بازدید 5493

انتقاد جدی آیت الله مکارم شیرازی به سند۲۰۳۰

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به لزوم هوشیاری در برابر ترویج فرهنگ غربی در مدارس گفت: سند ۲۰۳۰ اعتقادات دینی و مذهبی دانش آموزان را هدف قرار داده است.
کد خبر: ۱۰۹۱۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵ 07 December 2021

 

به گزارش تابناک از مهر، آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار یوسف نوری وزیر آموزش‌وپرورش، با اشاره به ضرورت ارتباط حوزه‌های علمیه با نظام آموزشی کشور، گفت: ارتباط آموزش‌وپرورش و دانشگاه با حوزه علمیه از قدیم مرسوم بوده و بوعلی سینا، شیخ بهایی و شیخ طوسی در کنار هم پرورش یافته‌اند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به نقش گسترده علمای شیعه در گسترش علوم اسلامی، تصریح کرد: برخی چنین تصور می‌کردند که علمای شیعه نقش چندانی در گسترش علوم خصوصاً علوم اسلامی نداشتند، اما ما با برگزاری کنگره «نقش شیعه در گسترش علوم اسلامی» ثابت کردیم که شیعه در تمام علوم از جمله فقه، اصول، کلام و حتی طب، نجوم، معماری و غیره پیشتاز بوده و نقش مؤثری داشته است.

وی ادامه داد: باید دستاوردهای علمای بزرگ شیعه در کتب درسی دانش آموزان و دانشگاهیان گنجانده شود تا آن‌ها نسبت به مواریث مهم پیشینیان خود و سابقه عظیم علمی آگاه شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش پایانی سخنان خود ایجاد تحول در آموزش‌وپرورش را یک ضرورت دانست و افزود: سند ۲۰۳۰ اعتقادات دینی و مذهبی دانش آموزان را هدف قرار داده که لازم است نسبت به اجرای این‌گونه سندها و جایگزینی فرهنگ غربی هوشیار بود

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۱۲
ای کاش حضرت آیت الله نظری هم در باره معیشت سخت مردم و گرانی های هر روز بازار میدادند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
تنها راه اجرای عملی اقتصاد اسلامی است که من مطمئن هستم که نظام هیچ اعتقادی به پیاده سازی اقتصاد اسلامی نیست
شاهد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
با وزیر آموزش و پرورش درباره معیشت سخت مردم و گرانی های هر روز بازار صحبت کنند!؟
سند 2030 هدف گذاری های زیادی دارد. مثلا بدون فقر یا بدون گرسنگی، آب سالم، کار و اقتصاد خوب، کاهش نابرابری و ... ای کاش دقیقا ذکر می کردند به کدام یک از اهداف سند 2030 انتقاد دارند. بهرحال، اصلا نیاز نیست نگران ایران باشند، 2030 که هیچ، هدف گذاری این بندها برای 20030 هم خیالبافی است.
پاسخ ها
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
گل گفتی
اگه این موارد رعایت بشه دیگه پرده از چهره خیلی ها می افته و دیگه کارو کاسبیشون کساد میشه وکاسه تلیت خیلی ها چرب نمی مونه
شما که صد بار سند 2030 رو پاره کردین . هر چند مطمینم چیزی هم ازون واقعا سر در نمیارین . هنوز بعد از چند سال هر از چندی هی سند 2030 می کنین . بدبختی مردم رو با این فرافکنی ها نمیشه پنهان کرد.
کلا حرام است؟ ایشان بجز سند 20 و 30 هیچ مشکلی رو نمیبینه که بهش حتی یک انتقاد ساده بکنه؟؟؟ علمای سابق چطور در برابر بی عدالتی و گرانی و مشکلات قد علم می کردند چرا اینان اینگونه نیستند؟
هل یستوی الذین یعلمون و لایعلمون؟؟؟ قابل توجه ایشان و دیگران
نسبت به دلار ۳۱ تومنی نظری ندارن؟ اصلا میدونه سند ۲۰۳۰ چیه یا فقط به یه پاراگرافش گیر داده
پاسخ ها
شاهد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
تابناک عزیز
گویا ایشان مرجع تقلید تعدادی از هموطنانمون هستند
نظر این فرد ناشناس رو خوندید بعد منتشر کردید؟
یکی از یندها سند 2030ان هست نوجوانان ونونهالان را با خشنونت بار نیاورید مثلا اموزش اسلحه وجنگ واینها این فکر نکنم مغایر با حقوق شهروندی باشد درستش همین هست چه لزومی دارد نوجوانان بجای اینکه درمدرسه علم تعلیم ببینند اسلجه وجنگ وخشونت اموزش داده شود ویا نوجوانان را ترغیب به شهادت طلبی کنند ما خودمان ازیکطرف برداعش خرده میگیریم چرا از نونهالان ونوجوانان درجنگ استفاده میکند ولی ما خودمان را مقید میدانیم که انجام بدهیم
اصلا سند بیست سی را مگه کسی امضا کرده ؟ الزام آور نیست تازه میتونی بعضی بندهاش را اجرا نکنی اونهایی که با فرهنگت جور نیست ... اینقدر بحث ندراه دیگه برید دنبال کارهای اصلی
خواهشا ايشان يك بار مطالب اين سند را به تفصيل براي ملت توضيح بدهند و بگويند با كجاش و به چه دليل مشكل دارند. مطمئن هستم اين مخالفان طرح حتي يك بار هم طرح نخوانده اند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر