بازدید 14169

جاذبه های گردشگری مشهد

مشهد به دلیل داشتن جاذبه های سیاحتی، زیارتی و تفریحی از شهر های جذب کننده تعداد زیادی گردشگر در طول سال می باشد. علاوه بر اینکه این شهر مفتخر مدفن امام رضا (ع) می باشد جاذبه های تفریحی و گردشگری بسیاری دارد که به جذابیت های این قطب گردشگری افزوده است.
کد خبر: ۱۰۹۰۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹ 29 November 2021

جاذبه های گردشگری مشهد

مشهد به دلیل داشتن جاذبه های سیاحتی، زیارتی و تفریحی از شهر های جذب کننده تعداد زیادی گردشگر در طول سال می باشد. علاوه بر اینکه این شهر مفتخر مدفن امام رضا (ع) می باشد جاذبه های تفریحی و گردشگری بسیاری دارد که به جذابیت های این قطب گردشگری افزوده است.

شهر مشهد بعد از تهران در لیست پهناورترین شهر کشور قرار گرفته است. در زمان افشاریان این شهر پایتخت ایران بوده است همچنین در بازه های زمانی مختلف شاهد حضور عالمان و مشاهیر به نامی بوده که هم اکنون آرامگاه آنان نیز جز چاذبه های گردشگری به حساب می آید.

سایت آسمان هفتم ارائه دهنده تور مشهد به صورت منظم و روزانه می‌باشد و با پشتیبانی 24 ساعته، آماده پاسخگویی به سوالات مسافران می‌باشد.

حرم امام رضا (ع)

این حرم دارای تعدادی مسجد، آرامگاه،صحن ها، موزه و کتابخانه می باشد که ساخت آن قبل از دوران صفویان و تیموریان آغاز شده است. اوج رسیدگی و فعالیت برای باسازی حرم در دوران شاه طهماسب صفوی آغاز شد. هم اکنون نیز برای مسلمانان و شیعیان مکانی معنوی و مقدس به حساب می آید.

آرامگاه شیخ بهایی

شیخ بهایی دانشمند و عالم قرن دهم و یازدهم یکی از افرادی است که آرامگاه آن در مشهد قرار گرفته است. این آرامگاه با مزار سنگی، آینه کاری، کتیبه های خوشنویسی و دیوار های شیشه ای مزین گشته است و مساحت آن به 102 متر می رسد.

گنبد سبز

این آرامگاه مربوط به شیخ مومن استر آبادی می باشد که در دوران صفویان بنا نهاده شده است. این گنبد دارای جهار ایوان، طاق هایی با نمایی زیبا و کاشی کاری می باشد. شاه عباس صفوی دستور ساخت این بنا را صادر نمود و امروز اسم آن نیز در آثار ملی ثبت شده است.

مقبره فردوسی

آرامگاه فردوسی پدر شعر فارسی در باغی زیبا به فاصله 20 کیلومتری شهر مشهد قرار گرفته است.

دستور ساخت این آرامگاه در سال 1343 توسط انجمن آثار ملی صادر شد. و بنای کنونی آن که از معماری دوره هخامنشی الهام گرفته است توسط مهندس هوشنگ سیحون و نظارت های ایشان نهاده شد.

تزیینات به کار رفته در آن ستون ها، سرستون ها و اشعاری است که در بطن آن به کار رفته شده اند.

مجموعه کوهسنگی

بعد از پارک ملت این پارک جز بزرگترین پارک های مشهد به حساب می آید. موقعیت این پارک در جنوب و انتهای خیابان کوهسنگی می باشد. این پارک میان قدیمی ترین روستا های مشهد و در قسمت کوهپایه ای قرار گرفته است.

عناصری مانند آب ، نور و سرسبزی  طراوت و حس تازگی این مکان را تکمیل کرده است

مسجد گوهر شاد

این مسجد در قسمت جنوبی حرم مطهر امام رضا (ع) قرار گرفته است. ساخت این مسجد با کاشی کاری و معماری خاص خود عزمت و شکوه را به شما تلقین خواهد کرد.

این بنا به دستور گوهر شاد همسر شاهرخ در مجاور حرم ساخته شد.

بازار رضا

بازار رضا در نزدیک حرم قرار گرفته است در نتیجه می توانید اگر به حرم رفتید سری هم به این بازار بزنید. بیشتر گردشگران برای خرید سوغاتی به این بازار رجوع می کنند. به دلیل ازدحام و موقعیت آن به این بازار لقب پربازدید ترین بازار های سنتی را داده اند.

پارک وکیل آباد

یکی از قدیمی ترین مکان های تفریحی مشهد باغ وکیل می باشد. این پارک انتهای بلوار وکیل در قسمت جنوب غربی شهر قرار گرفته است.

صاحب این باغ، حسین آقای ملک در سال 1348 این مکان را به شهرداری واگذار کرد.

دره هفت حوض

دره هفت حوض یکی از محبوب ترین جاذبه های طبیعی مشهد به حساب می آید . این مکان دارای حوضچه های کوچک می باشد که وصعت برخی از آنها به اندازه ی یک استخر کوچک است. مسیر آب از این حوضچه به رودخانه راه پیدا می کند. این مکان حدود 7 کیلومتر با شهر مشهد فاصله دارد.

موج های آبی

اولین پارک آبی و تفریحی ساخته شده در ایران موج های آبی می باشد. شما با یک روز وقت گذاشتن در این پارک آبی میتوانید اوج هیجان را تجربه کنید.

مشهد در زمینه احداث پارک‌های آبی موقعیت بی‌نظیری در خاورمیانه دارد. یکی از جاذبه‌های ورزشی خاص در مشهد وجود پارک‌های آبی است که به‌دلیل سرپوشیده بودن امکان استفاده از آن‌ها در تمام طول سال وجود دارد. پارک آبی ایرانیان، سرزمین موج‌های آبی، پارک ساحلی آفتاب و موج‌های خروشان از پارک‌های آبی مجهز است که طرفدارن بسیاری در ایران دارد.

پارک های آبی دیگر که در شهر مشهد احداث شده اند پارک ساحلی آفتاب و موج های خروشان هستند.

 

انتهای رپرتاژ‌ آگهی/

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر