بازدید 53287
با مذاکرات هسته ای

نخستین پیروزی دیپلماتیک ایران در وین/ رد ادعای خبرگزاری رویترز توسط ایران/بیانیه وزارت خارجه روسیه درباره مذاکرات روز گذشته در وین/آمادگی آمریکا برای دیدار با دیپلمات‌های ایران در هر زمان و مکان

دور جدید مذاکرات هسته ای در وین میان ایران و گروه 4+1 از روز گذشته آغاز شده و امروز جمعه نیز مذاکرات بر سر متون پیشنهادی و خواسته‌های ایران در گفت‌وگوهای وین که با هدف رفع تحریم‌های ظالمانه جریان دارد، در سطوح و فرمت‌های مختلف، در حال پیگیری است.
کد خبر: ۱۰۹۲۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴ 10 December 2021

پیشنهادات ایران روی میز طرف ها مقابل/مذاکرات بر سر متون پیشنهادی و خواسته‌های ایران
بین الملل تابناک: دور جدید مذاکرات هسته ای در وین میان ایران و گروه 4+1 از روز گذشته آغاز شده و امروز جمعه نیز مذاکرات بر سر متون پیشنهادی و خواسته‌های ایران در گفت‌وگوهای وین که با هدف رفع تحریم‌های ظالمانه جریان دارد، در سطوح و فرمت‌های مختلف، در حال پیگیری است.

نخستین پیروزی دیپلماتیک ایران در وین
۱۴۰۰/۰۹/۱۹ - ۲۲:۵۸

 

یک منبع مطلع در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، گفت: سه کشور اروپایی عضو برجام که بعد از ارائه پیشنهادهای ایران واکنش‌هایی منفی را اتخاذ کرده بودند، از مواضع خود عقب نشینی کرده و وارد مذاکره درباره پیشنهاد‌های ایران شدند.

وی این تغییر رویکرد سه کشور اروپایی عضو برجام در این مذاکرات را نخستین پیروزی ایران در نبرد وین خواند و افزود: در این دور طرف‌های غربی اسیر ابتکار عمل ایران شد و در مقابل عملگرایی ایران مجبور به پذیرش واقعیات شدند.

این منبع مطلع در عین حال به تلاش‌هایی که سه کشور اروپایی در این مدت در راستای تخریب روند مذاکرات با سه هدف مشخص امتیازگیری از چین و روسیه، امتیازگیری از ایران و امتیازگیری از اتحادیه اروپا به نمایندگی انریکه مورا و جوزپ بورل صورت دادند نیز اشاره کرد و گفت که شنیده‌‌ها حاکی از آن است که اتحادیه اروپا از فشار اعمالی از ناحیه سه کشور اروپایی به شدت ابراز نارضایتی کرده است.

به گفته این منبع مطلع پس از شکست آمریکا و شرکایش در همراه سازی کشورهای منطقه همچون ترکیه و امارات عربی متحده و همچنین چین و روسیه (دو شریک همسوی ایران در مذاکرات) و پس از شکست آمریکا در افزایش فشار تحریمی و تاثیرگذاری بر ایران از طریق معتبرسازی تهدید، طرف‌های غربی بیشتر به میز مذاکره فکر می‌کنند تا همراهی با آمریکا.

رد ادعای خبرگزاری رویترز توسط ایران
۱۴۰۰/۰۹/۱۹ - ۲۲:۵۶

روند مذاکرات ایران و کشورهای ۱+۴ درحالی ادامه دارد که برخی رسانه های نزدیک به طرف های اروپایی همچنان در حال ایجاد جو روانی در اطراف نشست وین هستند.

ساعاتی پیش رویترز به نقل از یک دیپلمات اروپایی که نام وی را فاش نکرد، مدعی شد: "مذاکره‌کنندگان ایرانی در وین پذیرفته‌اند که مذاکرات بر اساس محتوای متونی که تا خرداد ماه امسال مورد توافق قرار گرفته بود، ادامه پیدا کند."

ادعای رویترز به نقل از این منبع ناشناس درحالی صورت می گیرد که علی باقری کنی رئیس تیم مذاکره کننده ایران پیش از این تاکید کرده بود که مذاکرات گذشته تنها در قالب یک پیش نویس مدنظر قرار می گیرد.

در همین حال یک منبع آگاه نزدیک به تیم مذاکره کننده ایران با رد ادعای رویترز گفت: ایران در گفتگوهای دو جانبه با چین اعلام کرده که متن شش دور قبلی مذاکرات وین قابل احترام است اما چون بر سر آن توافق نشده، قابل مذاکره خواهد بود. بر همین اساس بندهایی از متن که مغایر با توافق ۲۰۱۵ است و یا تامین کننده آن نیست، باید تغییر کند.

آمادگی آمریکا برای دیدار با دیپلمات‌های ایران در هر زمان و مکان
۱۴۰۰/۰۹/۱۹ - ۱۵:۴۲

«رابرت مالی» نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، بار دیگر درخواست واشنگتن برای مذاکره مستقیم با تهران را تکرار کرد.

وی با بیان این‌که برگزاری مذاکرات غیرمستقیم باعث پیچیده‌ شدن روند رایزنی‌ها شده است، گفت که مذاکره‌کنندگان آمریکایی آماده دیدار با دیپلمات‌های ایرانی «در هر زمان و مکانی» هستند.

مالی افزود که ما آماده دیدار مستقیم با ایرانی‌ها هستیم و آن را بهتر از مذاکرات غیرمستقیم می‌دانیم. ما با یک امر بسیار پیچیده، بی‌اعتمادی شدید و قابلیت بالای سوء تفاهم روبه‌رو هستیم.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص احتمال رویارویی نظامی با تهران در سایه تشدید تنش‌ها میان ایران و اسرائیل، گفت: «ما به مسیر دیپلماسی امتیاز می‌دهیم و معتقدیم که این بهترین راه است. این برای ما بهترین گزینه است و به اعتقاد ما این برای ایران نیز بهترین گزینه است، اما آنها باید در این خصوص تصمیم بگیرند».

بیانیه وزارت خارجه روسیه درباره مذاکرات روز گذشته در وین
۱۴۰۰/۰۹/۱۹ - ۱۵:۱۸

وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تمامی شرکت کنندگان در مذاکرات مربوط به احیای کامل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای ایران که روز پنج شنبه ازسر گرفته شد، قصد خود برای بکار گیری حداکثر تلاش خود برای مشخص شدن گام‌های نهایی در جهت بازگرداندن این توافقنامه مهم بین المللی به همان شکل اولیه آن و بدون هیچ اضافات یا استثنائی را مورد تأیید قرار دادند.

وزارت خارجه روسیه یادآور شد که در پایان نشست روز پنج شنبه وین، تصمیم گرفته شد تا مشارکت فشرده‌ طرفین، از جمله در سطح کارشناسی در چارچوب گروه‌های کاری ویژه در زمینه لغو تحریمها علیه ایران و مسائل هسته‌ای ادامه پیدا کند و مقامات مسکو امیدوارند که این تلاش جمعی به نتیجه مورد قبول همه طرفین منجر شود.

"ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه نیز روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که طرف روسی امیدوار است که مذاکرات وین درباره احیای توافق هسته‌ای با ایران نتیجه بخش باشد.

وی یادآور شد: «تشکیل گروه‌های کاری ویژه که به اقدامات مشخص در جهت تحقق کامل برجام خواهد پرداخت، نشان دهنده آمادگی همه طرفین شرکت کننده در رایزنی‌ها برای نتیجه بخش بودن تلاش‌های بدون وقفه در این زمینه است و این مسئله در گزارشاتی که به پایتخت‌های کشورهای شرکت کننده در برجام ارائه شده، مشخص است.»

زاخارووا تأکید کرد که صرفاً روسیه هیچ راهی به جز این نمی‌بیند که روی رایزنی‌ها متمرکز شده و با تکیه بر تجارب بدست آمده قبلی برای نتیجه بخش بودن مذاکرات آتی تلاش کرد. وی همچنین افزود: «طرف روسی از آمریکا و ایران می‌خواهد تا با برداشتن گام‌های مشخص و هماهنگ در جهت احیای کامل توافق هسته‌ای، به این مسئله کمک کنند و ما امیدواریم که این حرکت پویا موفقیت آمیز باشد.»

 منابع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایران می‌گویند که طرف‌های مقابل خواسته‌های ایران را در راستای دست‌یابی به توافق برای احیای مفاد برجام شناسایی کرده و قرار است جزئیات آن در گفت‌وگوهای روزهای آتی مورد بحث قرار گیرد.

نخستین جلسه کارشناسی دیروز (پنجشنبه) عصر پس از نشست کمیسیون مشترک برجام با محور لغو تحریم‌ها به صورت دو جانبه با اتحادیه اروپا برگزار شد و امروز هم کارگروه هسته‌ای با نمایندگان گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا مذاکره خواهد کرد. علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد کشورمان هم دیدارهایی را به صورت دو جانبه و چندجانبه با طرف‌های مقابل خواهد داشت.

این در حالیست که رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران دیروز در اظهارنظری گفته بود؛ این که ایران تمام مصالحه های ما را دریافت کند اما تمام مصالحه هایی را که در وین ۶ پذیرفته بود، رد کند و بعد خواسته های بیشتری را هم از آمریکا یا کشورهای دیگر داشته باشد و انتظار داشته باشد که چنین طرحی پذیرفته شود کاملا بی معنی است. طرف‌های اروپایی عضو برجام هم همسو با سیاست‌های کاخ سفید، در چند روز گذشته نسبت به متون پیشنهادی ایران موضع گرفته و غیرقابل پذیرش خوانده بودند.

پیشنهادات ایران روی میز طرف ها مقابل

اما شنیده‌ها حاکیست که متون پیشنهادی و خواسته‌های ایران که عمدتا بر رفع تحریم‌ها و ضمانت از طرف مقابل نظارت دارد، به رغم هیاهوهای تبلیغاتی همچنان روی میز قرار دارد، هیچ تجدید نظری در موضع ایران صورت نگرفته و پیش نویس‌های پیشنهادی پس گرفته نشده‌اند. طرفهای مقابل هم پذیرفتند که به تفصیل درباره مطالبات ایران گفتگو کنند

میخائیل اولیانوف مذاکره کننده ارشد روس در همین رابطه در توئیتی نوشت که ایده های جدید ایران باید به درستی مورد بحث و بررسی قرار گیرد و این یک اصل در دیپلماسی چندجانبه است. وی افزود:‌ دلایلی برای این باور دارم که ایران در نشست کمیسیون مشترک برجامعملگرایی زیادی از خود نشان داد. همین امر برای سایر شرکت کنندگان در گفتگوهای وین الزامی است و از طریق تلاش های عملی مشترک، ما شانس واقعی برای موفقیت داریم.

دور تازه گفت‌وگوهای رفع تحریم‌ها از دیروز پس از یک هفته وقفه، با آغاز کمیسیون مشترک برجام از سرگرفته شده است. وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران در وین است که برای دست یابی به توافق خوب مذاکره کند.

حسین امیرعبداللهیان در یادداشتی نوشته است: طرف‌های غربی باید بدانند در هشت سال گذشته به اندازه کافی حرف زده شده و وعده بی عمل داده‌اند، اما امروز وقت عمل است و ما برای رسیدن به توافقی جدی و خوب تلاش می‌کنیم.

وی افزود: برنامه هسته‌ای ایران کاملا صلح آمیز است، اما رفع نگرانی هسته‌ای ادعایی طرف‌های غربی با رفع کامل تحریم‌های برجامی ارتباط مستقیم دارد.

امیرعبداللهیان ادامه داد: هر چند تردید داریم که آیا طرف غربی اصولا آماده رفع تحریم‌ها است یا اینکه صرفا به دنبال رفع یکطرفه نگرانی‌های خود است، اما اگر طرف غربی مذاکرات با حسن نیت، ابتکار عمل و ایده‌های سازنده در ادامه مذاکرات حضور یابد، یقینا شاهد پیشرفت سریع مذاکرات خواهیم‌ بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۹۹
به جای اینکه برای توافق مذاکره کنند برای مذاکره توافق میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
منبع اروپایی: ایران می‌گوید حاضر است براساس متن توافق شده ماه ژوئن مذاکره کند! اگر حسن روحانی بد بود چرا راه او رو ادامه می دید؟
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
اگر با آمریکا مذاکره مستقیم کنند در راستای منافع ملی خواهد بود ...و گرنه اسیر روسیه بودن در وضعیت فعلی چیزی جز بن بست نخواهد بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
خیلی جالب گفتی!:-)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
حالا که نماینده دولت امریکا در امور ایران لطف نموده و شما را به حضور می پذیرد
دیگه هیچ بهانه ای برای روی گردانی از گفتگو ندارید.
بابا بروید و مشکلات خودتون بشنید حل کنید.
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
باید مواظب باشن متن پیشنهادی ایران از رو میز نیفته
ناشناس
| Austria |
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
هفشتاد میلیون ایرانی و دنیا را مسخره کردید با این مذاکرات
ناشناس
| Germany |
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
معلومه که ایران دست پایین رو داره، شما هم که الکی جو نیدین.
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
زیبا گفتی ای ول
علی
| United States of America |
۰۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
اصلأ خودت فهمیدی چی گفتی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
بالاخره چهل نفرن هر کدوم دوساعت مذاکره در روز باید انجام بده چند تا شنبه یکشنبه هم اسپانیا و ایتالیا مسابقه هست مذاکره تازه اولشه
این دیگه آخرین دوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
نه آقا بیست ساله همین داستان هست
مگر تحریم ها بی اثر و قطع نامه ها کاغذ پاره نیست؟ پس دلیل این همه پافشاری بر مذاکرات در دولت جهادی و انقلابی چیست؟ قیامت نزدیک است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
اینا حرف ممود بود، چرا قیمه ها رو میریزی تو ماستا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
نه بیان بگن حتی آب خوردن ما هم وابسته به غربه، که غرب سوار بشه؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
این تویی که به قابلمه می کوبی
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
تحریمها از این بیشتر بی اثره چون دیگه چیزی برا تحریم نمونده. قطعنامه ها هم کاغذ پاره است چون طرفای غربی هروقت بخوان پارش میکنن. ولی روش این دوره از مذاکرات با قبلیا فرق داره. امیدوارکننده است.
رسول محمودی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
این حرفاکه تحریم بی اثر وکاغذ پاره هست مثل عقده خالی کردن بعضیا هستش که امروز دارن رئیسی روبابت مذاکره شماتت میکنن.درهرصورت مزاکره عزتمندانه وایستادگی مردانه روش صحیح وقابل قبولی هست.
ناشناس
| Romania |
۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
خواسته مردمه وگرنه به ما وطن پرست ها باشه مذاکره نمیکنیم اما مردم هم حق دارن چون ما واسه حاضریم واسه ارمان هامون جون هم بدیم اما خیلی از مردم فقط دغدغه نون و اب دارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
متاسفانه دریم برای نفس کشیدن برجامی تلاش میکنیم که امضای کری تضمینش بود...توافقی که لااقل در اجرا شبیه ترکمنچای رفتار شده...
خودتون رو آماده کرده بودید برای شش ماه تا یک سال مذاکرات فرسایشی ولی به سد غرب برخورد کردید
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
حالا حالا ها مذاکره ادامه داره امشب بازم اعلام میشه که دور بعد مذاکرات در فلان تاریخ انجام خواهد شدشش ماه حداقل زمانه تا اون موقع هم دوره بایدن تموم میشه و تا نفر بعدی بیاد انتخابات ایران شروع میشه و ...
علی
| United States of America |
۰۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
با نگاه مثبت میشه گفت، منطق عملگرایی ایران سد غربیها رو شکست.

برای تمام غربگداها متأسفم
در خبرها آمده ایران قبول کرده براساس توافقات شکل گرفته در دوران روحانی مذاکره رو ادامه بده.
این تیم مذاکره کننده خودشو مسخره عالم کرده.
اینکاره نیستن.
پاسخ ها
سیدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
با سلام، بهترین کار هم همین است، زیرا مذاکرات قبلی هم توسط شورای عالی امنیت ملی هدایت میشد ودلیلی ندارد بیخود از اول شروع شود ، اتفاقا اگر چنین باشد خبر خوبی است و مذاکرات زودتر به نتیجه می رسد و تحریم ها زودتر برداشته میشود ومردم هم راضیتر هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
تو ناراحتی حالا قدمی برای ملت بردارن حالا از هر زمان شروع شده باشه یا ایده هر کی باشه؟
علی
| United States of America |
۰۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
جناب ناشناس

مسخره اونی هستش که بدون مطالعه می پره وسط مذاکره. از اولش هم پافشاری ایران همین بود که آمریکا برگرده به برجام همون برجامی که سال ۲۰۱۵ میلادی به توافق ۵+1 رسیده بود. نه بیشتر نه کمتر.
هیات ایرانی مذاکرات را تا کریسمس ادامه خواهد داد و قهرمانانه تعطیلات کریسمس را خوش میگذرونن

همه سرکاریم
روسها مانع موفقیت هستند

اوکراین برای روسیه مهمتر از ایران است
چرا این تیم باقری کنی و جلیلی نمیشینه مستقیم با خود آمریکا صحبت کنه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
میخواد تو وین حال کنه با لشگر 40 تایی.
ناشناس
| Germany |
۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
چون‌انگلیسی درست بلد نیستن!!!
روحانی با توافقی که در شش دور مذاکره قبلی انجام داده واقعا به کشور خیانت کرد وباید محاکمه شود.چون در ابن شش دور امتیازاتی داده که غربیها خواهان آن هستند که مبنای مذاکرات جدیدقرار گیرد.اگر هم نپذیریم بهانه می کنند وشبیه خروج ترامپ از برجام تفسیر می کنند.
مرگ بر روسیه
تا روسیه در مذاکرات هست کاری پیش نمیره چون منافعش در خطر است
حداقل این بسته پیشنهادی را ارائه بدید که مردم بفهمند که اوضاع از چه قرار است؟ واقعاً چه کسی راست می گوید و چه کسی دروغ؟
غربی ها می گویند ایران خواسته های جدید مطرح کرده است که قابل پذیرش نیست و ایران می گوید همان چیزی که در برجام است پیشنهاد شده است و تنها روی اطمینان بخشی آن تاکید شده است
اصل موضوع این است که یک برجامی بعد از هزار چانه زنی و رفت و آمد مورد قبول دوطرف واقع شده و آمریکا از آن خارج و دوباره می خواهد بازگشت کند و دلیل آن مذاکره با طرف ایرانی است و فقط یک موضوع مطرح است و آنهم اطمینان از اینکه آمریکا دوباره زیر برجام نزند و سیستم مالی برای ایران فعال شود و این دست و آندست نشود و همه چیز بر اساس برجام تنظیم شود
سئوال اینجاست که چرا دو طرف اصل موضوع را رها کرده و پرت و پلا می گویند یک کلام بگویند برای اطمینان بخش شدن برجام چه باید کرد
بنظر من چون آمریکا از برجام خارج شده باید در ابتدا سیستم مالی را فعال تا یکی و دو تا معامله انجام شود و بعد ایران دوربین ها را روشن کند
وقتی فضا کمی تلطیف و اطمینان ها بیشتر شد اقدامات بعدی تا نهایی شدن برجام انجام شود
و ایران هم یک تعهد حقوقی بگیرد که اگر آمریکا از برجام خارج شد و سیستم مالی غیر فعال شد مجاز است از NPT خارج و موضوع هسته خودش را بطور کامل پنهان و اجازه دسترسی و نظارت ندهد
رویترز: عقب‌نشینی ایران در مذاکرات وین و بازگشت به توافقات دوره روحانی. دیگه حرفی ندارم!
روسیه بر بازگشت به برجام قبلی بدون اضافه شدن یا کاستن بخشی اصرار دارد
این یعنی درخواست های ایران و بخصوص بحث ضمانت را هم قبول ندارد
کلا با کسانی داریم مذاکره می کنیم که اصلا هیچ نفعی از برجام ندارند و برایشان ایران هم مهم نیست
به نظرتان اینهمه اصرار بر مذاکره غیر مستقیم در این وضعیت آیا درست و به صلاح است؟
ملت ایران به نون شب نیاز داره نه انرژی هسته ای و هر چیز دیگه ای که در غالب هسته هست.
ای کاش بعد از انقلاب جوری عمل می کردیم که وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم بهتر از این بود تا مجبور نشیم با این عوضی ها نشیمیم مذاکره کتیم مسئولین ناگارمد کاری با اقتصاد کردند که الان چاره ای جز مذاکره نداریم در حالیکه که هیچی بدست نمی یاریم دوباره این عوضی ها بعد از مدتی میزنن زیر میز واوضاع دوباره بدتر میشه
پوتین بدش نمیاد در این مذاکرات ایران رو بده و اوکراین رو بگیره
مهم نیست مذاکره چیه ، مهم اینه که این دولت توافق کنه .
اون دولت بر-باخت بود پ این دولت برد برد!!!!
خلاصه مردم سرکارند
فکر نمیکردم طرف ایرانی انقدر زود وا بده با این روند شاهد خواسته های حداکثری و پایبندی حداقلی طرف غربی خواهیم بود
تیم ایرانی باید در ازای مذاکره درباره ی پیش نویس های جدید پیش نویس های قبلی را قابل مذاکره محسوب میکرد نه اینکه به طور ناگهانی عقب نشینی کند این برای ایران یک نقطه ی ضعف بزرگ به حساب خواهد آمد
چرا ایران مستقیم با آمریکایی ها مذاکره نمی کند؟!! قطعا این کار روند مذاکرات را تسریع خواهد بخشید. مشکل اصلی آمریکاست و بقیه نخودی هستند این وسط...
هر چه زودتر بدون واسطه با امریکا مذاکره کنید مطمین باشید کثریت ملت از شما حمایت خواهد کرد.دست از خواست اقلیت که عدم مذاکره است بردارید.
خدا کنه این مذاکرات به نتیجه ای برسه چون واقعن خسته شده ایم زیر بار این همه مشکلات
آقا بردارید بیاید آمریکا سی چهل سال نشسته صبر کرده که مارو به این روز انداخته خیلی خیلی احمق باید باشه تحریم هارو بشکنه بخدا کاری به هسته ای هم نداره صد سال دیگه ام ما غنی کنیم از اون جلو تر نمی‌زنیم . اونا تازه مارو گیر انداختن به جای وقت تلف کردن بیاید دولت مواد اولیه کارخونه هارو با پول بسیار کمتر تولید و استخراج کنه که فقط پول کارگر های دولت در بیاد و در عوض بخاد از کارخونه دار قیمت بیار پایین
اول اینا پیشنهاد دادن اونا گفتن شوخیه!حالا تازه میگن از همون نقطه‌ی تیم قبلی ادامه میدیم، مسخره‌ی دنیا شدیم.
جالبه اسم مذاکرات رو عوض کردن و بجای اینکه بگن مذاکرات برگشت به برجام ، میگن مذاکرات رفع تحریمها. ولی در واقع هر دو یکی هست . فقط روشون نمیشه بگن برای برگشت به همون برجامی داریم تلاش میکنیم که در دولت قبل مخالفش بودیم و هر کاری کردیم که عملی نشه !
ولی مهم نیست . شما مذاکره بکن ولی هر چی خواستی اسمش رو بزار .
فرض کنیم امریکا میخواهد بعداز توافقهای لازم ازخاورمیانه خارج شود.خوب حالا شما چرا مستقیم باخودامریکا مذاکره نمیکنید که بعد از خروج امریکا از منطقه خود ایران این خلا"راپر بکنه؟ اصلا"چرا اصرار دارید پای کشورهای دیگر را با این شکل مذاکره {یعنی مشارکت دادن اروپا روسیه وچین}درمنطقه بازکنید؟مگر ایران نمیتونه بتنهایی امنیت خلیج فارس ومنطقه راتامین کنه؟مگر به این کشورهای بی خاصیت دینی دارید یا اینکه قبلا" تعهداتی دادید که مردم بی خبرند؟ شما مگرغملکرد این کشورها را ندیدید؟ که در مقابل امریکاییها هیچ اراده واختیاری ندارند وفقط وفقط بدنبال رفع ناقص تحریمها هستند تا بتوانند چند تایی قرارداد بنفع خودشون با ایران ببندند وتمام.چرا حقوق ملت را از امریکاییها مستقیما"وباشجاغت نمیگیرید؟از چه چیزی واهمه دارید؟این رابدانید که فقط دراینصورت مردم حامی شما خواهند بود وتمام.سانسور نشه تابناک.
تنها راه مذاکره مستقیم با آمریکا ست مابقی وقت تلف کردن است هزینه کردن بی هدف است .یکبار ببینید نظر مردم ایران چیست
تنها راه مذاکره مستقیم با آمریکا ست مابقی وقت تلف کردن است هزینه کردن بی هدف است .یکبار ببینید نظر مردم ایران چیست
چهل نفر رفتند که کار عراقچی را تکمیل کنند
یادش بخیر
ای کاش نخبگان جامعه بجای تکرار کردن هرچی غربیها میگن بیان راهکار و تحلیل ارایه بدن:
1- اگر توافق کردیم و بعد از یک مدت آمریکا دوباره زد زیرش چی؟
2- اگر توافق نکنیم با اقتصاد چه کنیم؟
3- آیا توافق کم در برابر کم به نفع ماست؟
4- آیا میشه یک توافق جامعتر با آمریکا داشت؟
5- آیا بهتر نیست بجای برجام اول یک توافق در موضوعات غیرهسته ای داشته باشیم؟
6- منافع و مضرات ساخت بمب هسته ای یا نزدیک شدن به اون چیه؟
متاسفانه رفتارهای بدورازمنطق مسئولین کشورموجب خسارت های عظیم وجبران ناپذیر به ملت وکشورشده وسکوت خبرنگاران بخاطر مشکلاتی راکه برای خبرنگاران به وجود آورده بودند موجب گردید تا تمامی اشتباهات مسئولین کشور نتواندنقد گردد اگر خبرنگاران همانند خبنگاران کشورهای غربی آزاد بودند واجازه داشتند تا همه اشتباهات مسئولین کشور را نقد نمایند امروز نه شاهده تحریم بودیم نه یک کشور جهان سومی دردنیا بشمار می رفتیم ونه شاهده فسادهای گسترده درکشوربودیم
طرف آمریکایی یه جورایی به غلط کردن افتاده و سعی در جبران داره اما نمیخواد ابهت ابرقدرتیش زیر سوال بره! ما هم با کمی انعطاف میتونیم منافع ملت و کشور رو تامین کنیم.
مذاکرات در زمان آقای روحانی تمام شده بود ولی این آقایان تندرو اصلا در فکر مردم و کشور نبوده و نیستند اگر بودند وضع مملکت این نبود و شایسته است هر چه زودتر به توافق برسند و پیش از این مردم را به زیر خط فقر سوق ندهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
درسته گفت همین امروز می تونیم امضا کنیم گفتند خیانت است!!
حالا التماس می کنند
ناشناس
| Romania |
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
برو بابا روحانی که کند رو بود کجا رو گرفت حالا
علی
| United States of America |
۰۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
دانشمند

این آمریکای ترامپ بود که از برجام خارج شد. حالا هم دست از پا درازتر می خواد برگرده. ایران هم میگه حرفی نیست به توافقاتت عمل کن برگرد. کجای این تند رویه؟ مرغ بریان شده رو به خنده نیار با این اطلاعات شدیدأ کمت.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
در ازاء آزادسازی یک میلیارد قرار بوده غنی سازی متوقف بشه.
موضوع گرفتن تضمین از اونها شاید یک خواسته واقعی است. آمریکا از قراردادهای بین‌المللی براحتی بیرون میاد و هیچکی جلوش را نمی تواند بگیرد. چگونه میتوان این یاغی را ملزم به نگهداشتن قرار دارد دو سه طرفه کرد؟ اگه این حل بشه عالیه.
مشکل ما مردم اینه نامحرم مسؤلین هستیم شعار برای ما توافق برای دیگران خوب معلومه این پیشنهادها نه معقوله نه شدنی واین نشان میدهد تحریم تنها برای مردمه نه مسؤلین
برای اینکه بتوانیم بطور واقعی بفهمیم که مذاکرات هسته ای در چه وضعیتی است، کافیست که فردا (شنبه) سری به صرافیها بزنیم و جویای قیمت دلار شویم....... اگر گران شده بود، قطعا نشانه آن است که مذاکرات به بن بست خورده و اوضاع اقتصادی کشور، به مرور بدتر خواهد شد.
هرات و پورت های تیم جدید سریع تمام شد و برگشتند به آخرین توافقاتی که دولت روحانی داشت از اول هم معلوم بود تیم ۴۰ نفره برای اروپا گردی راهی وین شده نه برای مذاکره و پس از یک ژست پیشنهاد جدید و رفتن به روسیه و کسب تکلیف از مسکو امروز اعلام کردند مبنای ادامه مذاکرات همات توافقات دولت روحانی باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Luxembourg |
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
ببینید که آقای روحانی چقدر به غرب امتیاز داده بوده که اصرار دارن برگردن به همون پیشنویس
ناشناس
| Romania |
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
هرچی از بی بی سی میخونی اینجا به عنوان فکت بیان نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
مرگ بر روسیه
مرگ بر چین
علی
| United States of America |
۰۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
شماها اصلأ تو مخیله‌تون استقلال نمی‌گنجه. فکر میکنید ایران چون آمریکا رو با تی‌پا انداخته بیرون و بزودی از منطقه هم دورشون می‌کنه پس حتمأ باید به یک جایی وابسته باشه. و اون مغز کوچیکتون هم فرمون میده روسیه… خدا همه مریضا رو شفا بده.
ول معطلیم
غرب به خواسته های ما عمل نخواهد کرد
به غرب پیشنهاد بدهید ادامه نذاکرات در تهران باشد آنوقت قدرت چانه زنی آنها را ببینید و بسرعت ناخواسته تسلیم حواهند شد
بنظرم مذاکرات در دولت قبلی هم میتونست به نتیجه برسه اما به هر دلیلی نشد ... مطمئنا باعث وبانی آن چه داخلی و خارجی در دنیا و آخرت خوار و ذلیل خواهند شد ، چون به مردم ظلم شد!
حالا به دور از حب و بغض سیاسی باید بخاطر مردم از تیم مذاکره کننده حمایت و برای موفقیت آنها دعا و حمایتشان کرد...
بیایید یک جلسه با تیم امریکایی درتهران برگزار کنید اونوقت کارشکنیهای روسیه وچین وحتی اروپاییهاراخواهیددید.
مسولین ایران گویی سوراخ دعا را گم کردهراند ،این پنج کشور ( روسیه چین انگلیس ،فرانسه ،آلمان ) که از برجام خارج نشده اند و تحریمی هم نکرده اند ،این امریکا است که از برجام خارج شده و تحریم حداکثری کرده است خوب اگر با اینها به توافق برسید سر چه چیزی توافق ؟ این امریکا است که باید تحریمها را بردار ، بهتره است ایران با،امریکا بنشیند و مطمٔن به توافق خیلی خوب میرسند به روسبه و چین ربطی ندارد که ایران مسقلا تصمیم گرفته که با امریکاذرابطه بر قرار نماید ،بدون شک ایران میشود آقای منطقه ؟
شمارو به دین و خداتون توافق کنین. مردیم ازبدبختی و بیچارگی
توپ تو زمین کدوم طرفه؟ اونی که می‌گه ما آماده‌ی مذاکره‌ایم، شما فقط بیاید، یا اونی که اصرار داره که شما کوتاه بیاین تا بعد جوابتونو بدم؟
عامو ایقد کشش میدین تا برسیم به آخروی حکومت بایدن، اوموقع دیگه توافق بَرِی سرقبرم میخوین؟!!!!
چون همه میدونین که دمکراتا دیگه رای نمیارن چهارسال بعدیش و تمام نامزدوی جمهوری خواهان هم که در راس همشون ترامپ زخمی هس از همی حالو اعلام کردن تا بیوییم مسند قدرت، نه آب میخورن نه دون، اولین کاری که رواج میدن خروج مجدد از برجامه و خلاص...
خو ننت خوب، بوآت خوب، بَرِی شیش ماه چنگول به هم نشون ندادن نشسین این همه چک و چونه و بحثوی کارشناسی و گسیل کاروان چهل نفره و ای همه مصیبت و تو سروکله هم زدن!!!!
والو عامو... پوشین جمع کنین بیویین که نه امضاشدنش برامون مفیده نه نشدنش! فقط شبی یک میلیارد تومن از مال همی مردم خرج ای چهل نفرو داره میشه تو ای بی پولی دولت و نداشتن ارز و ایچیا
پوشین بیویین همینجا لااقل با دویس سیصد میلیاردتومنی که حداقل و کف ماجرا باشه تا نتیجه احتمالی یا بن بست پایانی مسیر مذاکره، میشه حقوق معوقه یه سری کارگر "راه به جایی ندار" رو میشه پرداخت تا اسباب اثاثیه شون لااقلنی ای سرِ سیاه زمستونی بوسیله صاحبخونشون کف خیابون ریخته نشه... اینم خودش یه جور برجامه خدا میدونه (برنامه ریزی جهت اولویت منابع)
اسرائیل جرات حمله به تاسیسات ایران را ندارد چون منجر به نابودی خودش میشود و اگر امریکا و ناتو حمله کنند باید جوابگوی فاجعه انسانی که بر اثر تشعشعات هسته ای بوجود خواهد امد در سطح بین الملل باشند ینابراین انها هم نمیتوانند حمله کنند پس امید است تیم مذاکره کننده با قدرت از حق ایران دفاع کنند و هیچ باجی به غرب ندهند و در صورت عدم پذیرش طرف غربی با قدرت به غنی سازی ادامه دهند و حتی بمب اتم هم به عنوان یک سلاح باز دارنده تولید کنند تا غرب تسلیم اراده ملت ایران شود نه ایران تسلیم آنها
ما میگیم هر چه زودتر برگردید. سرکاری بسه
آمریکایی را مستقیما دیدار کنید اون هم در تهران تا توی دهن این واسطه های و دوزه باز بزنید آمریکایی‌ها اگر با ایران ارتباط داشته باشند مطمئنا توی دهن صهیونیست‌ها هم خواهند زد و آل سقوط و... و..... را رها خواهند کرد و منطقه را به ایران واگذار میکنند
من قبول دارم که برنامه هسته ای زمینه ای رو فراهم کرد که آمریکا تحریمهای گسترده ای رو علیه ایران اعمال بکنه و اروپاییها هم اونها رو قبول کنند و تحریمها جا بیفته. اما الان اگر کل صنعت هسته ای رو نابود کنیم بازهم آمریکا فشار اقتصادی گسترده اش رو بطور موثر و طولانی مدت برنمیداره.
این قدر دولت ذلیل روحانی و ظریف را شاخ نکنید ؛ به اندازه ی کافی در برجامبرجامشان گند زدند ، اگر امروز طرف مقابل گیج و سر در گم است به خاطر پا فشاری نیروهای انقلابی است
حتما بصورت مستقیم با آمریکا مذاکره کنید و این پیغام پسغام بازیهای مسخره رو کنار بگذارید. چون شما میخواهید آمریکا تحریم ها رو برداره پس باید به خود آمریکا مستقیم بگید.
نخستین پیروزی؟؟؟ عجب.
به هر قیمتی شده باید اعلام بشه که در این برجام یه چیزی ، هر چند کوچک از اون برجام قبلی بیشتر بدست آوردیم تا اون همه مخالفت با برجام و حالا برگشتن دوباره به آن توجیه داشته باشه
اولین پیروزی دیپلماتیک برای ایران:
غربی ها قبول کردند که ایران کلا انرژی هسته ای را تعطیل کرده و به کشورهای منطقه کار نداشته باشد
چون در مذاکره دو طرف باید امتیاز بدهند ایران هم قبول کرد که هیچ خسارتی بابت ۱۵ سال تحریم و نابودی کشور نگیرد و غریی ها را ببخشد تا با رأفت اسلامی آشنا شوند
پیروزی تراشی نکنید اینکه تیم مذاکره قبول کرد مذاکرات از دور ششم شروع شود پیروزی است؟ مردم را چی فرض کردید؟
چه پیروزی بزرگی ،، توافق برای ادامه مذاکره ، مذاکراتی که حداقل ۲ سال طول میکشه
دقیقه ۹۰ جام را سرمیکشند
توافقی که درش تعلیق تحریم ها باشه و تضمین درست و حسابی نداشته باشه میشه همین آش و کاسه..منظورم امضاء کری هستش...
توافق دوره روحانی انجام شد و حجم زیادی هم دلار گرفته شده و نرخ را دولت از ۲۱ تومان به ۳۰ تومان رسانده تا دلارها را بفروشد.
معامله خوبی است ایران بجز همین ۸۰ میلیون ایرانی کس دیگری را ندارد که به آنها جنس گران بفروشد.
موفق باشید
در زمان پیامبر بعض اوقات با دشمن رودررو مذاکره میکردند اونی برنده است که بتواند حرفش را به کرسی بنشاند وکشورش را از خطری نجات دهد در این زمان ما که کشورهای اروپایی روسیه و چین همه خودشوزیر سایه آمریکا هستند آیا بهتر نیست با خود دشمن رودررو مذاکره کرد اونها همه دارن از آب گل آلود برای خودشون ماهی میگیرند تا مشکل با آمریکا حل نکنند بقیه مترسکندباید تنیه اصلی درخت را مورد هجوم قرار بدهیم نه شاخه را
پیاده نظام ساده لوح دشمن در داخل باز شروع به اظهار نظر کرده است چیزی که این بدبختان فراموش کرده اند این است که اینبار این ایران است که دست برتر دارد چون اگر غربی ها نمی خواستند وارد توافق شوند اصلا اعلام آمادگی برای مذاکره نمی نمودند تبلیغات دشمن را تکرار می کنندبدون اینکه منافع ملی برایشان مهم باش
پاسخ ها
مریلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
ما هم نمی خواستیم وارد مذاکره بشیم چون اصلا اعتماد نداشتیم. اصلا چرا ادامه بدیم؟ سفت و سخت بگیم ما نیستیم و برگردیم ایران. دست برتر هم که داریم خودشون میان دنبالمون منت کشی. آقای رئیسی هم که قراره با نگاه به داخل مشکلات رو حل کنه تحریم هم که بی اثر میشه و .... (ساده لوح داخلی)
ناشناس
| Germany |
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
خدا بهت عقل سلیم بده!!
ناشناس
| Germany |
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
ساده لوح‌خودتی که مردم را پیاده نظام دشمن‌میدونی! شماها دشمن این مملکت هستین !
خودتی
| Germany |
۰۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
شماها غیر از فحش دادن به ملت برای ساکت کردنشون، کار دیگه ایی بلد نیستین!؟
نخستین پیروزی ! ‌‌!!!!!! عجب مسخره است و‌کشور توسط چه کسانی هدایت می شود
ته مذاکره:
1-در بهترین حالت برگشت به نقطه صفر یعنی برجام قبلی و این یعنی تفاهم دوطرف و تحریمهای تروریستی و حقوق بشری سرجاش. ایران فرصتی داره تا منابع خودش را تجدید کنه و دلار به 18-20 هزار تومان میرسه و 200 میلیارد سرمایه بازسازی وارد ایران میشه. این توافق تا زمان جمهروی خواهان ادامه مییابه 2 سال یا 6 سال اگر شانس بیاره.

2-شکست مذاکره: فاجعه استراتژیک برای ایران، آمریکا هزاران میلیارد دلار سلاح به عربها میفروشه و هماهنگشون میکنه تا بکمک طالبان ایران رو آزار بدهند. جبهه بینالمللی علیه ایران شکل میگیره و تمرکز آمریکا بجای مقابله با چین کمی صرف ایران میشه. دلار 100000تومان و جمهوری خواهان پس از ورشکستگی اقتصادی ایران دست به سلاج میبرند با کمک عراق، آذربایجان و افغانستان. خشکسالی خودش ایران را از هم میپاشه و نیاز بقدرت خارجی برای تجزیه کشور نیست.

آنجه الان میگذره: بازی مذاکره برای رفع تحریم سپاه( 7-8 نکته باقیمانده). بقیه سیاه بازیه برای رسانه ها و مردم ایران. آمریکا با اون کنار میاد چون با طالبان هم کنار اومده . آمریکا و غرب خوب میدونن که دذ نهایت سپاه رو در قالب حقوق بشر تحریم مجدد میکنند که از چهارچوب این توافق خارجه و ایران خودش خواسته خارج از برجام صحبت نشه.

راه حل دائمی:
رابطه با آمریکا بر اساس منافع مردم، واسطه ها رو حذف کنید. ایران تبدیل به شریک تجاری میشه و در 10 سال تبدیل به قدرت منطقه چون نیروی انسانی داره و منابع خام.
تکنولوژی به مردم کمک میکنه تا مشکل آب رو مدیریت و خشکسالی رو مدیریت کنند. 10 سال دیگه حسرت این فرصت را میخورید کما اینکه مردم آرزوی 43 سال پیش را دارند.
پیروزی ؟!! مگه مسابقه فوتباله؟
خودتون‌ مملکت را تو این هچل انداختین ، حالا رفتین ماستمالی ناشیانه! احساس پیروزی هم بهتون دست داده؟!؟
آهاي شماكه غير توهين وبرچسب وطن فروشي و برچسب دين فروشي وبرچسب غرب زدگي هيچ توجيهي براي سخنان خود نداريد بدانيد وآگاه باشيد غرب گرايي هزاران مرتبه شرف دارد به آنهايي كه شرق را ساحل نجات خود مي پندارند
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی