بازدید 3233

افزایش شیوع سویه اومیکرون در انگلیس

در انگلیس، ۲۴۹ نفر دیگر به سویه جهش یافته جدید ویروس کرونا، اومیکرون مبتلا شده اند.
کد خبر: ۱۰۹۲۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲ 10 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از لندن، مقامات انگلیسی از افزایش موارد ابتلا به اومیکرون در این کشور خبر دادند. این گزارش می افزاید وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی انگلیس اعلام کرد: در شبانه روز گذشته ۲۴۹ نفر دیگر در این کشور به سویه جهش یافته جدید ویروس کرونا، یا همان اومیکرون (Omicron) مبتلا شده اند.

انگلیس هم اکنون دارای بیشترین مبتلایان قطعی به اومیکرون در قاره اروپاست. روند ابتلا به اومیکرون در انگلیس نشان می‌دهد دست کم هر سه روز شمار مبتلایان به اومیکرون در انگلیس دو برابر می‌شود و اکنون نیز شمار مبتلایان آن به ۸۰۷ نفر رسیده است.

گزارش‌های منتشر شده در انگلیس نشان می‌دهد نشانگان ابتلای به اومیکرون، به صورت خفیف ظاهر می‌شود، شماری از کارشناسان می‌گویند این سویه، افرادی را که قبلا هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند نیز مبتلا می‌کند.

پروفسور تیم اسپکتور (Tim Spector)، استاد همه گیر شناسی ژنتیک در دانشگاه کینگز کالج لندن گفت: نشانگان ابتلای به سویه اومیکرون، شبیه سرماخوردگی و خفیف است، اما نباید خیالمان از بابت این سویه راحت باشد، زیرا کووید قابل پیش بینی نیست و ممکن است آثار دراز مدت در پی داشته باشد.

شمار زیاد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در انگلیس موجب شد این کشور با جمعیت حدود ۶۷ میلیون نفری با بیش از ۱۰ میلیون و ۶۶۱ هزار نفر تا این زمان، پس از کشور‌های پر جمعیتی مانند آمریکا، هند و برزیل، چهارمین کشور دارای بیش‌ترین مبتلایان به کووید ۱۹ در جهان باشد.

چندین روز است که انگلیس با درگذشت بیش از صد بیمار کرونایی و ابتلای حدود پنجاه هزار نفر به کووید از جمله سویه اومیکرون مواجه است و فشار‌ها به دولت برای بازگرداندن محدودیت‌های کرونایی افزایش یافته است.

نخست وزیر انگلیس در پاسخ به واکنش‌ها در تازه‌ترین نشست خبری، طرح " ب " خود را برای مهار همه گیری ویروس کرونا، به ویژه انتشار سویه اومیکرون، اعلام کرد و از شاغلان خواست تا حد امکان، دور کاری کنند. او از مردم خواست در وسایل نقلیه و اماکن عمومی سربسته، از روز جمعه این هفته حتما از ماسک استفاده کنند.

همچنین برای ورود به محل‌های پر تجمع، از چهارشنبه ۲۴ آذر، نتیجه منفی بودن آزمایش کرونا یا ارائه گواهی دریافت دو دوز واکسن کرونا الزامی شده است. بر اساس ضوابط جدید افراد در صورت ارتباط با یک فرد مبتلا به کووید، باید روزانه آزمایش کرونا بدهند و مقررات درباره قرنطینه مسافران ورودی و آزمایش منظم کرونا را با حساسیت اجرا کنند.

همچنین نخست وزیر انگلیس افراد واجد شرایط را دعوت کرد برای دریافت سومین دوز واکسن کرونا اقدام کنند. مرکز ملی آمار انگلیس ماه گذشته از صدور ۱۶۸ هزار گواهی فوت در این کشور، به علت ابتلا به کووید ۱۹ خبر داد در حالی که دولت انگلیس شمار جان باختگان کرونا در این کشور را تا این زمان ۱۴۶ هزار و ۱۳۵ نفر اعلام کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات
وب گردی