بازدید 12614

نگرانی معاون وزیر بهداشت از بازگشایی مدارس

معاون بهداشت وزارت بهداشت، نسبت به بازگشایی مدارس و احتمال اوج گرفتن بیماری کرونا، ابراز نگرانی کرد و گفت: این نگرانی، دیدگاه شخصی بنده است.
کد خبر: ۱۰۸۸۹۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹ 21 November 2021

به گزارش «تابناک»، کمال حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اعلام سرپرست وزارت آموزش و پرورش مبنی بر حضور الزامی دانش آموزان مقاطع ابتدایی و دوره اول متوسطه در کلاس‌های درس، اظهار داشت: اگر بنا است این پروتکل‌ها رعایت نشود و همه دستگاه‌ها پای کار نیایند، نمی‌توان امیدوار بود شرایط کرونایی کشور بهتر شود.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های من، بحث بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها است. اگر واقعاً نظارت نکنیم و دستورالعمل‌ها را جدی نگیریم، هر آن ممکن است شرایط بدی را تجربه کنیم.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: الان شرایط کرونایی کشور بسیار خوب است و اگر با اهمال کاری این شرایط را از دست بدهیم، شیرینی این لحظات را مجدداً با افزایش آمار کرونا به کام خودمان تلخ خواهیم کرد.

حیدری ادامه داد: باید یاد بگیریم با کرونا زندگی کنیم و از همین رو، سعی کنیم دستورالعمل‌ها و پروتکل‌ها را رعایت کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که آیا نگرانی و دغدغه خود را در ستاد ملی کرونا مطرح کرده‌اید و بازخورد آنچه بوده است، گفت: ما در همه جلسات ستاد ملی کرونا، یکی از وظایفی که داریم، طرح مباحث پیشگیری و احتمالات است و همچنین ارائه راهبردهایی است که در کمیته علمی کشوری مقابله با کووید ۱۹ بازگو می‌شود. بنابراین، به صراحت گزارش این نگرانی را به ستاد ملی کرونا ارائه داده‌ایم.

حیدری مسئولیت رعایت پروتکل‌ها در مدارس را مسئول آموزشگاه دانست و افزود: کلاس‌ها باید با حداقل ظرفیت و رعایت پروتکل‌ها اعم از تهویه، ماسک و…، تشکیل شود.

وی گفت: وظیفه اصلی رعایت پروتکل‌ها با وزارت آموزش و پرورش است، ما هم نظارت عالی داریم و اگر تخلفی صورت بگیرد، برخورد خواهد شد.

حیدری تاکید کرد: مدارس باید با اطلاع رسانی به بازرسان بهداشتی ما نسبت به حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس اقدام کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۸
خیلی خیلی ببخشید. مسئول باید عمل کند نه اینکه نگران شود.
هرجه اتفاق بیفتد به گردن ایشان و مسئولانی است که یا رضایت داشتند به آنچه از آن می‌ترسیدند و یا قدرت داشتند ولی امنیت کودکان را تامین نکردند.
ببخشید بیشتر نگرانی‌های برخی مسئولان ما از باب بی عرضه‌گی است.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آخه من نمی دونم این آقای سرپرست آموزش پرورش میات همچین تصمیمی که باعث به خطر افتادن جان بچه های مردم میشه میگره بعدتا یه هفته دیگه هم میره دنبال کارش ومسئولیتی نداره .واقعا نمی دونم چه اصراری دارن تو این وضعیت بچه های مقطع ابتدایی رو بکشونن به مدارس وخانواده ها وکشور رو گرفتار بیماری ومشکل کن.خانواده های امسال نه لباس فرم برای بچه هاشون گرفتن نه سرویس مدرسه ای(همین رفت وآمد بچه ها با سرویس چقد در خصوص شیوع بیماری مشکلزاست)
خودتون خوب می دونید که پروتکولها رعایت نمیشه بچه ابتدایی چطور میتونه مرتب ماسک تو صورت داشته باشه پسرمن که عینک داره شیشه عینکش بخار میکنه یا باید ماسکش رو پایین بیاره یا عینک رو برداره .بچه ایی که لوزه داره وبه سختی نفس میکشه او چکار کنه .مسئولین ما دلسوز نیستن .اکر بودن همه شرایط مردم رو در نطر می گرفتن .من بچه ام رو با علم به اینکه مسیولین ما بیسواد در همه چیز هستن به مدرسه نمی فرستم
خیلی جالبه
میگن بچه ها به مدرسه بروند بعد هم مدرسه میگه هر دانش آموز باید رضایت نامه کتبی با امضا و اثرانگشت والدین به همراه داشته باشد که هر اتفاقی افتاد مدرسه هیچ مسئولیتی ندارد.!!!!!!!
من که با این شرایط اصلا حاضر نیستم فرزندم را به مدرسه بفرستم. مگر دبستانی ها واکسن زده اند که مدرسه بروند. خودشان میگن از تجمعات دوری کنید بعد مدرسه ها را باز می کنند؟
با سلامتی بجه ها دیگه نمیشه بازی کرد.

خیلی جالبه!!!
اینم از مسئولان ما.
تورا خدا یکبار هم که شده یه کار عقلانی انجام بدید.حالا یکم بیماری تو کشور کم شده ظاهرا مسئولین ناراحت هستن برای همین می خوان مدارس رو باز کنن تا دوباره بیماری اوج بگیره.آخه چقد تصمیم غلطت میگیرین ومسئولیتش را متقبل نمیشین.
همش مردم رو در استرس وناراحتی قرار دادین
اصولا یک مقام مسئول نمیتونه نظر شخصی داشته باشه و در عین حال مسئول هم باشه! به عبارتی هر چی از دهن فرد دارای لباس خارج بشه حرف لباسش است بی برو و برگرد.

اگر آن مقام مسئول نظر شخصی داره باید بره صندلی خود خودش بشینه و نظرش را بده.

اساتید زیادی در دانشگاه های علوم پزشکی هستند که نظر دارند و نظر هم می دهند ولی منتسب به مسئولیتشان نیست.
تابی جان شما هم بهتره حرفه ای تر عمل کنید و بر اساس مسئولیت رسانه تان! اگر مسئولی گفت نظر شخصی اش است منتشرش نکنید.
ولی خودمونیم تیتر جذاب بود و کلیک خورش زیاد.
والدین من از طریق نوه شون که به مدرسه رفته و کرونا گرفته بود حالا دارند با بیماری کرونا با مرگ دست و پنجه نرم می کنند
واقعا من نمیدونم به وزارت آموزش پرورش چه چیزی بگم ولی من درحال تحصیل هستم و حضوری اگه چیزیم بشیم ایشاالله خدا جواب تون بده
آخه مرد حسابی مگه مدارس دولتی میتونن با حداقل ظرفیت کلاس داشته باشند .... و اینگه بزرگترها خیلی هاشون رعایت نمیکنند چه رسد به بچه های معصوم که خب آنچنان که باید خطر اطراف را درک نمیکنند ... مثلا با این وضع اموزش و با این وضعیت وزارت اموزش و پرورش و با این وضع وزرای عتیقه اموز و پرورش در مدارس چه میزان کیفیت اموزش حضوری بالاست که اگر غیر حضوری باشد کیفیتیش کاسته میشود .....
سلام من معلم پایه چهارم ابتدایی هستم در روستای با جمعیت بالای ۳۰۰ دانش آموز هنوز مدرسه باز نشده دانش آموزان چندتا کرونا گرفتند وای به حالی که باز بشه این منتقل هم برای من معلم هم دانش آموز هست لطفا جلوی وزیر آموزش و پرورش نالایق رو بگیرید
امان از خودنمایی مدیریتی
به یزدان که گر ما خرد داشتیم
کجا زین سرانجام بد داشتیم
آخه چه کاریه وقتی مسولیت رو نمیپززرید پس باز گشایی مدارس چرا ما پدر و مادرها که پابه پای معلم داریم تلاش میکنیم حداقل امسالم مجازی باشه تا سال دیگه خدا بزرگ شاید به کل کرونا رفت شما مسولین با این کارتون که دوباره دارید مردم رو جمع میکنید دور هم من یکی که بچه هام رو نمیزارم برن به مدرسه همین جوریش هم دست و پام میلرزه چه برسه به مدرسه
اینقدری که نگران میز و مقامشه، نگران جون مردم نیست. با ترس و لرز یه حرفی زده تازه میگه نظر شخصیمه که مبادا به مدیراش بربخوره برکنارش کنن
نگران نباش
بی مدیرانی چون شما نگران چیزی نیستند
آسوده باش
جای بسی تاسف داره برای وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملی کرونا
بچه های ابتدایی که فهم درستی از کرونا ندارند چطور میتونند پروتکلها رو رعایت کنند ، من که پسرم سو م دبستانه وقتی بیرون میبرمش اگه کنارش نباشم قطعا کرونا رو فراموش می کنه و دستهای آلوده اش رو به صورتش می زنه .
شما چطور از بچه ابتدایی انتظار رعایت پروتکلها رو دارید؟ !
به چه قیمتی باید کیفیت آموزش بالاتر بره ؟ به قیمت بازی با جون مردم ؟!!!
واقعا جای بسی تاسف داره برای این به ظاهر منطق ستاد ملی کرونا
من که پسرم رو به هیچ وجه به مدرسه نمی فرستم و اگه تبعات آموزشی برای پسرم در اثر مدرسه نرفتن ایجاد بشه نمی بخشم مسببان این تصمیم غیر عقلانی رو و به خدا واگذارشون میکنم.
مدرسه ابتدایی ما از مهر ماه باز است و هیچ مشکلی برای هیچ کس به وجود نیامده و بچه ها روحیه بسیار عالی دارند . فقط کافیه بچه ها آموزش لازم را دیده باشند . به بیسوادی جامعه آینده کمی فکر کنیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی