بازدید 4599

دریای قشم امروز مواج می‌شود

رییس هواشناسی شهرستان قشم گفت: بر اساس پیش‌بینی ها و با شدت یافتن بادهای جنوب غربی تا شمال شرقی، دریای قشم به ویژه در بخش غربی و جنوبی این جزیره روز جمعه و شنبه مواج می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۱۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳ 03 December 2021

به گزارش «تابناک»، محمد کاملی دیرستانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم چنین امکان رعد و برق وجود دارد که هر کجا سامانه تقویت شود، رگبار پراکنده باران نیز روی خواهد داد.

وی با اشاره به امکان وقوع گرد و خاک به دلیل باد شدید ادامه داد: انتظار می‌رود که وزش باد به ۲۴ نات(۴۰ کیلومتر در ساعت) برسد و ارتفاع موج نیز تا ۴ پا(۱۲۰ سانتی‌متر) افزایش پیدا کند.

رییس هواشناسی قشم تصریح کرد: این رویدادها باعث اختلال در تردد شناورهای سبک می‌شود و امکان آسیب رسیدن به تورهای صیادی نیز وجود دارد.

وی افزود: بر این اساس توصیه می‌شود شناورهای سبک از تردد در این مناطق خودداری کنند.

کاملی دیرستانی در ادامه با اشاره به بارش نقطه‌ای باران در طول سال جاری اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون ۱۳.۹ میلی‌متر بارش در قشم ثبت شده است که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل حدود ۸۹ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: این در حالی است که سال ۱۳۹۸ از نظر بارندگی برای قشم پربار بود و تا آذرماه آن سال ۳۰۸ میلی‌متر بارندگی ثبت شد.

رییس هواشناسی قشم گفت: امروز و فردا هرکجا که سامانه تقویت شود امکان بارش باران به صورت رگبار وجود دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل