بازدید 3419
۷ دسامبر؛

تاریخ احتمالی دیدار مجازی پوتین و بایدن

یک روزنامه روسیه از احتمال برگزاری دیدار مجازی رئیس جمهوری این کشور با همتای آمریکایی خود در اواسط هفته آینده خبر می دهد.
کد خبر: ۱۰۹۱۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳ 03 December 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، روزنامه «کمرسانت» این کشور امروز (جمعه) به نقل از برخی منابع که هویت آنها را فاش نکرد، گزارش داد که امکان دارد دیدار احتمالی «ولادیمیر پوتین» و «جو بایدن»، روسای جمهوری روسیه و آمریکا هفتم دسامبر جاری (سه شنبه آینده ۱۶ آذر) برگزار شود.

این روزنامه ضمن اعلام این که دو طرف روس و آمریکایی هنوز به طور نهایی بر سر تاریخ مشخصی برای دیدار پوتین و بایدن به توافق نرسیده اند، تاکید کرد که به احتمال زیاد گفت و گوی میان آنها از طریق ارتباط تصویری انجام خواهد شد.

یادآور می شود که نخستین دیدار روسای جمهوری کنونی روسیه و آمریکا از زمان تصدی مناصب خود، اواخر خرداد گذشته در ویلای تاریخی «لا گرانژ» در شهر «ژنو» در جنوب غرب سوئیس برگزار شد و در پایان آن نیز دو طرف اعلامیه مشترکی در رابطه با ثبات راهبردی صادر کردند.

بنا بر آن چه در اعلامیه مذکور آمده بود، پوتین و بایدن از تصمیم خود برای راه اندازی گفت و گوی دو جانبه روسیه و آمریکا درباره ثبات راهبردی خبر داده و ضمن تاکید بر این که دولت های دو کشور به لزوم جلوگیری از جنگ هسته ای پایبند هستند، خاطر نشان ساختند: ما امروز پایبندی خود به این اصل که در جنگ هسته ای هیچ کس برنده نمی شود و این که نباید هرگز روی دهد را مورد تاکید دوباره قرار می دهیم.

روسای جمهوری روسیه و آمریکا در اعلامیه مشترک خود ضمن اعلام این که تمدید پیمان «استارت نو» میان دو کشور نشان دهنده پایبندی دو جانبه به کنترل سلاح های هسته ای است، تاکید کردند که برای تحقق این اهداف نیز دو کشور در نزدیک ترین زمان ممکن یک گفت و گوی دو جانبه فراگیر درباره ثبات راهبردی را آغاز خواهند کرد که اساسی و فعال خواهد بود.

پوتین و بایدن ضمن تاکید بر این که از طریق راه اندازی این گفت و گوی دو جانبه، برای پی ریزی کنترل تسلیحات در آینده و تدابیر لازم برای کاهش خطرات تلاش می کنند، خاطر نشان ساختند که روسیه و آمریکا پیش از این نشان دادند که حتی در دوره های پرتنش نیز می توانند در تحقق اهداف مشترک در راستای تضمین توانایی پیش بینی در زمینه راهبردی و کاهش خطرات بروز درگیری های مسلحانه و تهدید به جنگ هسته ای پیشرفت کنند.

شفقنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس