بازدید 4738

ورود سامانه بارشی به کشور از فردا

کد خبر: ۱۰۹۰۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳ 30 November 2021

یک کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور از سمت شمال غرب خبر داد و گفت: با این حال در مناطق صنعتی و پرتردد برخی از شهر‌ها انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا را شاهد خواهیم بود.

به گزارش میزان، کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی درخصوص آخرین وضعیت آب و هوایی کشور گفت: برای استان‌های هرمزگان، جنوب کرمان، غرب و جنوب سیستان و بلوچستان بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

وی از ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد و گفت: از اواسط روز فردا، چهارشنبه، ۱۰ آذرماه، سامانه بارشی از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود و ابتدا آذربایجان‌های شرقی و غربی، کردستان و اردبیل بارش خواهند داشت و در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش‌ها به شکل برف خواهند بود، همچنین در اواخر وقت روز چهارشنبه و پنجشنبه در بیشتر مناطق نیمه غربی کشور و سواحل خزر شاهد بارش باران خواهیم بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش به تدریج بارش‌های نیمه غربی در روز جمعه خبر داد و گفت: ادامه فعالیت این سامانه به سواحل خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و مناطقی از مرکز، شرق و شمال شرق کشور می‌رسد.
به گفته رفیعی در مناطق صنعتی و پرتردد شهر‌های تهران، کرج، اراک و مشهد انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: از نظر شرایط دمایی امروز و فردا برای استان‌های ساحلی خزر افزایش دما بین شش تا هشت درجه پیش بینی شده است و مجددا این مناطق روز پنجشنبه افزایش دما بین ۱۲ تا ۱۴ درجه را تجربه خواهند کرد، اما روز پنجشنبه مناطقی از شمال غرب، غرب و در روز جمعه دامنه جنوبی البرز، شمال شرق و مرکز کشور نیز کاهش نسبی دما حدود شش تا هشت درجه را خواهند داشت.

رفیعی ضمن هشدار به فعالان دریایی و ماهی‌گیران، عنوان کرد: آب‌های تنگه هرمز امروز، سه شنبه، نهم آذرماه، مواج خواهد بود و از چهارشنبه تا اوایل وقت جمعه دریای خزر مواج خواهد شد، از این رو فعالان دریایی توجه لازم را داشته باشند، چراکه ارتفاع موج‌ها به دو و نیم مترخواهد رسید.

کارشناس سازمان هواشناسی درمورد آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: امروز در تهران آسمان صاف تا قسمتی ابری و غبارآلود خواهد بود و حداکثر دما ۱۷ و حداقل دما نیز هشت درجه بالای صفر خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی