بازدید 3858

افزایش شمار مبتلایان و قربانیان کرونا در ایتالیا

ماریو ماشونو، روزنامه نگار ایتالیایی به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در رم گفت: وضعیت کووید در ایتالیا به تدریج رو به وخامت گذاشته است.
کد خبر: ۱۰۹۰۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰ 02 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از رم؛ در پی افزایش شمار بیماران بستری شده در بخش‌های عادی و مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های برخی از استان‌های شمالی ایتالیا، کادر درمان این کشور به حالت آماده باش درآمده است.

وزارت بهداشت ایتالیا در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته تعداد مبتلایان به کرونا به بیش از ۱۵ هزار نفر افزایش یافته و شمار جان باختگان نیز ۱۰۳ نفر بوده است.

ماریو ماشونو، روزنامه نگار ایتالیایی به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در رم گفت: وضعیت کووید در ایتالیا به تدریج رو به وخامت گذاشته است. ظرفیت بسیاری از بیمارستان‌ها در برخی از شهر‌های شمالی ایتالیا مانند تریئسته و گوریتسیا به ویژه در بخش مراقبت‌های ویژه عملا کامل شده و کفاف درمان همه بیماران را نمی‌دهد. البته اوضاع در شهر‌های مرکزی و جنوبی ایتالیا مناسب است، اما باید به شدت مراقب بود.

در همین حال؛ وزارت بهداشت ایتالیا از ۵ مورد جدید آلودگی به سویه جدید اومیکرون کرونا در این کشور خبر داد که به ۳ مورد قبلی اضافه می‌شوند. دولت ایتالیا با پافشاری بر ضرورت واکسیناسیون گسترده در این کشوراعلام کرد که از روز دوشنبه آینده به افرادی که واکسن نزده اند اجازه ورود به بسیاری از مکان‌های عمومی مانند قهوه خانه، رستوران، سینما، تاتر، استادیوم و سالن‌های ورزشی نخواهند داشت.

ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا گفت: ما باید با احتیاط زیاد و هوشیاری عمل کنیم تا پیشرفت‌هایی که تا کنون در زمینه مبارزه با کرونا به دست آوردیم از دست ندهیم. نباید فراموش کنیم که در یک سال و نیم گذشته در ایتالیا نزدیک به ۱۳۴ هزار نفر به علت ابتلا به بیماری کووید جان باختند و اقتصاد کشور به علت شیوع کرونا تا ۹ درصد کوچک شده بود.

اعمال محدودیت‌های جدید برای افراد واکسینه نشده و گسترش واکسیناسیون اجباری به معلمان و کارکنان اداری مدارس، نیرو‌های نظامی و پلیس نیز از تازه‌ترین تدابیر دولت ایتالیا برای کنترل شیوع ویروس کرونا در این کشور است

از دو ماه پیش، دوز سوم واکسن در ایتالیا برای افراد بالای ۶۰ سال آغاز و متعاقب آن با افراد بالای ۴۰ سال ادامه پیدا کرد و هم اکنون، دولت این کشور فراخوان افراد بالای ۱۸ سال را که ۵ ماه از نوبت دوز دوم آن‌ها گذشته باشد برای دریافت دوز سوم اعلام کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار