بازدید 13526
۷

حاج مهدی ورشابی دلاور گمنامی که اکنون در جمع همرزمان شهیدش است

حاج مهدی ورشابی از جمله جهادگران پرتلاشی بود که در روزهای اولیه جنگ تحمیلی برای دفاع از اسلام و کشور عزیزمان به جبهه‌ها شتافت و به عنوان فرمانده جهاد خراسان در جبهه‌های جنوب به امر پشتیبانی مهندسی از عملیات‌ رزمندگان اسلام و نیز خدمات رسانی به مردم آسیب دیده و جنگ زده پرداخت تا اینکه در آبان ماه ۵۹ در جبهه‌ سوسنگرد به سختی مجروح شد.
کد خبر: ۱۰۹۰۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰ 30 November 2021

حاج مهدی ورشابی دلاور گمنامی که اکنون در جمع همرزمان شهیدش است

حاج مهدی ورشابی از بنیانگذاران مهندسی جنگ جهاد سازندگی روز یکشنبه هفتم آذر ۱۴۰۰ پس از تحمل عوارض دوران دفاع رحلتی شهادت گونه داشت؛ چهره‌ای مخلص که پس از بدرود حیاتش، بسیاری از بزرگان دفاع مقدس از او یاد کردند و این مردم گمنام در معرض توجه قرار گرفت، اما دلاورمرد که بود؟

به گزارش «تابناک»؛ حاج مهدی ورشابی از جمله جهادگران پرتلاشی بود که در روز‌های اولیه جنگ تحمیلی برای دفاع از اسلام و کشور عزیزمان به جبهه‌ها شتافت و به عنوان فرمانده جهاد خراسان در جبهه‌های جنوب به امر پشتیبانی مهندسی از عملیات‌های رزمندگان اسلام و نیز خدمات رسانی به مردم آسیب دیده و جنگ زده پرداخت تا اینکه در آبان ماه ۵۹ در جبهه سوسنگرد به سختی مجروح شد.

 

گمنامی به نام «حاج مهدی ورشابی»

مروری بر دستاوردهای عملیات «طریق‌القدس»

این فرمانده دلاور سپس به جبهه برگشت و با نیروهای تحت امر خود در پشتیبانی از  عملیات های مهم رزمندگان برای آزادسازی میهن اسلامی مان سر از پا نشناخت. مهندس ورشابی، جهادگر و سنگر ساز بی‌سنگر به فرماندهی پشتیبانی چنگ جهاد قرارگاه کربلا منصوب شد و با شهادت شهید رضوی، فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) را عهده‌دار گردید و تا پایان دفاع مقدس در مناطق مختلف عملیاتی غرب و جنوب به دفاع از کشور پرداخت. بارها مجروح و تا مرز شهادت پیش رفت اما مشیت الهی بر آن بود تا ایشان در سنگرهای مختلف خدمت رسانی به مردم همچنان خدمت نماید.

گمنامی به نام «حاج مهدی ورشابی»

پس از جنگ، مرحوم ورشابی در گمنامی به امر بازسازی مناطق و شهرهای جنگ زده و نیز سنگرهای مختلف خدمت به مردم و کشور پرداخت تا اینکه پس از عمری مجاهدت پرتلاش و بی‌ادعا در چهلمین سالگرد عملیات ظفرمند «طریق القدس» که خود سهم بسزایی در پیروزی آن و آزادسازی بخش مهمی از سرزمین‌مان داشت، به یاران و دوستان فرمانده شهیدش، شهیدان محمد طرحچی، سید محمد تقی رضوی و حسین ناجیان در جنان پیوست.

 

عاش سعیدا و مات سعیدا

حاج مهدی ورشابی دلاور گمنامی که اکنون در جمع همرزمان شهیدش است

پس از این رحلت تلخ، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران و دکتر محسن رضایی، فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس و معاون اقتصادی رئیس جمهوری درگذشت، ایشان را تسلیت گفت و برای خانواده و همسر و فرزندان ایشان آرزوی صبر و شکیبایی کرد.

در بخشی از پیام دکتر محسن رضایی تاکید شده است: «ورشابی از بنیانگذاران و فرماندهان مهندسیِ جنگِ جهاد سازندگی بود که پابه پای فرماندهان دفاع مقدس در عملیات‌های گوناگون، نقش آفرینی کرد و بار‌ها تا مرز شهادت پیش رفت. بی تردید مجاهدت‌های ورشابی و فرماندهان مهندسی جنگ جهاد سازندگی، بخش مشعشعی از تاریخ پرافتخارِ دفاع مقدس است.»

هجران سردار عزیز و جانباز سرافراز و مخلص جبهه ها، مهندس ورشابی عزیز را خدمت مردم شریف، رهبر معظم انقلاب، رزمندگان اسلام، بخصوص جادگران و سنگر سازان بی‌سنگر دفاع مقدس و خانواده محترم آن عزیز سفر کرده تسلیت عرض نموده و از خداوند بزرگ حشر با اولیاء الهی را برایش مسالت داریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
روحش شاد . نثار روح این عزیز فاتحه و صلوات
اللهم اغفر المؤمنین و المؤمنات
و المسلمین و المسلمات
الاحیاء منهم و الاموات
خدا بیامرزدشون
خدا رحمتش کند.واقعا بچه های مهندسی جنگ-سنگر سازان بی سنگر- مظلوم واقع شدند بخصوص آنها که بصورت داوطلب و بسیجی بودند و عضو جهاد یا سپاه نبودند ، در نهایت غربت و تنهایی با مشکلات زیاد اقتصادی بویژه برای درمان عوارض ناشی از جنگ درگیر هستند
کجایند مردان بی ادعا
روحشان شاد- تابناك خواهشمند است متون كنترل بفرماييد كلي غلط ديكته اي داشت
سلام - من یکی ازرزمندگان سالهای دفاع مقدس می باشم.من آن موقع دانش آموز راهنمایی بودم .15یا16سال بیشترنداشتم.وازپشت نیمکت کلاس درس رفتم جبهه ودر3عملیات شرکت داشتم که مهمترین آن عملیات مرصادبود.عضوهیچ جایی نبودم وفقط بسیجی بودم.حالا برای گرفتن یک وام مراجعه کردم می گویند.شش ماه جبهه بودی ولی 20روز بعدازقطع نامه بوده وشش ماه جبهه راندید می گیرندوفقط 20روز بعداز قطع نامه رابهانه می کنند.اگرمشکلات اقتصادی نمی بودمثل 34سال گذشته تحمل می کردیم ولی ایا همین شکل برخورد درست است؟درموقع بحران مملکت کمک کردیم ومملکت رابه اندازه سهم خودمان حفظ کردیم حالا که ما نیازمندشدیم گویا هیچ فریادرسی نیست.ملت عزیز ایران اگردرتوان دارید.شماکمک کنید.حالا من با50سال سن ودارای 2فرزندوخانه اجاره ای حتما"به کمک هم میهنان خوداحتیاج دارم.اول امیدمان خداوندوبعد شما هم میهنان عزیزم می باشد.
روح همه افرادی که در راه وطن عزیزمان جنگیدند شاد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار