بازدید 12881

خاندوزی: راهکارهای جبران کسری بودجه شناسایی شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به وجود مشکل در بودجه سال ۱۴۰۰ گفت که راهکارهای جبران کسری بودجه امسال شناسایی شده که فروش اموال مازاد دولت و وصول فرارهای مالیاتی از جمله آن است.
کد خبر: ۱۰۸۹۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۲ 27 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سیداحسان خاندوزی شامگاه جمعه در آخرین برنامه سفر به گلستان در گفت و گوی خبری با سیمای استان اظهار داشت: دولت سیزدهم در شرایطی فعالیت خود را آغاز کرد که کشور با مشکلات فراوانی دست به گریبان بود اما تلاش های فراوانی برای حل این نارسایی ها صورت گرفت که امیدواریم ماه های آینده شاهد ثبات اقتصادی به عنوان اولویت مهم دولت و سپس اوج گیری اقتصاد ایران در سال آینده باشیم.

وی بر ضرورت تسهیل فعالیت در حوزه کسب و کار تاکید کرد و گفت: در حمایت از تولید کنندگان به زودی طرح درگاه ملی برای کوتاه کردن زمان دریافت موافقت اصولی یا تمدید آن رونمایی خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد که با اجرای این طرح بوروکراسی دست و پا گیر اداری و اتلاف طولانی وقت فعالان این عرصه به حداقل ممکن برسد.

خاندوزی همچنین اعطای کمک های مالیاتی به تولید کنندگان را دیگر اهرم موثر در نظر گرفته شده در حمایت از تولید توسط دولت سیزدهم برشمرد و گفت : در مقابل این گشایش، فشار مالیاتی برای بخش های غیرمولد هم بیشتر خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین از اختصاص بخشی از بودجه دولت برای رشد اقتصادی استان‌ها برای اولین بار در سال ۱۴۰۱ خبر داد و افزود: این بودجه فقط برای ایجاد فرصت های شغلی و افزایش درآمد خانوارها هزینه خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه به ظرفیت های منطقه آزاد اینچه برون اشاره کرد و گفت : این منطقه‌ جزو هفت منطقه مهم اقتصادی آینده کشور است که با توجه و تاکید بر صادرات آشتی با جوامع بومی و محلی توسعه خواهد یافت.

خاندوزی وعده داد که طرح جامع منطقه آزاد تجاری اینچه برون تا چندماه آینده تدوین و اجرایی شود.

ضرورت نجات خلیج گرگان

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه به اهمیت خلیج گرگان اشاره کرد و گفت: قرار است نشست اضطراری برای نجات خلیج گرگان و میانکاله برگزار شود اما راهکار کوتاه مدت برای جلوگیری از نابودی این پهنه آبی پمپاژ آب دریای خزر به این خلیج است.

وی تاکید کرد : از بودجه عمومی برای لایروبی خلیج گرگان استفاده خواهد شد و در کنار آن استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم برای کمک به حل کامل مشکل این عرصه طبیعی مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت.

خاندوزی با اشاره به مشکل کمبود برق گلستان افزود: برای حل این مشکل افزایش تولید برق در نیروگاه سیکل ترکیبی علی آباد کتول با همکاری " مپنا" پیگیری خواهد شد که با بهره برداری از این طرح، راندمان تولید برق در این نیروگاه افزایش یافته و مشکل کمبود برق استان برطرف خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین بر ضرورت بهره برداری از ظرفیت کشاورزی و دامی گلستان تاکید کرد و گفت: مسوولان شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی وعده دادند که زمینه ایجاد دامداری صنعتی ۶ هزار راسی را در این استان فراهم کنند.

وی همچنین بر توجه به راهبرد توسعه صنعتی و آسیب شناسی درست نیازهای گلستان و ممانعت از خام فروشی تاکید کرد و گفت : دولت با هدف توسعه متوازن همه مناطق کشور به حل این مشکل کمک خواهد کرد.

استاندار گلستان هم در این گفت و گوی خبری گفت : این استان با داشتن این ویژگی اقلیمی فراوان از لحاظ شاخص های توسعه استان در رده پنج استان آخر کشور قرار دارد که نیازمند توجه ویژه برای ارتقای شاخص ها است.

علی محمد زنگانه اظهار داشت: برای این که رشد ۷.۳ درصدی مورد نظر دولت در گلستان محقق شود باید به سمت افزایش بهره وری از ظرفیت های موجود در بخش های مختلف از جمله کشاورزی با کشت کم آب طلب، کشت گلخانه ای و ایجاد صنایع تبدیلی حرکت کنیم.

وی به تکمیل طرح های نیمه تمام گلستان اشاره کرد و گفت: تامین منابع مالی برای تکمیل سد نرماب مینودشت، گنجاندن اجرای کریدور راه آهن شمال - جنوب در ردیف بودجه ۱۴۰۱ و اهمال بدهی کشاورزان برای توسعه استان ضروری است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در سفر یکروزه خود به گلستان علاوه بر بازدید از منطقه ازاد اینچه برون در جلسه گفتگوی دولت و بخش خصوصی و شورای اداری استان شرکت کرد.

"علی عسگری" معاون توسعه مدیریت و منابع، "عباس مرادپور" سرپرست معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی، "مهدی میراشرفی" معاون وزیر و رییس کل گمرک جمهوری اسلامی، "سعید محمد" دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی، "علی‌عادل عبادی‌نژاد داورانی" سرپرست دفتر امور استان‌ها و "فرشاد فتوت" مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی این وزارت‌خانه از جمله همراهان خاندوزی به گلستان بودند.

استان مرزی گلستان در شمال ایران با کشور ترکمنستان و استان‌های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۸
حتما اولیش اضافه حقوق کارکنان وزارتخانه خودشه
"راهکارهای جبران کسری بودجه امسال شناسایی شده که فروش اموال مازاد دولت و وصول فرارهای مالیاتی از جمله آن است."1
یاد معتادانی افتادم که وقتی دیگر پولی در بساط ندارند می روند و وسایل خانه شان را برای خرج اعتیادشان می فروشند!حال یکی دو سال هم به این صورت مقداری از کسری بودجه را جبران کردید آخر چه؟!
پاسخ ها
رضا
| United Arab Emirates |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
عزیزم کسی برای خرید اموال دولت وجود ندارد اینها همه راههای کلک زدن را ازمایش کردند از جمله باد کردن سهام شرکت های ورشکسته دولتی مگر ما اینجا ایلان ماسک و بیل گیتس داریم که بتوانند هزاران میلیارد تومان اموال بخرند انهم اموال نامرغوب دولت که در امر مالکیت اتی ان هم دخالت خواهد کرد.مثلا اگر کسی شرکت های دولتی را بخرد اول باید کلی نیروی مازاد را اخراج کند بعدش هم قیمت کالا یا خدماتش را افزایش دهد در این سیستم پوپولیستی می شود؟
ایران تمام شد رفت میگی نه تماشاکن؟.
احتمالا ته مانده بورس هست
مگر قبلا شناسایی نشده بود ؟ مهم اجرا و جلوگیری از فرار مالیاتی است.
اقای وزیر راه کار موقت ومقطعی فروش اموال دولتی درکوتاه مدت کسری بودجه را تامین مینماید ایا اموال دولتی جواب تا پایان سال کسری بودجه میدهد وقتی اموال تمام شد انگاه کسری بودجه ازکجا تامین شود خدا وکیلی ان وزارت اگر توانایی خود بکار گیرد امکان اینکه بخشی از کسری بودجه تامین تقاضا دارد قبل از فروش سرمایه دولتی سامان دهی دریافت مالیات از مشاغل پردرامد را مد نظر بگیرید
کارهایی که این آقایان با این کشور و ملت کردند و می کنند مغول هم نکرد .
راهکار دزدی شما از بورس و جیب مردم مشخص شد
تعداد زیادی کسب و کار اینترنتی و آگهی انجام خدمات و کار در روزنامه های کثیرالانتشار است که مالیات نمی دهند باید وزارت دارایی بر فعالیت ایشان اشراف پیدا کند . و از درآمد های بالای آنها مالیات بگیرد. متاسفانه فقط کارمند و کارگر دم دست هستند . سایر اقشار یا اصلا مالیات نمی دهند یا با ترفند های خاص فرار مالیاتی دارند.چه زمانی باید در جمهوری به اصطلاح سلامی میخواد عدالت برقرارشود . بانکها که رباخوار رسمی هستند.
دزدی و غارت اموال مردم در بورس ایران
حتما عصرهای پنجشنبه و جلو امام زاده ها
از ملاکان وبساز و نفروش هاومحتکرین مایحتاج مردم
مالیات بگیرند باعث تورم همینا می باشد
راحت ترینم راه .جیب مردم .
ته مونده جیب ما در بورس هم دارن ازبین میبرن ولی ما خدارو داریم خدا نظاره گره واگذار کنید به خدا
حراج بیت المال به قیمت ناچیز به خودمانی ها راهکار موفقیه دیگه چیزی برای چپاول مونده؟
جناب وزیر فراموش کردند که هزینه درآمد مالیاتی در داخل کشور اکتساب و در داخل هزینه میشود یعنی اینکه چنانچه مالیات افزایش یابد قیمت کالاها و خدمات افزایش پیدا کرده و دولت در گرداب افزایش قیمتها گرفتار خواهد شد و اما فروش مازاد دارایی هم نتیجه نخواهد داشت زیرا با کاهش قدرت خرید مردم استقبال از این اموال صورت نخواهد گرفت و از طرفی 400 هزار بشکه نفت هم هزینه 3 روز کشور را هم کفاف نمی‌دهد آنچه که مسلم است دولت در سه سال گذشته ورشکسته شده و باید برای احیای دولت و اقتصاد اولا با فساد و اختلاس خرد و کلان مقابله شود پوما اموالی که از سوی برخی به غارت به بیت المال برگردانده شود بدهکاران بانکی تسویه حساب شوند سوم فضای بازار رقابتی و از سرمایه گذار خارجی بدون اعمال بخشنامه ها حمایت گردد اسراف در ادارت دولتی از خوردن صبحانه و نهار و سفر مجانی تا ...ممنوع گردد چهارم بخش مولد کشاورزی رونق و جهت صادرات و بازار یابی بدون سنگ اندازی اقدام گردد از واردات محصولات چینی و بی مصرف و سرقت ارز جلوگیری شود قیمتها کنترل تا تورم و گرانی متوقف و کنترل دستوری آغاز گردد برای جبران صدمات کسری بودجه و بدهی سنگین دولت از افزایش حقوق بدون پشتوانه جلوگیری و کالاهای اساسی در اختیار کارکنان دولت در غالب کارت رفاهی قرار گیرد تا تورم و گرانی به وضعیت خطرناک فعلی افزوده نشود
جناب خاندوزی مقدار اوراق بهادار هم که فروختید واسه گشادی اقتصاد آمار بدین
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان