بازدید 5373

برای ورود به بازار کار کدام نرم افزار حسابداری را یاد بگیریم؟

ممکن است شما به حسابداری علاقه‌مند باشید، اما ندانید که چطور باید به آن ورود کنید. اگر شما قصد دارید تا به صورت آکادمیک یا آزاد وارد حرفه حسابداری شوید، حتماً با ما همراه شوید.
کد خبر: ۱۰۹۱۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸ 04 December 2021

برای ورود به بازار کار کدام نرم افزار حسابداری را یاد بگیریم؟

حسابداری به عنوان یک شغل حرفه‌ای در همه‌ی جای دنیا مطرح است. اگرچه حسابداران در کشورمان از تمام مزایای دسته شغلی خود برخوردار نیستند؛ اما باز هم می‌توان روی شغل حسابداری در کشورمان حساب کرد. اما برای اینکه بتوانیم به‌صورت صحیح وارد حرفه حسابداری شویم، باید ملزومات آن را بدانیم. در ادامه، ضمن بررسی بازار کار حسابداری، انواع دسته‌های رشته حسابداری، پیش‌نیازها و همچنین نرم افزارهای کاربردی برای این زمینه کاری را به شما معرفی خواهیم کرد. 

بازار کار حسابداری

با توجه به گسترش استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای جدید در سطح کشور، لزوم وجود حسابدار برای این کسب‌وکارها بسیار حائز اهمیت است. شاید با خودتان بگویید که تعداد افرادی که فارغ‌التحصیل رشته حسابداری هستند نیز در کشور زیادی است. اما طبیعتاً‌ همه‌ی فارغ التحصیلان رشته‌ی حسابداری از توانایی عملی کافی برای اتخاذ شغل بهره‌مند نیستند. حقیقت آن است که نیاز کشور به حسابداران زبده بسیار پررنگ شده است. بنابراین اگر شخصی بتواند با کسب مهارت‌های لازم برای امر حسابداری وارد میدان کار شود، بازار کار حسابداری برای وی بسیار غنی خواهد بود. حسابدارن کاربلد هرگز بیکار نمی‌مانند. بنابراین اگر می‌خواهید این بازار کار غنی برای شما نیز وجود داشته باشد، باید قبل از ورود به بازار کار، توانایی‌های فنی و عملی لازم برای اتخاذ شغل حسابداری را در خود ایجاد و تقویت نمایید. آن‌گاه می‌توانید با دستمزدهای بالا در مراکز تولیدی و خدماتی سطح کشور به کار مشغول شوید.

انواع فعالیت حسابداری

شاید در نگاه اول، حسابداری یک شغل با وظایف مشخص به نظر برسد که صرفاً کار با نرم افزار حسابداری برای آن کافی باشد. اما اگر شما می‌خواهید با سازمان‌های بزرگ کار کنید، باید از دسته‌بندی شغلی حسابداری آگاهی داشته باشید.

حسابداری را می‌توان به دسته‌های زیر طبقه‌بندی کرد:

  • حسابداری تمام وقت
  • حسابداری نیمه وقت
  • کمک حسابداری
  • سرپرست حسابداری
  • حسابدار مستقل
  • مدرس حسابداری
  • مشاور مالیاتی
  • و ....

می‌بنید که حسابداری می‌تواند دامنه وسیعی از مشاغل مختلف را در بر بگیرد. وقتی نام حسابدار می‌آید، معمولاً به یک حسابدار تمام وقت یا مستقل اشاره می‌شود. چنین حسابداری می‌توان به حساب و کتاب‌های یک مجموعه کاری رسیدگی کند. اما اگر حسابداری بتواند به صورت گسترده با داده‌های مالیاتی کار کرده و از تمام قوانین مالیاتی موجود باخبر باشد، می‌تواند به عنوان یک مشاور مالیاتی هم فعالیت داشته باشد. البته لازم به ذکر است که تمام حسابدارن باید تا حدی قابل قبولی با مسائل مالیاتی آشنایی داشته باشند. دیگر دسته‌های حسابداری نیز دارای یک سری وظایف مشخص هستند که باید در سازمان‌ها انجام گیرند.

پیش‌نیازهای حسابداری برای ورود به بازار کار

اگرچه حسابداری می‌تواند شامل دسته‌بندی متفاوتی از وظایف کاری باشد؛ اما همین که شما بخواهید به عنوان حسابدار وارد بازار کار شوید، باید پیش‌نیازهای لازم را فرا بگیرید. آن‌گاه پس از ورود به بازار کار می‌توانید با تقویت مهارت‌های خود، دیگر صورت‌های حسابداری را نیز برعهده بگیرید.

از جمله پیش‌نیازها اولیه حسابداری می‌توان گزینه‌های زیر را بررسی کرد:

  • دانش اولیه حسابداری

یک حسابدار یا باید تحصیلات دانشگاهی در زمینه حسابداری داشته باشد یا در مؤسسات آزاد در این زمینه آموزش دیده باشد. چراکه یک سری مفاهیم کلی در امر حسابداری وجود دارند که هر حسابدار باید از آن‌ها آگاهی داشته باشد. این آگاهی با آموزش در این زمینه‌ها امکان‌پذیر است. به همین خاطر وجود مدرک معتبر برای یک حسابدار در بازار کار می‌تواند بسیار ضروری باشد.  

  • کار با نرم افزارهای حسابداری

طبیعتاً داشتن مدرک حسابداری صرف نمی‌تواند از افراد یک حسابدار کامل بسازد. بنابراین حسابداران باید بتوانند با نرم‌افزارهای حسابداری به خوبی تعامل داشته باشند. در واقع در حال حاضر می‌توان نرم افزارهای حسابداری را اصلی‌ترین ابزار کار یک حسابدار در نظر گرفت. بنابراین اگر بخواهید به عنوان یک حسابدار وارد بازار کار شوید، باید بتوانید محاسبات مربوط به درآمد، هزینه، بدهکاری، بستانکاری، گزارش‌گیری، ترازنامه دیگر صورت‌های مالی را با نرم افزارها به انجام برسانید. یکی از بهترین برنامه های حسابداری که میتوانید با یادگیری آن توانایی های خود در عرصه حسابداری را افزایش دهید نرم افزار حسابداری فراپیام است.

  • قوانین بیمه و قوانین مالیاتی

یکی دیگر از اصول حسابداری، آگاهی از قوانین بیمه، قوانین کار و قوانین مالیاتی است. چراکه تمام این موارد باید در محاسبات درآمد و هزینه کسب‌وکارها لحاظ شوند. بنابراین اگر می‌خواهید به عنوان حسابدار فعالیت کنید، باید در زمینه این قوانین آگاهی کسب نمایید.

طبیعتاً پیش‌نیازهای دیگری هم برای ورود به شغل حسابداری وجود دارد. اما سه مورد نامبرده جزو ضروریات این امر هستند. اگر به درستی با سه گزینه فوق کار کنید، پیدا کردن کار حسابداری برای شما حتمی خواهد بود.

حسابداران برای ورود به بازار کار به چه نرم افزارهایی نیاز دارند؟

نرم افزارهای زیادی در زمینه حسابداری وجود دارد که حسابداران می‌توانند از آن‌ها استفاده نمایند. اما برخی از نرم‌افزارها بیشتر مورد استفاده کسب‌وکارها قرار می‌گیرند.

به صورت کلی نسخه‌های زیر برای هر نرم افزار حسابداری در دسترس است:

  • نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی
  • نرم‌افزار حسابداری شرکتی
  • نرم‌فزار حسابداری بازرگانی
  • نرم‌افزار حسابداری تولیدی

اگرچه هریک از نرم‌افزارهای نامبرده می‌توانند در حوزه خاصی انتخاب شوند. اما معمولاً هر شرکت نرم‌افزاری، کلیه نسخه‌های فوق را برای کسب‌وکارهای مختلف ارائه می‌کند. گزینه‌های محاسباتی این نر‌م‌افزارها شبیه به هم است؛ فقط در یک سری گزینه‌های جزئي با هم تفاوت دارند.

از جمله بهترین نرم‌افزارهای حسابداری که نسخه‌های فوق را در خود دارند، می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • نرم‌افزار حسابداری سپیدار
  • نرم‌افزار حسابداری فرداد
  • نرم‌افزار حسابداری هلو
  • نرم‌افزار حسابداری فراپیام
  • نرم‌افزار حسابداری پارمیس
  • و .....

شما با هریک از نرم‌افزارهای نامبرده آشنایی داشته باشید و بتوانید با آن کار کنید، می‌توانید با دیگر نرم‌افزارها نیز فعالیت داشته باشید. چراکه کارکرد آن‌ها شبیه به هم است. اما سعی کنید حداقل در یکی از آن‌ها مهارت بالا داشته باشید.

سخن نهایی

بازار کار حسابداری برای افرادی داغ است که حقیقتاً بتوانند فعالیت‌های بخش حسابداری یک شرکت را مدیریت کنند. استفاده از نرم افزار مالی می‌تواند در این زمینه بسیار حائز اهمیت باشد. در قسمت قبل، بهترین نرم‌افزارهای مالی را به شما معرفی کردیم. حالا می‌توانید آموزش حسابداری خود را با فراگیری یکی از همین نر‌م‌افزارها آغاز نمایید. برای آگاهی از تنظیمات نرم افزار حسابداری فراپیام و یادگیری منوهای آن، همین حالا می‌توانید روی لینک زیر کلیک نمایید:

منبع: www.farapayam.com

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل