بازدید 4947

گفت‌وگوی امیرعبداللهیان و بورل درباره مذاکرات وین

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: من ضرورت فوریت (در مذاکرات وین) را منتقل کردم؛ برای بازگرداندن توافق باید سریع‌تر در مذاکرات پیش برویم.
کد خبر: ۱۰۹۲۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵ 09 December 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه ایران تاکید کرده است مذاکرات وین باید سریع‌تر پیش برود.

 جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر از گفت وگوی تلفنی اش با وزیر امورخارجه کشورمان خبر داد.

وی نوشت: در آستانه برگزاری دور بعدی مذاکرات برجامی در وین در روز پنج شنبه بنا به درخواست حسین امیرعبدللهیان وزیر امور خارجه ایران با یکدیگر گفتگو کردیم.

بورل ادامه داد: من ضرورت فوریت (در مذاکرات وین) را منتقل کردم؛ برای بازگرداندن توافق باید سریع‌تر در مذاکرات پیش برویم.

هفتمین دور مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین دوشنبه گذشته پس از وقفه‌ای چند ماهه آغاز به کار کرد و تا روز جمعه ادامه داشت. ایران تاکید کرده است که با هدف لغو کلیه تحریم‌های غیرقانونی و ناعادلانه آمریکا و رسیدن به توافقی خوب در این مذاکرات حاضر می‌شود.

دور تازه مذکرات ایران و گروه ۱+۴ نیز قرار است از روز پنجشنبه ۱۸ آذر ماه (امروز) در پایتخت اتریش از سر گرفته شود.

هفته گذشته هیات مذاکره کننده ایران دو متن پیشنهادی خود برای حصول توافق را به طرف‌های مقابل ارائه داد که یکی از آن‌ها در ارتباط با رفع تحریم‌ها و دیگری با موضوع و تعهدات هسته‌ای مرتبط بود. طرف‌های غربی برای بررسی این پیشنهاد‌ها خواستار بازگشت به پایتخت‌های خود شده بودند.

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه ایران در یک جلسه توجیهی درباره آخرین وضعیت گفتگو‌های ایران و سایر طرف‌های برجام در وین برای احیای این توافق گفت که متن پیشنهادی ایران بر اساس پیش نویس شش دور قبل مذاکرات بوده و همان متن مبنا قرار گرفته است و اصلاحات و پیشنهاد‌های مورد نظر تهران نیز بر روی متن مشخص و ارائه شده‌اند. از آنجایی که این پیشنهادات کاملا منطبق با برجام ارائه شده است حداکثری نبوده و نیستند، اما متاسفانه رویکرد طرف مقابل نسبت به تعهدات خود حداقلی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان