بازدید 7332
۲

بازداشت یکی از مظنونان قتل خاشقجی در فرودگاه پاریس

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فرد مظنونی که گمان می‌رود از اعضای تیمی است که جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستان سعودی را در کنسولگری این کشور در استانبول به قتل رساند، در فرودگاه پاریس دستگیر شد.
کد خبر: ۱۰۹۱۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰ 07 December 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، یک منبع آگاه گفت که خالد العتیبی ۳۳ ساله هنگامی که قصد داشت با هواپیما به مقصد ریاض پرواز کند از سوی پلیس مرزی بازداشت شد.

منابع پلیس به خبرگزاری رویترز نیز گفتند که فرانسه طبق حکم بازداشت صادر شده از سوی ترکیه در سال ۲۰۱۹ عمل کرده است.

همچنین یک شبکه رادیویی فرانسه شامگاه سه‌شنبه گزارش داد که نیرو‌های امنیتی مظنون قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی را در فرانسه دستگیر کردند.

رادیو RTL فرانسه اعلام کرد که «خالد بن عید العتیبی»، یکی از اعضای سابق گارد سلطنتی سعودی، صبح روز سه شنبه در فرودگاه شارل دوگل در حالی که عازم ریاض بود، دستگیر شد.

منابع امنیتی و قضایی فرانسه نیز دستگیری یکی از مظنونان سعودی در قتل جمال خاشقجی در فرانسه طی روز سه‌شنبه هفتم دسامبر را تأیید کردند.

به گزارش RTL، خالد عید العتیبی یکی از اعضای تیم ترور خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول در تاریخ دوم اکتبر ۲۰۱۸ است.

شبکه رادیویی مذکور اعلام کرد که العتیبی پس از صدور حکم دستگیری به اتهام ترور از سوی ترکیه، تحت تعقیب اینترپل قرار دارد.

خاشقجی روزنامه‌نگار عربستانی و ستون‌نویس واشنگتن پست در ۵۹ سالگی در داخل ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول در تاریخ دوم اکتبر ۲۰۱۸ کشته شد.

عربستان در ابتدا دست داشتن مقامات سعودی در ترور خاشقجی را رد کرده بود؛ اما در نهایت عربستان اعتراف کرد که خاشقجی طی «عملیاتی توسط نیرو‌های خودسر» کشته شد؛ اما هر گونه دست داشتن ولیعهد در این عملیات را تکذیب کرد و پس از آنکه حکم اعدام برای پنج تن از متهمان دست داشتن در این جنایت صادر شد، با گذشت خانواده خاشقجی، این حکم به ۲۰ سال زندان تقلیل یافت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
یکزمانی سیاستمداران اروپایی با قاتلین همدست می شدند الان برایشان سخت است .برای قاتلین -دنیا ناامن می شود .
ترکیه و فرانسه هر دو مشکل مالی دارند بدینوسیله قصد دوشیدن بن سلمان احمق را دارند فردا با واریز میلونها دلار بحساب هردو کشور این مظنون ازاد میشود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر