بازدید 7211
رئیس سازمان برنامه و بودجه:

دولت هنوز به سراغ استفاده از پایه پولی نرفته است

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه بی ثباتی اقتصادی خط قرمز دولت است، گفت: دولت تا به امروز هم با وجود تمام محدودیت‌ها به سراغ استفاده از پایه پولی نرفته است.
کد خبر: ۱۰۸۹۰۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۳ 21 November 2021
به گزارش تابناک به نقل از مهر، سید مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: رشد اقتصادی، نرخ سرمایه گذاری، نرخ پایین بهره‌وری و افزایش تورم در سال‌های گذشته دارای نوسان و غیرقابل قبول بوده است و دولت تلاش دارد ثبات، امنیت و اطمینان را به اقتصاد کشور برگرداند.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های خوبی در کشور ایجاد شده است، اما متأسفانه هنوز مردم از رفاه مناسب برخوردار نیستند، افزود: در مخازن هیدروکربوری ایران سرآمد است، با توجه به ذخایر بالای نفت و گاز و میزان برداشت کمی که صورت می‌گیرد، سال‌ها این ذخایر می‌تواند کمک کشور و جهان باشد.

میرکاظمی تأکید کرد: در دولت‌های قبل درخواست مردم مسائلی نظیر اشتغال و کارآفرینی بود، اما حالا درخواست‌های مردم از سمت اشتغال به سمت معیشت رفته که این موضوع بسیار ناراحت کننده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه بی ثباتی اقتصادی خط قرمز دولت است، گفت: دولت تا به امروز هم با وجود تمام محدودیت‌ها به سراغ استفاده از پایه پولی نرفته و آثار آن در کاهش نرخ نقطه‌ای تورم هویدا است.

وی با تأکید بر اینکه بودجه سروقت به مجلس می‌رود، افزود: در بودجه ۱۴۰۱ سعی شده به جای پرداخت به حواشی به متن پرداخته شود و این بودجه تضمین کننده شاخص‌های کلان اقتصادی باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان