بازدید 112292
فاکس نیوز:

معاون بایدن احتمالا از کاخ سفید اخراج می‌شود

شبکه تلویزیونی فاکس نیوز در برنامه «پنج» از افزایش تنش‌ها بین رئیس جمهور آمریکا با نفر دوم دولتش و احتمال تعیین فردی جدید به عنوان معاون رئیس جمهور این کشور خبر داده است.
کد خبر: ۱۰۸۸۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰ 17 November 2021

به گزارش تابناک به نقل از فارس، افزایش تنش‌ها از احتمال تلاش بایدن برای انتخاب فردی جدید به عنوان معاون رئیس جمهور آمریکا و برکناری هریس حکایت دارد.

فاکس نیوز در گزارش خود نوشت، آخرین باری که رئیس جمهور آمریکا فرد جدیدی را برای منصب معاونت انتخاب و کنگره این کشور او را تایید کرد، در سال ۱۹۷۴ بود و «نلسون راکفلر» معاون رئیس جمهور آمریکا شد.

برنامه «پنج» در شبکه فاکس نیوز، روز سه شنبه (دیشب) با حضور چند گزارشگر و کارشناس این احتمال را مورد بررسی قرار داد که تنش بین بایدن و هریس به جایی برسد که رئیس جمهور آمریکا معاونش را برکنار کند.

طبق گزارش این رسانه جمهوری خواه، «دانا پرینو» مجری این برنامه اعلام کرد که اگرچه انتخاب و تایید یک معاون رئیس جمهور جدید قبل از پایان دوره چهار ساله، امری «غیرمعمول و نادر» است، اما کاملا بی‌سابقه نیست.

سال ۱۹۷۴ کنگره آمریکا فرایند تایید صلاحیت «نلسون راکفلر» فرماندار وقت جمهوری خواه ایالت نیویورک به عنوان معاون رئیس جمهور را به اتمام رساند و او رسما بعد از استعفای ریچارد نیکسون از ریاست جمهوری، معاون «جرالد فورد» رئیس جمهور وقت شد.

طبق گزارش فاکس نیوز، «ویلیام هنری هریسون» رئیس جمهور وقت آمریکا در سال ۱۸۴۱ تنها چند هفته آغاز ریاست جمهوری خود به دلیل ذات الریه فوت کرد و «جان تایلر» معاون او عهده دار ریاست جمهوری شد، اما تایلر دور اول ریاست جمهوری خودش را بدون حضور فردی به عنوان معاون رئیس جمهور به اتمام رساند.

به روایت این برنامه، «اندرو جانسون» رئیس جمهور دموکرات و «چستر آرتور» رئیس جمهور جمهوری خواه از جمله روسای جمهور در تاریخ آمریکا هستند که رسما معاون رئیس جمهور نداشتند.

جانسون که معاون آبراهام لینکلن بود، بعد از ترور لینکلن رئیس جمهور شد و آرتور هم که معاون جیمز آبرام گارفیلد بیستمین رئیس جمهور آمریکا بود، پس از ترور گارفیلد رئیس جمهور شد.

کارشناسان برنامه «پنج» فاکس نیوز اعلام کردند، «دولت فعلی (آمریکا) نمی‌خواهد مردم آمریکا فکر کنند که بین بایدن و هریس مشکلاتی وجود دارد».

«دانا پرینو» مجری این برنامه شب گذشته گفت: «این یکی از مواردی است که طبق آن کاخ سفید از شما انتظار دارد آنچه را که می‌بینید باور نکنید. می‌توانید بگویید اینجا مشکلی وجود دارد ما آن را می‌دانیم. آن‌ها جمعه گذشته برای اولین بار در سه ماه گذشته در روزی که کامالا هریس حتی در کشور نبود، جلسه کابینه تشکیل دادند».

به گفته او، «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید و «رونالد کلین» رئیس کارکنان کاخ سفید تلاش کرده‌اند که تئوری‌ها و اظهارنظرات درباره تنش و اصطکاک موجود بین این دو (بایدن و هریس) را کنار بزنند و دفع کنند».

«کنی پاویچ» یکی دیگر از مجریان برنامه «پنج» در این باره با لحنی تمسخرآمیز و کنایه‌آمیز خطاب به مدیر کارکنان کاخ سفید گفت: «نخست وزیر کلین می‌گوید که (بین رئیس جمهور و معاونش) همه چیز خوب است».

«دانا پرینو» در ادامه این برنامه اظهارنظری از «چاد پرگرام» خبرنگار ارشد حوزه اخبار کنگره آمریکا در شبکه فاکس نیوز مطرح کرد که طی آن پرگرام در برنامه «فاکس نیوز رادیو» از تلاش احتمالی بایدن برای برکناری هریس خبر داده بود.

پرینو گفت: «چاد پرگرام گفت که آن‌ها (بایدن و تیم نزدیک به او) در حال آماده شدن برای یک موضوع در کنگره هستند که طی سال‌های بسیار بسیار طولانی انجام نشده است و آن، فرایند تایید صلاحیت برای یک معاون رئیس جمهور جدید است».

«گرک گاتفیلد» یکی دیگر از کارشناسان و حاضران در برنامه شب گذشته «پنج» هم گفت، تنش و اصطکاکی (بین بایدن و هریس) وجود دارد و امکان جستجو جستجو به منظور یافتن راهی برای برکناری کامالا هریس وجود دارد.

چاد پرگرام در مصاحبه رادیویی اخیر خود گفته بود که از یک منبع ایمیلی دریافت کرده که در آن نوشته شده بود، «خودت را برای آشنایی با فرآیند تایید صلاحیت معاون رئیس جمهور نه تنها در سنا، بلکه در مجلس نمایندگان آماده کن».

خبرنگار ارشد حوزه اخبار کنگره آمریکا در شبکه فاکس نیوز افزود: «من از دریافت آن ایمیل بسیار مرموز چند هفته پیش بسیار شگفت زده شدم».

گمانه زنی این رسانه جمهوری خواه و گزارشگرانش درباره تشدید تنش بین جو بایدن با کامالا هریس در شرایطی انجام شده که روز گذشته یک شبکه تلویزیونی دموکرات هم از افزایش تنش رئیس جمهور و معاونش خبر داده بود.

شبکه «سی ان ان» در گزارشی مدعی شده بود، از برخی تلاش‌های هریس بوی رقابت انتخاباتی با بایدن استشمام می‌شود و این موضوع به شکاف‌هایی در کاخ سفید منجر شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۹
حضرت امیر ع، در مورد کافران و دشمنان دین می‌فرماید :.. شما آنها را یکدست و همراه می پندازید، در حالیکه قلبهایشان از هم دور و متشتت است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
این ایه قران مجید است
تَحْسَبُهُمْ جَميعاً وَ قُلُوبُهُمْ شَتَّي ذلِكَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لا يَعْقِلُونَ
تو يكدل مي پنداريشان و حال آنكه دلهاشان از هم جداست ، كه مردمي بي خردند
هرمز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
مثال خوبی در مورد حکومت است هیچ کس از عاقبت سیاست اطلاعی ندارد برای همین می گویند سیاست پدر و مادر ندارد خدا میداند تا یک ساعت دیگر چه خبر است
دیگه مونده بود مرجعتون فاکس نیوز بشه ، بهش میگن فالس نیوز ،جالبه ! فالس نیوز خودمون از فالس نیوز اونوریا خبر میده !!! بشینین تا بایدن اینکار رو بکنه مگه ایرانه ! مگه کشکه ! قانون دارن عزیزم ، مگه مث ترامپ کسی رو برگنار میکنن . اونم معاون اول رو بگن نیا کاخ سفید ! خبراتون خیلی چرت شده .
پاسخ ها
دانشجو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
اصل مسئله اینه چون زن بایدن معلمه و حقوقش هم پایینه می خواد هریس از کار برکنار کنه و خودش جاش بشینه و فردا پس فردا بایدن که به دنیای باقی شتافت این هم جای شوهر ش بشینه
بخاطره خبرهایی که از وضع سلامتیه بایدن دراومده خب طبیعیه هریس حریص بشه تا خودش رئیس بشه البته بینشون در مورد اسراییلم احتلاف نظر هست و کاملاهریس با صهیونیستها میونش خیلی بهتره
این هم از داستانها علمی تخیلی فاکس نیوز.
اختلاف، بله؛ ولی نه اینکه بخواهد معاونش را برکنارکند!
اصلا با تیتر مطلب نمی خواند... عنوانش می توانست تنها در این حد باشد: بروز اختلافاتی در کاخ سفید..
به ما چه
شما عجب علافهایی هستین که اخبار فاکس رو باور میکنید؟ از دید فاکس، ترامپ هنوز رییس جمهوره
پاسخ ها
عماد رام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
تلافی نیست خان عمو دولت آمریکا و اعضای آن بر سرنوشت مردم ایران چهل سال است اثر گذار است وپول ملی با یک کلام حرف چرت نفر دهم آمریکا بالا پایین میشود اقتصاد فلج شده کشور برکنار آب
سلام و علیکم
ان الله لا یهدی الظالمین
موافق جمله حضرت امیر هستم .درکشور ماهم دشمنان دین زیاد هستند.
اگرکمک هریس نبودبایدن نمی توانست رئیس جمهورشود
اخبار فاکس نیوز برای دموکرتنها مثل اخبار روزنامه کیهان برای دولت اصلاح طلبها از روی بغض و کینه است خیلی جدی نگیرید
کاملا هریس ظلم آمریکا را دیده وچشبده گاهی حرفهای حقی میزند که حقوق بشری زورگویان اقتضا می‌کند ایشان نباشد .کاش در زمان قدیم بودیم و آمریکا هم بود گرچه الآنم هستیم ومی توانیم نابودی کشتی هواپیما بر به یک متر کویر لوت هم نمی ارزه گرچه موشکهای ما آمریکا را تهدید میکنند ولی قویتر باید بشیم
واقعا باید بشماها نشانه حماقت داد.اصلا این حرف شما که معاون اول کاخ سفید با رئیس جمهورش مشکل داریه بما چی؟بما چی میدن که باید خوشحال ویا ناراحت بشویم،ما کجا ی این داستان هستیم.ما گرفتاریهای اقتصادی و کلی مشکلات حل نشده داخل کشور خودمان را داریم اینها را نگاه نمی کنیم بعدش داریم بفکر تنش کوچک معاون اول یک کشوری با رئیس جمهور اونها هستیم.بابا شماها همه تان کی هستید.بفکر درمان درد مردم خودتان باشید اونها از پس مشکلات خودشان بر می ایند.واقعا عجب ملتی هستیم ما...
فاکس نیوز نزدیک به ترامپ است دلتان را خوش نکنید
اگر آن زن سیاهپوست نبود اصلا جو بایدن به‌ ریس جمهوری نمی رسید
چی‌زدی داداش
پوشک تولید کنیم موشک پیشکش
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار