بازدید 10676

کلاهبرداری با فروش قابلمه

کد خبر: ۱۰۸۹۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۳ 22 November 2021

اعضای یک باند که به بهانه فروش ظروف آشپزخانه با تخفیف ویژه از مردم کلاهبرداری می‌کردند از سوی پلیس مازندران دستگیر شدند.

به ‌گزارش ایران، مدتی قبل تعدادی از شهروندان مازندرانی با مراجعه به پلیس فتا اظهار داشتند: شخص ناشناسی به بهانه فروش لوازم آشپزخانه و سرویس قابلمه با آنها تماس تلفنی برقرار و با چرب زبانی از شاکیان کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ سامع خورشاد، رئیس پلیس فتای استان مازندران در تشریح این خبر گفت: با بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان سایبری این پلیس مشخص شد، کلاهبرداران با تطمیع کاربران برای گرفتن تخفیف کالا، به بهانه‌های واهی شهروندان را پای دستگاه‌های خودپرداز کشانده و با هدایت تلفنی انتقال وجه به حساب کلاهبرداران توسط خود فرد انجام داده‌اند و بعداز دریافت وجه دیگر پاسخگو نبوده یا بعد از پیگیری خریدار اجناس نامرغوب و بی‌کیفیت و ارزان‌تر از مبلغ دریافتی به مشتری تحویل آنها می‌شد.

وی با اشاره به اینکه از افراد زیادی با شیوه و شگرد مشابه در پوشش فروش لوازم آشپزی کلاهبرداری شده اظهار کرد: مأموران پلیس فتا پس از اقدامات فنی و تخصصی اعضای باند ۵ نفره این پرونده را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه با هماهنگی مرجع قضایی متهمان را درغرب پایتخت دستگیر کردند.

این مجرمان سایبری در ابتدا منکر هرگونه جرمی شدند و قصد فریب پلیس را داشتند اما پس از روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال جمع‌آوری شده و مستند به برداشت غیرمجاز از حساب 197 نفر در سراسر کشور تا این‌ لحظه اعتراف کردند.

وی با اشاره به اینکه مبالغ کلاهبرداری شده از هموطنان تا کنون مبلغ ۳۰ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: متهمان پس از سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد، اقدام به خرید و فروش سکه، طلا و تلفن همراه به‌صورت گسترده می‌کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر