بازدید 4027

کانادا ورود مسافران از چند کشور آفریقایی را ممنوع کرد

کشور کانادا روز سه شنبه با هدف جلوگیری از شیوع سویه اومیکرون ویروس کرونا، ورود مسافران از کشورهای نیجریه، مصر و مالاوی را ممنوع کرد.
کد خبر: ۱۰۹۰۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰ 01 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری "آسوشیتد پرس"، دکتر ترزا تام، مقام ارشد بهداشت عمومی کانادا، گفت که همه موارد ابتلا به سویه اومیکرون در کانادا از منشاء کشور نیجریه است که نرخ واکسیناسیون پایینی دارد.
اتاوا پیش از این ممنوعیت ورود اتباع خارجی از هفت کشور در جنوب آفریقا را اعلام کرده بود.

ژان ایو دوکلوس، وزیر بهداشت کانادا همچنین گفت: به استثنای آمریکا، همه مسافران هوایی که قصد سفر به کانادا را دارند باید در بدو ورود به فرودگاه آزمایش کرونا بدهند و تا زمانی که نتایج آزمایش را دریافت نکرده‌اند، باید در قرنطینه باشند.

دوکلوس افزود که دولت مرکزی کانادا آزمایش‌های کرونا را در استان‌های این کشور افزایش خواهد داد.

کانادا تاکنون شش مورد از ابتلا به سویه اومیکرون را شناسایی کرده است.

استان انتاریو اولین موارد ابتلا به سویه اومیکرون خود را در روز یکشنبه و کبک اولین مورد خود را در روز دوشنبه اعلام کردند.

استان‌های بریتیش کلمبیا و آلبرتا نیز اولین موارد ابتلا به سویه اومیکرون ویروس کرونا را در افرادی که به نیجریه سفر کرده بودند تأیید کردند.

دکتر دینا هینشاو، مدیر ارشد پزشکی آلبرتا، گفت که فرد مبتلا به سویه اومیکرون در هلند حضور داشته و بدون علامت است.

دوکلوس توضیح داد مسافران خارجی هنوز باید قبل از عزیمت به کانادا با هزینه خود آزمایش کرونا انجام دهند. دولت کانادا نیز در بدو ورود مسافران خارجی به این کشور یک آزمایش کرونای دیگر از آن‌ها می‌گیرند.

مقام ارشد بهداشت عمومی کانادا در تصریح کرد در مجموع موارد ابتلا به کرونا در کانادا در میان افرادی که در نیجریه و مصر حضور داشته‌اند افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، سازمان جهانی بهداشت جمعه شب (۵ آذر) حرف یونانی اومیکرون را به سویه جدید کرونا که در آفریقای جنوبی شناسایی‌شده، اختصاص داد.

سازمان جهانی بهداشت این سویه را نگران‌کننده خوانده و کارشناسان بهداشت عمیقاً نگران سرایت اومیکرون هستند چرا که دارای مجموعه‌ای غیرعادی از جهش‌ها است و مشخصاتی متفاوت از سایر سویه‌های نگران‌کننده دارد.
در پی انتشار این خبر، کشورهای مختلف تدابیری برای رفت‌وآمد به کشورهای جنوب آفریقا اتخاذ کرده‌اند.

آمریکا نیز ورود مسافران از هشت کشور آفریقایی را به دلیل هراس از شیوع سویه اومیکرون ممنوع کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر