بازدید 3430

شناسایی ۱۳۱ مبتلای به اومیکرون در انگلیس

وزارت بهداشت انگلیس اعلام کرد در شبانه روز گذشته ۱۳۱ فرد آلوده به سویه جهش یافته کووید ۱۹ موسوم به اومیکرون در این کشور شناسایی شده است.
کد خبر: ۱۰۹۲۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۲ 09 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از لندن، وزارت بهداشت انگلیس اعلام کرد در شبانه روز گذشته ۱۳۱ فرد آلوده به سویه جهش یافته کووید ۱۹ موسوم به اومیکرون در این کشور شناسایی شده است و شمار مبتلایان به اومیکرون در انگلیس به ۵۶۸ نفر رسیده است.

گزارش‌های رسمی در انگلیس نشان می‌دهد شمار مبتلایان به سویه جدید جهش یافته ویروس کرونا، با نام اومیکرون (Omicron) در انگلیس، هر دو تا سه روز، دو برابر می‌شود.

دانشمندان انگلیسی اعلام کردند اومیکرون (Omicron)، تا چند هفته آینده به سویه غالب در این کشور مبدل خواهد شد.

هم اکنون انگلیس دارای بیشترین مبتلایان به اومیکرون در قاره اروپاست؛ قاره اروپا پس از آفریقا دومین کانون شیوع این سویه جدید است.

پروفسور نیل فرگوسن (Neil Ferguson)، عضو کمیته بهداشتی دولت انگلیس و رئیس گروه بیماری‌های همه گیر در دانشگاه امپریال کالج لندن گفت: سویه اومیکرون، پیش از کریسمس امسال، ۴ دی، به سویه غالب کووید در این کشور مبدل خواهد شد.

وی به دولت انگلیس توصیه کرد به فکر اعمال محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی دوباره کشور باشد.

عفونت با ویروس کرونا یا کووید-۱۹، برای نخستین بار در اواخر سال ۲۰۱۹ در چین گزارش شد و به سرعت شیوع یافت و موارد ابتلا به آن افزایش یافت. با گذشت مدت زمان بسیار کوتاهی، موارد ابتلا به عفونت با ویروس کرونا در اکثر کشور‌های جهان مشاهده شد و به همین خاطر سازمان بهداشت جهانی در مارس سال ۲۰۲۰ پاندمی (همه گیری) این ویروس را اعلام کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی