بازدید 7769

امام جمعه ساوه: کسی را از قطار انقلاب پیاده نکنیم

امام جمعه ساوه گفت: انقلاب اسلامی مانند قطاری است که با سرعت زیاد در حال حرکت است و نباید کسی را از این قطار پیاده کنیم بلکه باید با تبیین دستاورد‌های نظام و تلاش مضاعف این قطار را بزرگتر و افراد بیشتری را جذب کنیم.
کد خبر: ۱۰۸۸۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۱ 18 November 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در نشستی با جمعی از مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان ساوه که در سالن جلسات اداره ارشاد این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: انسان خلیفه خدا بر روی زمین است و باید خالق را پرستش و بندگی کند تا در بهترین جایگاه معنوی و اخروی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه تربیت نیروی انسانی متعهد و انقلابی نیاز امروز کشور است، افزود: تربیت نیروی انسانی متعهد و توانمند می‌تواند بسیاری از خلاء‌های جامعه را در حوزه‌های گوناگون برطرف کند و این نیروی انقلابی و ولایتمدار را برای سربازی در رکاب منجی عالم بشریت آماده کند.

وی با اشاره به مسئولیت خطیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اظهار کرد: ریل‌گذاری فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید در مسیر ولایت و تربیت سرباز برای ولایت باشد و باید برای تقویت دینداری و باور‌های دینی مردم با اجرای فعالیت‌های مسجد محور، اجازه ندهیم مردم از ریل و قطار انقلاب خارج شوند.

امام جمعه ساوه بر تقویت اتحاد و هم‌افزایی تاکید کرد و افزود: با بهره‌گیری از ابزار‌های گوناگون و متنوع فرهنگی و تبلیغی، سیاست جذب حداکثری و دفع حداقلی به ویژه در بین جوانان را پیش بگیریم.

به گزارش ایسنا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه نیز گفت: مسجد اصلی‌ترین پایگاه دین و جایگاه تربیت و پرورش انسان‌های و آراسته و مهمترین مکان گسترش فعالیت علمی و فرهنگی و سیاسی و اجتماعی در جهان اسلام است که این مسئله وظیفه متولیان و سیاستگذاران مساجد را دو چندان می‌کند.

حسین محمودی‌فر افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد یکی از ارکان شکل گرفته با محور مساجد از جمله نهاد‌های مردمی که همواره در طول سال‌های گذشته در حوزه توجه به معیشت و گره‌گشایی اقتصادی از زندگی مردم فعالیت مستمر داشته‌اند.

وی گفت: شکل‌گیری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با هدف اعتلای نظام مقدس نظام اسلامی ایران بوده و با همراهی بسیج فعالیت‌های مستمری را انجام داده‌اند. ارتباط متداوم و دلسوزانه نیرو‌های فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با مشارکت مردم زمینه جلب و احیاء مسجد در طراز اسلامی را با جذب و حضور پرشور مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در مساجد را فراهم کرده است.

وی گفت: برنامه ریزی هدفمند و اثرگذار فرهنگی با محوریت مسجد و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد همواره زمینه ساز تربیت نیرو‌های متعهد و متخصص را فراهم ساخته است.

محمودی‌فر تصریح کرد: جوانان به عنوان آینده سازان جامعه از بزرگترین سرمایه‌های این کشور به شمار می‌روند و تلاش در توسعه آگاهی دینی آنان از اهمیت بسزایی برخوردار است. این وظیفه را کانون فرهنگی و هنری به عهده دارند.

در این نشست مهدی کارکن مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد گزارشی از اقدامات و دغدغه‌های مسئولین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را ارائه کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی