بازدید 5123
۳

رئیس نظام پزشکی؛ ساختارهای درمانی باید اصلاح شود

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: وقتی معضلات و مشکلات درون جامعه پزشکی زیاد می‌شود از مشکلات بیرونی غافل می‌شویم.
کد خبر: ۱۰۹۱۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸ 04 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، محمد رئیس‌زاده، در نشست با رئیس و اعضای هیأت مدیره انجمن پزشکان عمومی کشور، با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم بهترین خدمات را برای مردم فراهم کنیم، اظهار داشت: باید با رعایت چارچوب‌ها در نظام سلامت و ایجاد یک قوه عاقله تصمیم درست گرفته و تهدیدهای موجود را تبدیل به فرصت کنیم.

وی با بیان اینکه لازم است همگرایی، هم‌افزایی و همدلی را بین خودمان بیشتر کنیم، افزود: آموزش‌ها در حوزه پزشکان عمومی مناسب نبوده و این همکاران درست به‌کارگیری نشده‌اند و به نظرم حوزه پزشکان عمومی نیاز به یک جراحی بزرگ دارد.

رئیس زاده ضمن اشاره به این مهم که مشکلات این حوزه را پیگیری نموده تا شأن جامعه پزشکان عمومی و معیشت آنها ارتقا پیدا کند، ادامه داد: فرآیند و ساختارهای درمانی را باید اصلاح کنیم و اگر همه دستگاه‌های سلامت کشور صرفاً مشکلات خود را ندیده و به همه مسائل توجه کنند، قطعاً بسیاری از معضلات پزشکان عمومی نیز مرتفع خواهد شد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: وقتی معضلات و مشکلات درونی بین جامعه پزشکی زیاد می‌شود از مشکلات بیرونی غافل می‌شویم و در نهایت همه این اتفاقات به ضرر مردم تمام شده و به آنها آسیب خواهد رسید. با این حال، اگر ما دست به دست هم دهیم از این مشکلات عبور خواهیم کرد.

رئیس زاده با بیان اینکه به طور حتم به عنوان رئیس کل سازمان نظام پزشکی پیگیر مشکلات همکاران این حوزه خواهم بود، اذعان کرد: برای برطرف نمودن معضلات پزشکان عمومی وقت خواهم گذاشت تا از هویت و شأن جامعه پزشکان دفاع کنیم و امیدوارم با ارتباط نزدیک بین سازمان و انجمن پزشکان عمومی بتوانیم بسیاری از مشکلات مطرح شده را مرتفع کنیم.

ضرورت ایجاد توازن بین مطالبات و واقعیت‌های جامعه پزشکی

فربد رهنما دبیر انجمن پزشکان عمومی کشور خاطرنشان کرد: پیگیری مطالبات پزشکان عمومی معمولاً راحت‌تر از پیگیری سایر مطالبات است و با وجود متعدد بودن این امکان وجود دارد که پیگیری مطالبات پزشکان عمومی برای سازمان نظام پزشکی کم‌هزینه باشد.

وی گفت: مرتفع نمودن مشکلات پزشکان عمومی، تسریع و تعدیل‌کننده راه سازمان است و امیدواریم با پیگیری‌های ریاست سازمان مشکلات یکی پس از دیگری حل شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳
کیفیت دانش پزشکی پزشکان پایین آمده است.
هرچيزي بايد اصلاح شود به غيراز افزايش ظرفيت پزشكي تاخداي نكرده دست زياد نشه وهمچنني ماليات هم ازپزشكان گرفته نشه تا ازسودخالص ضررنكنن!!!
منظورش اینه که باید کارانه ها را افزایش بدیم و جلوی افزایش تعداد پزشک متخصص را بگیریم.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر