بازدید 4261

تصویب طرح جدید مقابله با کرونا در آلمان

با وجود مخالفت برخی احزاب از جمله حزب مرکل، مجلس فدرال آلمان قانون جدید حفاظت در برابر ویروس از جمله کرونا را تصویب کرد.
کد خبر: ۱۰۸۸۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲ 19 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از برلین، آلمان قانون جدید مقابله با ویروس کرونا را به تصویب رساند.

این گزارش می افزاید مجلس فدرال آلمان درحالی قانون جدید حفاظت در برابر ویروس از جمله کرونا را تصویب کرد که برخی احزاب از جمله حزب مرکل با آن مخالف بودند.

سه حزبی که برای تشکیل دولت جدید ائتلافی توافق کرده اند، طرحی را در مجلس تصویب کردند که اتحادیه احزاب مسیحی که مرکل عضو آنهاست، همچنین حزب راستگرای آلترناتیوی برای آلمان نیز با این طرح مخالف است.

بر اساس این مصوبه در محل‌های کار و همچنین در وسایل حمل و نقل عمومی داشتن کارت واکسن یا مدرک سلامت بعد از ابتلا یا تست منفی کرونا الزامی است.

پیش از رأی‌گیری بحث‌های شدیدی میان نمایندگان موافق و مخالف درگرفت.

بر اساس یکی از بند‌های این مصوبه که با مخالفت برخی احزاب مواجه شد وضعیت اضطراری کرونا در ۲۵ نوامبر/ ۴ آذر به پایان خواهد رسید. احزاب مخالف معتقدند که باید وضعیت اضطراری تمدید شود. در عین حال با اجرایی شدن این قانون از این پس دولت‌های ایالتی نمی‌توانند به تنهایی دستور تعطیلی عمومی مدارس، مکان‌های کسب و کار، رستوران‌ها یا ورزشگاه‌ها را صادر کنند. همچنین کارکنان خانه‌های سالمندان، خوابگاه‌های جمعی، مراکز بهداشت و درمان موظف به دادن تست کرونا خواهند بود و دولت‌های ایالتی می‌توانند مانند قبل، برای محدودیت تماس در فضا‌های خصوصی و عمومی اقدام کنند.

مصوبه امروز مجلس فدرال موسوم به بوندس تاگ برای نهایی شدن باید فردا در پارلمان نمایندگی ایالتی با نام بوندس رات هم به تصویب برسد. این مصوبه امروز در مجلس فدرال با ۳۹۸ رأی موافق، ۲۵۴ رأی مخالف و ۳۶ رأی ممتنع به تصویب رسید.

پیش از این مقامات بهداشتی آلمان از ثبت روزانه ۳۹ هزار مورد از ابتلا به کرونا خبر داده بودند که بالاترین میزان ابتلای روزانه به بیماری کرونا از آغاز همه گیری در این کشور است. موارد ابتلا به کرونا در آلمان به بالاترین حد خود از زمان آغاز همه گیری رسیده است و در ماه گذشته به سرعت افزایش یافته و حتی شمار مبتلایان به چهار برابر افزایش پیدا کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی