بازدید 17422
پیمانه اقتصادی

مانع جدید حذف دلار ۴۲۰۰ از نگاه وزیر اقتصاد/ نیکزاد: میلگرد و سیمان دپو کرده ایم/ فروش اینترنتی مرغ گرم از این هفته‌/ با طرح مجلس، ماهانه ۵۰۰ دستگاه خودرو وارد خواهد شد؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون تصویب ضوابط ورود استارتاپ‌ها به فرابورس توسط سازمان بورس، رشد ۳۰۰ درصدی تعرفه گاز برای مشترکان بدمصرف، امیدواری وزیران نفت و نیرو برای نداشتن کمبود سوخت در زمستان، نخل‌های صادراتی به قطر برگشت خورد و رقیب جدید پسته ایرانی را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۸۹۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 27 November 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون تصویب ضوابط ورود استارتاپ‌ها به فرابورس توسط سازمان بورس، رشد ۳۰۰ درصدی تعرفه گاز برای مشترکان بدمصرف، امیدواری وزیران نفت و نیرو برای نداشتن کمبود سوخت در زمستان، نخل‌های صادراتی به قطر برگشت خورد و رقیب جدید پسته ایرانی را در بر دارد.

تصویب ضوابط ورود استارتاپ‌ها به فرابورس توسط سازمان بورس

امیر هامونی، مدیرعامل فرابورس ایران از ورود نخستین استارتاپ در فرابورس خبر داد و گفت: سایر استارتاپ‌ها هم درخواست پذیرش در فرابورس را داده‌اند که در حال بررسی است. وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های استارتاپی به دلیل دارایی‌های نامشهود زیادی که دارند، نسبت به سایر شرکت‌های بازار سرمایه با ریسک بالاتری مواجهند، افزود: به همین دلیل در قدم نخست برای عرضه اولیه این شرکت‌ها، سهام آنها به مردم عرضه نمی‌شود، بلکه غیر مستقیم و از طریق مشارکت صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سایر نهادهای مالی عرضه اولیه انجام خواهد شد.

هامونی در پاسخ به این پرسش که استارتاپ‌ها برای ورود به بازار سرمایه باید چه شرایطی داشته باشند، اظهار داشت: این شرکت‌ها مثل همه بنگاه‌هایی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند، باید شرایط پذیرش را که توسط فرابورس مشخص شده، احراز کنند. همچنین علاوه بر شرایط فوق، شروط هفده گانه‌ای نیز توسط کارگروه استارتاپ‌ها تعیین شده که باید آنها را پیش از ورود به بازار سرمایه فراهم کنند. وی درخصوص این شروط هفده گانه به چند مورد مهم آن اشاره کرد و گفت: مثلا باید درصدی از سهام خود را نزد هیأت پذیرش فرابورس به وثیقه بگذارند تا زمانی که ریسک‌های شرکت به حداقل رسید، این سهام به مرور در بازار سرمایه عرضه خواهد شد. همچنین از دیگر شروط‌ مهم، صیانت از داده‌های محرمانه کاربران مردمی هست که باید تاییدیه‌هایی پیرامون این موضوع به فرابورس ارائه کنند.

رشد ۳۰۰ درصدی تعرفه گاز برای مشترکان بدمصرف

مقایسه تعرفه گذاری جدید با تعرفه‌ای که پیش از این برای ماه‌های سرد سال ۱۴۰۰ تصویب شده بود، نشان می‌دهد که تعرفه گاز مصرفی برای سه پله نخست در پنج اقلیم، تغییری نکرده، اما از پله چهارم تا پله دوازدهم، تعرفه گاز با رشد ۸ تا ۳۰۰ درصدی مواجه شده است.

مانع جدید حذف دلار ۴۲۰۰ از نگاه وزیر اقتصاد/ نیکزاد: میلگرد و سیمان دپو کرده ایم/ فروش اینترنتی مرغ گرم از این هفته‌/ با طرح مجلس، ماهانه ۵۰۰ دستگاه خودرو وارد خواهد شد؟

امیدواری وزیران نفت و نیرو برای نداشتن کمبود سوخت در زمستان

مالک شریعتی نیاسر، عضو کمیسیون انرژی مجلس، درباره اقدامات انجام شده به منظور جلوگیری از خاموشی‌ها در فصل زمستان، بیان کرد: کمیسیون انرژی اخیرا جلسه‌ای را با حضور وزیر نفت و معاونان وی تشکیل داد و یکی از مواردی که جدی مورد مطالبه اعضای کمیسیون قرار گرفت، بحث تامین سوخت زمستانی نیروگاه‌ها و منازل هم برای سال جاری و هم حل آن به صورت کلی در سال آینده بود. وزیران نفت و نیرو به ما امیدواری دادند که تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا شاهد کمبود سوختی چه برای مصارف خانگی و چه تامین سوخت نیروگاه‌ها نباشیم؛ اما ما باید طرح‌های توسعه و نگهداشت حوزه گاز و تامین تجهیزات نیروگاهی را صحیح دنبال کنیم و از سوی دیگر، کاهش مصرف و کاهش شدت انرژی کشور از دیگر مواردی است که باید جدی دنبال شود. ما هم در عرضه و هم در تقاضا باید مسیری را طی کنیم تا کشوری که دارای بیشترین ذخایر نفت و گاز در دنیاست در زمستان یا تابستان با مشکل تامین سوخت مواجه نباشد. /ایسنا

مانع جدید حذف دلار ۴۲۰۰ از نگاه وزیر اقتصاد

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد دولت سیزدهم در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی استان گلستان که روز گذشته و در گرگان برگزار شد، درباره ارز ترجیحی بیان کرد که بود و نبود ارز ۴۲۰۰ تومانی در نوع واردات و نوع محصولات تولیدی داخل تعیین‌کننده است. او در این‌خصوص افزود که دولت در این‌خصوص به این نتیجه رسید که با توجه به پیامدهای منفی در بخش تولید، به سمت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی حرکت کند و با توجه به اینکه این لایحه در مجلس به تصویب نرسید، حذف آن به تعویق خواهد افتاد.

نیکزاد: میلگرد و سیمان دپو کرده ایم

رئیس بنیاد مسکن با بیان اینکه تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی هنوز ابلاغ نشده است، گفت: روستاییان اقدامات دریافت تسهیلات را انجام داده‌اند و پیگیر هستیم تا چند روز آینده ابلاغ شود. اکبر نیکزاد درباره نقش بنیاد مسکن در نهضت ملی مسکن اظهار داشت: قرار است بنیاد مسکن در این طرح ۴۰۰ هزار واحد مسکونی احداث کند که ۲۰۰ هزار واحد آن در روستاها و ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است. وی درباره تسهیلات ساخت مسکن در روستاها و شهرهای کوچک گفت: تسهیلات این طرح ۲۰۰ میلیون تومان است که البته دولت هنوز آن را ابلاغ نکرده؛ روستاییان کارها و اقدامات دریافت این تسهیلات را انجام داده‌اند و پرونده‌ها در بنیاد مسکن برای ارائه به بانک، آماده شده است. رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: این تسهیلات با نرخ سود ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله و ضمانت سفته زنجیره‌ای سه نفره به روستاییان پرداخت می‌شود که اقساط آن ماهانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود.

نیکزاد با تأکید بر اینکه مردم به این طرح دل بسته‌اند، خاطرنشان کرد: شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد مسکن در خصوص خرید مصالح ساختمانی شامل سیمان و میلگرد اقدام و آن را دپو کرده‌اند. تا زمانی که طرح شروع شود، هر چه سریع‌تر از آن استفاده کنند. وی درباره قیمت محاسبه میلگرد و سیمان برای بنیاد مسکن بر اساس بورس کالا یا بازار اظهار داشت: بنیاد مسکن مانند سایر خریداران اقدام به خرید مصالح بازار می‌کند و تخفیف خاصی به بنیاد داده نمی‌شود. ما برای آنکه زمان آغاز طرح و مراجعه به خرید مصالح، شوکی به بازار وارد و قیمت‌ها متلاطم نشود، ترجیح دادیم اول مصالح را خریداری کنیم و سپس پس از ابلاغ تسهیلات و انتقال اراضی، ساخت و سازها آغاز شود.

نخل‌های صادراتی به قطر برگشت خورد!

مسئولان گمرک می‌گویند همه نخل‌هایی که به قطر صادر شده بود، برگشت خورده است. هرچند آنها دلایل برگشت را شفاف نکرده‌اند، به گفته مسئولان وزارت جهاد کشاورزی شیوع بیماری همواره بیشترین نگرانی را در صادرات گیاهان و نباتات برای کشور مقصد دارد. مهرداد جمال ارونقی معاون فنی گمرک می‌گوید: «نخل‌های صادراتی از سوی قطر پذیرفته نشده و کل نخل‌های صادر شده، یعنی مجموع ۵۸۸ اصله نخل صادراتی به قطر، به ایران برگشت خورده است.» وی افزود: بعد از برگشت خوردن نخل‌ها، صاحب کالا بار دیگر نسبت به اظهار این محموله‌ها از محل اظهار نامه صادرات برگشتی تحت عنوان کالای صادرات برگشتی اقدام و مجددا مجوزهای لازم از جمله قرنطینه سازمان جهاد کشاورزی استان را اخذ کرده و در حال انجام تشریفات برای ورود به کشور است.

فروش اینترنتی مرغ گرم از این هفته‌

وزیر جهاد کشاورزی از توزیع شکر، روغن، برنج و مرغ گرم با نرخ تعزیراتی به صورت هوشمند اینترنتی درب منزل در کنار مرغ منجمد و تخم مرغ گرم، از هفته جاری خبر داد. 
 
وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به این که قیمت مرغ در بازار بیش از ۳۱ هزار تومان است، گفت: در حال حاضر در میادین میوه و تره بار مرغ با قیمت ۳۱ هزار تومان به مصرف کنندگان عرضه می‌شود که در برخی استان‌ها نیز حتی کمتر از این مقدار است. البته در برخی مغازه‌ها هم قیمت مرغ به ۳۵ هزارتومان هم می‌رسد، ولی تلاش کردیم که همواره قیمت‌ها کاهشی باشد. ساداتی نژاد افزود: همچنین توانستیم میزان کسری موجود در بازار را احصا کنیم. ما در تأمین گوشت مرغ و تخم مرغ در مهر و آبان به دلیل کاهش جوجه ریزی کمبود داشتیم. بخشی از نیاز بازار به مرغ را با مرغ منجمد تأمین کردیم. همچنین مهرماه کمترین میزان جوجه‌ریزی انجام شده بود. به همین دلیل تخم مرغ نطفه دار وارد کردیم و با به روز رسانی بازار آن‌ها را کنترل و از طرفی توزیع هوشمند را نیز آغاز کردیم. سازمان تعاون روستایی متولی بازاررسانی هوشمند شده است که مرغ منجمد و تخم مرغ را با قیمت تنظیم بازار تحت پلتفرم مشخصی به صورت اینترنتی به دست مردم درب منازل می‌رساند؛ بنابراین، روزانه ۳۰۰ تن اقلام مذکور در شهر تهران به این شیوه توزیع می‌شود. این طرح از روزهای گذشته در کرج و اصفهان آغاز شده و در شیراز و مشهد هم به زودی آغاز به کار خواهد کرد.

با طرح مجلس، ماهانه ۵۰۰ دستگاه خودرو وارد خواهد شد؟

دنیای اقتصاد نوشت: نمایندگان مجلس به دنبال این هستند تا واردات خودرو را از مسیر ارز حاصل از صادرات امکان‌پذیر سازند. اما طی حدود ۴ سالی که گذشته چه میزان صادرات خودرو و قطعه محقق شده است؟ در بازه زمانی یاد شده در مجموع بیش از ۵۸۰ میلیون دلار خودر‌و و قطعه از کشور به سمت بازارهای هدف بارگیری شده است. بررسی آمارها از سال ۹۶ تا ۹۹ نشان می‌دهد بیشترین میزان صادرات خودرو و قطعه مربوط به سال ۹۸ بوده که زنجیره خودروسازی کشور توانسته حدود ۱۴۱ میلیون دلار از محصولات تولیدی خود را صادر کند. اما سال ۹۹ نیز به نوعی کف میزان صادرات را به خود اختصاص داده است. در سال گذشته در مجموع حدود ۱۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار خودرو و قطعه از گمرکات سراسر کشور صادرات شده است. اما گمرک اخیرا‌ آمار ۷ماهه صادرات خودرو و قطعه را نیز اعلام کرد. بر اساس آمارها در هفت ماهی که از سال جاری گذشت، در مجموع حدود ۵۸ میلیون دلار خودرو و قطعه از کشور صادر شده است. این میزان صادرات به آن معناست که به‌طور میانگین ماهانه حدود ۸ میلیون دلار صادرات محصولات تولیدی زنجیره خودروسازی عملیاتی شده است. با توجه به این میانگین صادراتی به نظر می‌رسد در مجموع در سال ۱۴۰۰ بتوانیم میزان صادرات انجام شده در سال ۹۹ را محقق کنیم.

حال با فرض این میزان صادرات چه تعداد خودرو می‌توانیم وارد کنیم؟

با توجه به استانداردهای موجود برای ورود خودرو به کشور به‌طور متوسط قیمت محصولاتی که امکان ورود به کشور را دارند حول و حوش ۲۰ هزار دلار پیش‌بینی می‌شود. بررسی بازار امارات (به عنوان یکی از مبادی اصلی ورود خودرو به کشور) نشان می‌دهد با حدود ۲۰ هزار دلار می‌توانیم محصولاتی از دو برند کره‌ای هیوندایی و کیا مانند هیوندایی اکسنت، هیوندایی سوناتا، هیوندایی کونا و همچنین کیا اسپورتیج، کیا سئول و کیا سلتوس را وارد کنیم. چنانچه فرض کنیم تمام ارز حاصل از صادرات خودرو قطعه (حدود ۱۲۰ میلیون دلار) به واردات خودرو اختصاص پیدا کند و قیمت خودروهای وارداتی را نیز حدود ۲۰ هزار دلار به ازای هر دستگاه در نظر بگیریم در مجموع حدود ۶ هزار دستگاه خودرو از مسیر طرح نمایندگان امکان ورود به بازار کشور پیدا می‌کنند. ورود این تعداد خودرو به کشور به آن معناست که ماهانه به‌طور میانگین حول و حوش ۵۰۰ دستگاه خودرو از گمرکات کشور ترخیص و به بازار تزریق می‌شود.

رقیب جدید پسته ایرانی؟

بر اساس اطلاعات جدیدی که اتاق بازرگانی تهران منتشر کرده، خطر جدیدی که تجارت محصولات خوراکی ایران را تهدید می‌کند در دو کالای خرما و پسته خود را نشان داده است.

به گفته امیرحسین زرگرزاده، از صادرکنندگان خرما ایران، فعالیت تجار پاکستانی برای خرید خرما استعمران ایران طی سال‌های اخیر تشدید شده و تجار این کشور با رفت‌وآمد به خوزستان، خرمای استعمران این منطقه از ایران را خریداری و صادرات‌ مجدد می‌کنند. به گفته وی، تجار پاکستانی حتی به کرمان نیز رفت‌وآمد کرده و خرمای شاهانی این منطقه را از کف بازار جمع می‌کنند. زرگرزاده یادآور شد که در حال حاضر پاکستان، بازارهای بیش از سی ساله خرمای ایران در جهان را تصاحب کرده و آنطور که در رفت‌وآمدهای مقامات دولتی این کشور به ایران دیده می‌شود، به دنبال تهاتر خرما با ایران هستند. این صادرکننده خرما تاکید کرد که امسال به طور قطع، پاکستان بازار صادراتی خرمای ایران را بیش از سال‌های گذشته در اختیار خواهد گرفت. پاکستان در سال‌های اخیر با بسیاری از کشورهای واردکننده خرما، توافقات اقتصادی با محوریت تجارت ترجیحی برقرار کرده و همین باعث شده بخش مهمی از بازار تجارت خرما به این کشور برسد.

در کنار خرما، پسته ایرانی نیز رقیب جدیدی پیدا کرده و ایالات متحده آمریکا در این زمینه به شدت فعال شده است. به گفته مجید بازیان، نایب‌رئیس اتحادیه صادرکنندگان خشکبار، حجم تولید پسته ایران طی سال ۱۳۹۷ به شدت کاهش یافت و میزان برداشت و آنچه به بازار داخل عرضه شد، بیش از ۵۰ هزار تن نبود و با پیاده‌سازی مقررات رفع تعهد ارزی، صادرکنندگان از عرضه بین‌المللی این میزان تولیدات باز ماندند. وی با بیان اینکه در این سال و با غیبت ایران، پسته آمریکا بخش عمده‌ای از بازار صادراتی کشور را از آن خود کرد، افزود: تولید سالانه پسته در ایالات متحده به ۵۵۰ هزار تن رسیده‌ است و بازارهای خواهان پسته هیچ‌گاه منتظر نمی‌ماند تا پسته ایران را دریافت کند و با کوچک‌ترین وقفه در تجارت این محصول، دیگر کشورها محصولاتشان را جایگزین پسته و سایر فرآورده‌های خشکبار ایران می‌کنند.

خودروسازان به جای کاهش بهای تمام شده روی گرانی تمرکز دارند

رحیم زارع عضو کمیسیون ویژه جهش و رورنق تولید مجلس می‌گوید، در حالی که خودروسازان باید از تقاضای مردم برای خرید خودرو، استقبال کنند و برای افزایش تیراژ تولید برنامه ریزی کنند، همواره و در تمامی جلسات از زیان ده بودن قیمت کنونی خودروها دم می زننند و تمرکز خود را بدون توجه به ضرورت کاهش قیمت تمام شده و حذف هزینه های اضافی، به گران کردن خودرو معطوف کرده اند. /خانه ملت

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۹
با طرح مجلس مشکل سرمایه داران رانت خوار کشور برای خرید خودرو های لوکس مدل روز حل شد علی برکت الله
پاسخ ها
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
با توجه به مالیات سنگین واردات آیا بده دولت ازثروتمندان بگیره خرج عموم کنه؟
ادیب و شاعر سرکوچه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
همین برادر
فکر کردید میان واسه اون چند ده ملیون زیر خط فقر کاری میکنند. همونهایی که بیشتر مریض میش بیشتر بدهکارند بیشتر کار میکنند بیشتر فشار تحمل میکنند.همونهایی که همه شعارهای پر طمطراق انقلابی و انتخاباتی واسه کمک به اونهاست و دست آخر فراموش شدگان تاریخند.تا بوده همین بوده و خواهد هم بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
"خودروسازان به جای کاهش بهای تمام شده روی گرانی تمرکز دارند"
واردات و نمایندگی های خوردوهای خارجی را ممنوع کردید بعد می خواهید خودرو رقابتی و به نفع مردم باشد
خجالت آوره
با اینهمه ادعا و حرف و شعار
و با ادعای مدیریت جهادی و جهانی
در تولید مرغ مانده ایم ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
بازار فرش، خرما، پسته، زعفران و سایر خشکبار و تنقلات که ایران در اختیار داشت، از دست ایران خارج شده و همگی حاصل دو اتفاق است... اول عدم تعامل سازنده با دنیا و دوم سوء مدیریت مدیران !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
ایرانیها بدون اینکه حال رقابت داشته باشند می خواهند بازار را بدست داشته باشند
بازار در دنیا رقابتی است و باید با کیفیت و مرغوبیت و بسته بندی مناسب جای خود را باز نمود
توقع دارید دولت (خودروساز دولتی) بیاید بگوید چنین اشتباهاتی شد چنین فسادی بود چنین بخوربخورهایی بود و ساختن خودرو ضرر ده شد.
اگر ضرر ده است پس چرا می سازید؟ چرا تعطیلش نمی کنید. با هر تصادف کوچکی چندین خانواده را داغدار می کنید.
روزی 500 عدد خودروی خارجی زیاد هم هست بیشتر از این کسی وجود ندارد تا خودروی خارجی بخرد.
پاسخ ها
بیطرف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
مشکل بزرگ مملکت عجول بودن و زود نظر دادن است که کاش نبود این عجله در خیلی موارد. برادر محترم ماهانه با روزانه فرق دارد باز متن رو با دقت بخون
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
ماهانه 500 عدد خودرو نه روزانه
فرو ش اینترنتی مرغ بی خاصیت یعنی اینکه فقرایی که حتی نمیدانند اینترنت چیست همین مرغ بی خاصیت هم نخورند
به جای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی جلوی رانت آن را بگیرید .
نمیشود برای کاهش تصادف رانندگی را ممنوع کرد .
با حذف ارز ۴۲۰۰ یارانه آن به مردم داده میشود و مانند یارانه احمدی نژاد پس از چندسالِ تورمی پول آن هم قیمت یک ماست میشود . در حالی که اجناس سرسام آور گران میشوند مبلغ یارانه تغییر نمیکند . این سناریو بسیار برایمان آشناست
ملت را از یک سوراخ دوبار گزیدن درست نیست
خودروساز ها دارند زیان میدهند؟ کارخانه را واگذار کنند و اجازه دهند خودرو وارد شود .
این رفتار دو پهلو که از یک طرف سفت و سخت به جان بازار خودرو ایران افتاده اند و از طرفی ادعا بر زیان ده بودن میکنند گول زدن ملت است
پاسخ ها
ارش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
خودروسازان زمانیکه ضرر میکنند مردم باید تاوان انهارا بدهند ولی وقتی سود میکنند فقط در جیب عدهای خاص میرود . جمع کنید این خودروسازیه داعون رو
واردات خودرو آزادنشودبهترازاین شرط وشروط گذاریهاست.اگر مافیای خودرو که دیروزامام جمعه محترم تهران هم اشاره کرد اجازه واردات نمیدهد که هیچ. درغیراینصورت بدون هیچ محدودیت تعدادی یا قیمتی یا شرایط من درآوردی مثل زیر2500 سی سی بودن هرخودرویی که شرایط کیفی وتضمین خدمات پس ازفروش راداشته باشد باید اجازه واردات یافته ومردم ازیکی ازاولی ترین حقوق خود که حق انتخاب است بهره مندشوند.هی کمبودهای ارزی را هم بهانه نکنند قرارنیست دولت ارزواردات رابدهد الان انقدرارز درخانه های مردم وبخش خصوصی وایرانیان مقیم خارج وجوددارد که ازین بابت هم هیچ بهانه ای پذیرفته نیست.
مسئولان قیمتگذاری گاز این راهم درنظرداشته باشند که دربرخی موارد که کم هم نیستند چندخانواده برحسب اجبارنوع سکونتشان ازیک کنتوراستفاده میکنند. همین الانشم ماها داریم قیمت تصاعدی میدهیم ودرحقمان ظلم میشود.پس اینجورخانوارها شناسایی شوند تا یکدفعه پول گازما بدبختها 5 برابربیشتر ازینی هم که هست نشود.
خودرو زیان ده شده دیگه تولید نکنید مگه مجبورید به خاطر رضای خدا و خشنودی خلق تولید کنید نگید که تمام نور چشمیها رو فرستادید اونجا حقوق خوب میگیرن که اصلا باور نمیکنیم
خودروسازها در ایران مونتاژکاری میکنند.
قطعات را به قیمت خرده فروشی حساب میکنند و شرکتهای وابسته میخرند.
دودرصد تولید را به قیمت کارخانه میفروشند و باقی خودروها را به بهانه نبود قطعات دپو میکنند و با ایجاد کمبود مصنوعی تولیدات را به شرکتها و اشخاص ثالث میدهند و با اختلاف صد تا دویست میلیون میفروشند و سود را در شرکت شناسایی نمیکنند.
نتیجه دو بازار هست یکی دو درصد قرعه کشی که حرام بود.
یکی بازار سیاه که ممنوع است به قیمت دوبرابر کارخانه.
به سایتهای فروش خودرو خارجی سر بزنید قیمت خودرو ها را ببینید.
خودروهای چینی به دوبرابر قیمت به مردم ایران فروخته میشود
بر اساس اطلاعات جدیدی که اتاق بازرگانی تهران منتشر کرده، خطر جدیدی که تجارت محصولات خوراکی ایران را تهدید می‌کند در دو کالای خرما و پسته خود را نشان داده است. ( همه چی رو دارن با بی توجهی کامل نابود میکنن )
اینقدر شعار های بی مبنی علیه ارز ۴۲۰۰ دادید حالا که مسولیت پذیرفتید جرات برداشتن آنرا ندارید
40ساله خودروسازان ضرر ميدهند. بهتر نيست درشان را تخته كنيم و مثل تركيه بشويم مونتاژ كار ؟
سیمان !!! پر
میلگرد!!!!پر
مفهوم دپو کردن در فرهنگ واژه های دولتی
از ابتدا هم مشخص بود موانع حذف دلار ۴۲۰۰ زیاد است عده زیادی از این بابت دارند نون می‌خورند
خودرو چطور تولید داخله ولی با دلار بالا میره ؟
فکر نمی کنید خیلی مشکوکه؟
چهل سال است خورو سازان خون تودل مردم ایران کردن وهرجوری هم دلشان خواست فروختن
متاسفانه با قانونی شدن مجوز خودرو . و در این چند سال هیچ موقع واردات خودرو باعث تنظیم بازار خودرو داخلی نشده و هیچ تاثیری در افزایش کیفیت تولید خودرو داخلی نشده
ارز 4200 تومانی خیلی وقت است از کالاهای اساسی حذف شده! کالاهائی مثل گوشت، مرغ، قند و شکر، روغن و غیره که این ارز به آنها از سال 97 تعلق گرفته بود خیلی وقت است در حال گران شدن هستند! این یعنی این ارز به کالاها تعلق نگرفته است!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر