بازدید 5621
۴

جان باختن ۳ نظامی ترکیه در شمال عراق

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است: تروریستها بلافاصله پس از شناسایی از هوا مورد حمله قرار گرفته و 6 نفر از آنها کشته شدند.
کد خبر: ۱۰۹۲۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱ 09 December 2021

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که امروز پنجشنبه در نتیجه حمله تروریستی به نظامیان ترکیه در شمال عراق، 3 نظامی این کشور جان خود را از دست دادند.

این رویداد در منطقه عملیاتی پنجه صاعقه رخ داده است.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است: تروریستها بلافاصله پس از شناسایی از هوا مورد حمله قرار گرفته و 6 نفر از آنها کشته شدند.

امروز همچنین یک نظامی ترکیه در شمال ادلب جان خود را از دست داده بود.

از روز 4 اردیبهشت ماه، نیروهای زمینی و هوایی ترکیه عملیاتی را در متینا واقع در شمال عراق آغاز کردند که هدف از آن مقابله با گروه تروریستی پ‌ک‌ک عنوان شده است.

کنار نیروی زمینی، جنگنده‌های اف16، پهپادهای اطلاعاتی و جنگی و نیز هلی‌کوپترهای آتاک اقدام به پشتیبانی و بمباران منطقه می‌کنند.

ترکیه طی 2 سال گذشته عملیاتهای زیادی را در شمال عراق دنبال کرده است. این عملیاتها برای مقابله با خطر گروه تروریستی پ‌ک‌ک عنوان می‌شود.

مقامات بغداد و رهبران جریانهای سیاسی اما در این خصوص بارها موضع‌گیری و نارضایتی خود را از این عملیاتها اعلام کرده‌اند. برخی رهبران جریانهای سیاسی و احزاب عراقی ترکیه را تهدید به مقابله در صورت ادامه این عملیاتها کرده‌اند و بغداد نیز از شکایت به سازمان ملل و کاهش روابط با ترکیه در صورت تداوم این عملیاتها خبر داده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴
لعنت بر تروریست‌های پ ک ک و پژاک و کومله و حدکا و ی پ گ و...
حالا شما به آنها بگید تروریست
دولت جنایتکار ترکیه حریم کشور دیگری را نقض کرده جانم
نظامیان ترکیه به درک واصل شدند...کردستان میشه گورستان نظامیان فاشیست و تروریست ترکیه
از عناوین معکوس خیلی در این خبر استفاده شده است. درستش این است:
سه تن از تروریستهای اشغالگر ترکیه به هلاکت رسیدند. ارتش تروریست ترکیه در رویای اجیای عثمانی در عراق و سوریع پایگاه درست کرده. ولی کور خونده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر