بازدید 3998

افزایش شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در آلمان

با افزایش شمار آلمانی‌های مبتلا به کووید-۱۹ به یک میلیون، واحد مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌های آلمان، تقریباًَ به ظرفیت تکمیل رسیده است.
کد خبر: ۱۰۹۱۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰ 04 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از شبکه تلویزیونی سی ان ان، با اوج گرفتن کرونا در آلمان، شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در این کشور به یک میلیون نفر رسید. موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در روز‌های اخیر در آلمان به صورت قابل توجهی افزایش یافته است. این بیماران به گونه دلتا از ویروس کرونا آلوده شده اند. وضعیت به حدی وخیم شده است که واحد مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌های آلمان، تقریباًَ به ظرفیت پر خود نزدیک شده اند. وزیر بهداشت آلمان هشدار داده است که تا ایام کریسمس (حدود سه هفته دیگر) ظرفیت بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی به علت شمار بالای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ پر خواهد شد.

در حال حاضر حدود یک میلیون نفر در آلمان به کووید ۱۹ مبتلا هستند. این رقم بسیار قابل توجه است. به گفته وزیر بهداشت آلمان، کسانی که از واکسن زدن خودداری می‌کنند در بروز این وضعیت مقصر هستند.

به گفته وی، اگر همه بزرگسالان واکسن کرونا را تزریق می‌کردند این وضعیت برای آلمان پیش نمی‌آمد. از مدت‌ها قبل، واکسن کرونا به صورت گسترده در آلمان در دسترس مردم بوده است، اما شماری از مردم از تزریق واکسن کرونا خودداری می‌کنند.

فقط در بیست و چهار گذشته حدود هفتادو پنج هزار مورد جدید از ابتلا به کووید ۱۹ در آلمان ثبت شد. این آمار بسیار تکان دهنده است. مقامات آلمانی می‌گویند باید تا ماه فوریه ۲۰۲۲ واکسیناسیون کرونا برای همگان الزامی شود.

براساس مقررات جدید در آلمان، افرادی که واکسن کرونا را تزریق نکرده اند، با محدودیت‌های بسیاری مواجه خواهند شد. اما با توجه به نزدیک شدن ایام کریسمس و آخر سال، کنترل مردم بسیار سخت می‌شود.

مردمی که واکسن زده اند و همینطور مقامات آلمانی، صبر خود را درباره کسانی از دست داده اند که واکسن کرونا را تزریق نمی‌کنند.

نظرسنجی‌ها در آلمان نشان می‌دهد اکثر مردم این کشور خواهان اعمال مقررات و محدودیت‌های شدیدتر و الزامی شدن واکسیناسیون کرونا هستند. پارلمان آلمان باید در این زمینه تصیم گیری کند که آیا می‌خواهد واکسیناسیون را اجباری کند یا خیر. به نظر می‌رسد پارلمان آلمان تا اواخر ماه فوریه این کار را انجام خواهد داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار