بازدید 3848

جزئیات واردات دارو با ارز ۴۲۰۰ تومانی

گرچه دارو و تجهیزات پزشکی سهمی کمتر از یک درصد از حجم واردات با ارز ترجیحی را دارد، ولی با ۱.۳ میلیارد دلار بیش از ۱۴ درصد ارزش این واردات را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۱۰۹۲۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰ 09 December 2021

جزئیات واردات دارو با ارز ۴۲۰۰ تومانی

به گزارش ایسنا، واردات بخشی از دارو و تجهیزات پزشکی مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی است ولی در شرایطی که حذف این ارز به طور جدی در دستور کار قرار دارد، اظهارات مسئولان دولتی نشان می‌دهد که این اقلام به طور کامل از لیست ارز دولتی حذف نخواهد شد.

بررسی وضعیت واردات از ابتدای امسال تا نیمه آبان ماه حکایت از آن دارد که مجموع اقلام اساسی وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی حدود ۱۶.۴ میلیون تن به ارزش ۹.۲ میلیارد دلار بوده است که از این میزان ۱۲.۵ هزار تن به ارزش ۱.۳ میلیارد دلار به دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص دارد.

بر این اساس در دوره مورد بررسی کمتر از یک درصد وزن واردات با ارز ترجیحی، دارو و تجهیزات پرشکی بوده ولی از ارزش کل، ۱۴.۲ درصد برای این اقلام ثبت شده است.

در دوره مشابه سال گذشته، ۱۲.۱ میلیون تن به ارزش ۴.۷ میلیارد دلار کالا با ارز ترجیحی وارد شده بود که در مجموع ۹.۲ هزار تن به ارزش ۹۷۷.۵ میلیون دلار آن دارو و تجهیزات پزشکی بوده است.

بر این اساس از ابتدای امسال تا نیمه آبان ماه ، واردات دارو و تجهیزات پزشکی با ارز ۴۲۰۰ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۴ درصد از نظر وزن و ۳۸ درصد ارزش افزایش دارد.

سایر کالاهای وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی نیز  جو، گندم، ذرت، دانه‌های روغنی، روغن خام و کنجانه سویا است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان