بازدید 16584
۱
بیشترین جست و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

یک پیام اسرائیلی امیر نوری را ترند گوگل کرد/ کاربران به دنبال اطلاعاتی در مورد گربه سیاه بهرام رادان/ چرا یارانه معیشتی واریز نشد؛ سوالی که مردم می‌پرسند/ حساسیت جامعه در قبال انتظار بیماران SMA برای دارو

در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «امیر نوری»، «گربه سیاه بهرام رادان»، «اومیکرون چه علائمی دارد؟»، «رضا قوچان‌نژاد»، «چرا یارانه معیشتی واریز نشد؟»، «بیماری sma» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۰۹۱۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 03 December 2021

یک پیام اسرائیلی امیر نوری را ترند گوگل کرد/ کاربران به دنبال اطلاعاتی در مورد گربه سیاه بهرام رادان/ چرا یارانه معیشتی واریز نشد؛ سئوالی که مردم می‌پرسند/ حساسیت جامعه در قبال چشم انتظاری بیماران SMA برای دارو

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری در جریان ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترند‌های گوگل در چهل و هشت ساعت اخیر اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «امیر نوری»، «گربه سیاه بهرام رادان»، «اومیکرون چه علائمی دارد؟»، «رضا قوچان‌نژاد»، «چرا یارانه معیشتی واریز نشد؟»، «بیماری sma» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

امیر نوری

امیر نوری بازیگر سینما و تلویزیون ایران و طنزپرداز اخیراً در پیج اینستاگرامی خود پستی در رابطه با آگهی هایی که ناظر بر جذب همکار اطلاعاتی برای سرویس های اسرائیلی است، به اشتراک گذاشته و به صورت طنز نوشته که عازم اسرائیل است.

همین مساله در ساعات گذشته امیر نوری را به یکی از ترندهای گوگل تبدیل کرده است.

یک پیام اسرائیلی امیر نوری را ترند گوگل کرد/ کاربران به دنبال اطلاعاتی در مورد گربه سیاه بهرام رادان/ چرا یارانه معیشتی واریز نشد؛ سئوالی که مردم می‌پرسند/ حساسیت جامعه در قبال چشم انتظاری بیماران SMA برای دارو

گفتنی است که امیر نوری متولد ۶ شهریور ۱۳۶۵ در تهران و بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی است که از کودکی وارد عرصهٔ بازیگری شد و تاکنون در بیش از سی فیلم سينمايی بازی کرده است.

بیشتر بخوانید

گربه سیاه بهرام رادان

فیلم سینمایی «گربه سیاه» با کارگردانی کریم امینی و تهیه کنندگی بهرام رادان، (سه شنبه نهم آذر) با حضور جمعی از اهالی رسانه و بازیگران این فیلم در هتل اسپیناس پالاس به صورت خصوصی اکران شد و به دنبال همین مسئله عبارت هایی چون گربه سیاه بهرام رادان و نیز ترلان پروانه به صدر جست و جوهای کاربران ایرانی در گوگل آمدند.

 بهرام رادان، ترلان پروانه، حسین پورکریمی، کیا رکنی، پیام احمدی‌نیا، آزاده سدیری، علیرضا استادی، بهاره کیان‌افشار، رضا یزدانی، علی اوجی و احسان کرمی از بازیگران این فیلم سینمایی هستند که قرار است به زودی اکران خود را آغاز کند.

قرار بود اکران این فیلم چهارشنبه(۱۰ آذر) در سینماهای سراسر کشور آغاز شود اما بنا به دلایلی اکران این فیلم لغو شد و زمان نمایش دقیق آن‌ هم مشخص نیست.

این فیلم اولین اکران خود را در بخش مسابقه جشنواره ورشو۲۰۲۰ آغاز کرد و همزمان با آغاز اکران این فیلم از پوستر این فیلم نیز رونمایی شد.

بهرام رادان در تجربه‌ای متفاوت در کنار بازیگری تهیه کنندگی فیلم «گربه سیاه» را هم برعهده دارد و در این فیلم ایفاگر نقش خودش است.

گریم جدید بهرام رادان - تابناک | TABNAK

«گربه سیاه» روایت‌گر داستانی مخصوص جوانان است و به نظر می‌رسد در زمان اکران بتواند نظرات مثبتی از مخاطبان جوانش دریافت کند.

 این فیلم موضوعی کاملا مرتبط با فضای امروزی جوانان شهرت، فضای مجازی و موسیقی زیرزمینی دارد. در خلاصه داستان فیلم آمده: « همه چیز از غروبی شروع شد که دیگه دلگیر نبود...»

بیشتر بخوانید

اومیکرون چه علائمی دارد؟

اومیکرون سویه جدید ویروس کروناست که رفته رفته دامنه شیوع آن گسترش می یابد و به همین دلیل نگرانی های زیادی را در ایران و دیگر نقاط جهان میان شهروندان ایجاد کرده است.

در ششم آذر ۱۴۰۰، برابر با ۲۷ نوامبر سازمان جهانی بهداشت (WHO) یک سویه جدید کروناویروس را «اومیکرون» نام نهاد و در فهرست سویه‌های نگران‌کننده بیماری کووید -۱۹ طبقه‌بندی کرد. این سویه جدید از کروناویروس جهش‌های زیادی داشته و شواهد اولیه حاکی از آن است که «اومیکرون» موارد ابتلا به ویروس را افزایش داده است.

کانادا ورود مسافران از چند کشور آفریقایی را ممنوع کرد - تابناک | TABNAK

در تازه ترین حبرها پیرامون اومیکرون آمده است که گونه «امیکرون» دارای ۵۰ جهش است که بیش از سی جهش آن در پروتئین «اسپایک» رخ داده است. این همان پروتئینی است که ویروس از آن برای آلوده کردن سلول‌ها بهره می‌برد و واکسن‌ها، شناسایی و حمله به آن را به سیستم ایمنی بدن آموزش می‌دهند. آن چه تاکنون مشخص شده این است که گونه جدید به دلیل داشتن جهش‌های بیشتر، قابلیت انتقال بالاتری نسبت به گونه‌های پیش از خود دارد؛ بنابراین، احتمال دارد بتواند از واکنش سیستم ایمنی بدن - پس از ابتلای طبیعی و واکسیناسیون - فرار کند.

 دانشمندان می‌گویند واکسن، همچنان قوی‌ترین ابزار برای کاهش احتمال ابتلا به بیماری وخیم و مرگ ناشی از کرونا است اما نیاز به دوزهای یادآور، بیش از پیش قوت گرفته است.

دو شرکت فایزر و مدرنا، برای ایجاد تغییراتی در ساختار واکسن‌های خود و مطابقت دادن آنها با گونه جدید و مسری ویروس دست به کار شده‌اند. واکسن‌هایی مبتنی بر فن‌آوری «ام‌آر‌ان‌ای» این قابلیت را دارند که می‌توانند سریع اصلاح شده و تولید شوند.

 جریکا پیتس، سخنگوی شرکت فایزر، به نیویورک تایمز گفته این شرکت قادر است واکسن‌های فعلی را طی شش هفته با گونه‌های جدید تطبیق و نخستین محموله واکسن‌های اصلاح شده را ظرف ۱۰۰ روز تحویل دهد.

بیشتر بخوانید

رضا قوچان‌نژاد

رضا قوچان‌نژاد نورنیا متولد ۲۹ شهریور ۱۳۶۶ در قوچان و بازیکن فوتبال بازنشسته ایرانی است.

 نام مستعار رضا قوچان نژاد در کشور هلند و بلژیک گوچی است.

وی هم‌چنین سابقهٔ عضویت در تیم زیر ۱۹ ساله‌های هلند را در کارنامه خود دارد. قوچان‌نژاد تک‌گل برتری تیم ملی ایران در برابر تیم ملی کره جنوبی را در ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ وارد دروازه کره جنوبی کرد و باعث صعود ایران به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل شد.

قوچان‌نژاد در تاریخ ۷ تیر ۱۳۹۷ بعد از پایان کار ایران در جام حهانی روسیه با انتشار پستی در اینستاگرام از تیم ملی ایران خداحافظی کرد.

به تازگی سایت «ترانفسر مارکت»  مدعی شد رضا قوچان نژاد مهاجم سابق تیم ملی کشورمان از دنیای فوتبال خداحافظی کرده است. این سایت ارائه دهنده ارزش فوتبالیست در بخش بیوگرافی از لفظ «Retired» یعنی بازنشسته استفاده کرد و به نوعی پایان دوران فوتبالی اش را اعلام کرد و همین سبب شد تا نام رضا قوچان نژاد نیز در ساعات گذشته به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شود.

یک پیام اسرائیلی امیر نوری را ترند گوگل کرد/ کاربران به دنبال اطلاعاتی در مورد گربه سیاه بهرام رادان/ چرا یارانه معیشتی واریز نشد؛ سئوالی که مردم می‌پرسند/ حساسیت جامعه در قبال چشم انتظاری بیماران SMA برای دارو

بیشتر بخوانید

چرا یارانه معیشتی واریز نشد؟

بامداد روز گذشته دولت محترم به ازای شهروندان ایرانی (البته کسانی که در لیست دریافت کنندگان یارانه معیشتی هستند) ۵۵ هزار تومان ناقابل واریز کرد.

                                                   یارانه معیشتی واریز شد

بر اساس گزارش های به دست آمده و بر خلاف روال ماه های گذشته، این یارانه برای برخی یارانه بگیران واریز نشده و همین مساله، حالا سوال چرا یارانه معیشتی واریز نشد، را به یکی از ترندهای گوگل تبدیل کرد.

تجارت نیوز در این باره نوشته است: البته هنوز عدم واریز یارانه معیشتی رسما اعلام نشده و مشخص نیست که آیا یارانه افرادی که واریز نشده، مربوط به یک مشکل بانکی خاص است و یا مشکل دیگری وجود دارد. آنچه در ادامه می‌آید، کامنت برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز است: «من هر ماه یارانه معیشتی دریافت می کردم، ولی یارانه معیشتی آذر ۱۴۰۰ هنوز واریز نشده علت چیست؟» «یارانه آذر ماه ماه هم پرداخت نشده. دلیلش چیه؟» «کی میخواید یارانه آذر ما رو بریزید چرا به مردم دروغ میگید؟»

اما آیا یارانه افراد اتفاقی واریز نشده یا یارانه برخی از بانک‌ها؟ «ما بانک سپه هستیم و تا الان ساعت ۱۰ صبح پنجشنبه یارانه معیشتی ما واریز نشده. علت چیه؟» «قرار بود یارانه‌ها زیاد بشه، چرا کلا قطع شد؟» ما فکر کردیم این ماه رقم یارانه بیشتر میشه. اما الان دیدیم همون مبلغ قبلی رو هم واریز نکردن.»

بیشتر بخوانید

بیماری sma

آتروفی عضلانی یا به‌ اختصار SMA  که جهت تمایز آن با سایرِ آتروفی‌های عضلانی نخاعی، با نام‌های «آتروفی نخاعی عضلات پروگزیمال اتوزومال مغلوب» و «آتروفی عضلانی نخاعی 5q» هم شناخته می‌شود، یک بیماری عصبی-عضلانی نادر است که با از دست رفتنِ نورون‌های حرکتی و تحلیل‌ رفتن عضلات همراه است.

                                                   داروی بیماران «اس ام ای» را وارد کنید

 این بیماری در دوران نوازدی یا خردسالی تشخیص داده می‌شود و در صورت عدم درمان، شایع‌ترین علت ژنتیکی مرگ شیرخواران است. آتروفی عضلانی نخاعی ممکن است خود را در سال‌های بعدی زندگی نشان دهد که در این صورت، سیر خفیف‌تری دارد. شایع‌ترین نشانه‌های آن، ضعف پیش‌روندهٔ ماهیچه‌های ارادی است و عضلات دست، پا و تنفس زودتر از بقیه مبتلا می‌شوند. سایر علائم شامل کنترلِ اندک روی حرکات سر، اشکال در بلع، کژپشتی و سفت‌شدنِ مفاصل بدن است.

به تازگی تعدادی از کودکان و نوجوانان مبتلا به این بیماری در مجاورت مجلس شورای اسلامی و در اعتراض به آنچه عدم پیگیری برای تأمین داروی مورد نیازشان عنوان می کنند، تجمع کردند.

همین تجمع خیلی زود بیماری sma و کودکان و نوجوانان مبتلا را به ترند گوگل در ایران تبدیل کرد.

روزنامه ایران در گزارشی در همین باره نهم آذر نوشت: خانواده‌های بیماران مبتلا به بیماری ژنتیکی اس‌ام‌ای دیروز برای دومین بار در دو ماه گذشته در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. آنها سال‌هاست که به‌دنبال راهی برای تأمین بی‌دغدغه داروهای مورد نیاز خود و واردات داروهایی چون اسپینراز، ریسوپیلام و زولژنسما هستند و تاکنون چند بار در مقابل مجلس تجمع کرده‌اند اما با وجود گذشت ۲۰ سال از زمان شناسایی این بیماری ژنتیکی و وجود ۸۰۰ فرد مبتلا [در آن مقطع] به SMA در ایران، هنوز دارو و درمانی برای این بیماری در کشور وجود ندارد. مسئولان سابق بر این باور بودند، هزینه اثر بخشی داروهای بیماران اس‌ام‌ای به صرفه نیست و با پشت گوش انداختن واردات دارو به همین بهانه در عمل آب پاکی را روی دست بیماران ریختند. در حالی‌که فریاد بی‌صدای بیماران اس‌ام‌ای چند سالی است به گوش مسئولان نمی‌رسد با این حال آنها در نیمه دوم مهر ماه برای چندمین بار مقابل مجلس تجمع کردند. این بار دکتر قالیباف رئیس مجلس نیز پس از بررسی مدارک و مطالبات این بیماران وعده داد که ردیف بودجه‌ای برای واردات این دارو در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
به نظر من دادن یارانه ، یک مسکن با عوارض تورمی بسیار شدید است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل