بازدید 11341
۵

سینوفارمی‌ها هم می‌توانند آسترازنکا دریافت کنند؟

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص نوع و زمان تزریق دوز سوم واکسن کرونا توضیحی ارائه داد.
کد خبر: ۱۰۸۸۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 17 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، دکتر سیدمحمد علوی اظهار کرد: خوشبختانه سیستم ایمنی بدن به خوبی نسبت به واکسن‌ها پاسخ می‌دهد. همچنین می‌دانیم که برای به دست آوردن ایمنی کافی در مقابل کرونا، دریافت یک نوبت واکسن کافی نیست و واکسیناسیون کامل به دریافت دو تا سه نوبت واکسن نیاز دارد.

وی در خصوص نوع دوز سوم واکسن افزود: نوع و زمان دریافت دوز سوم به این بستگی دارد که در نوبت اول چه واکسنی دریافت کرده‌ایم؛ عموما هر واکسنی در نوبت اول تزریق شده باشد باید در نوبت دوم یا سوم نیز حتما از همان نوع دریافت شود. به طور مثال کسانی که واکسن سینوفارم دریافت کرده‌اند باید مرحله دوم و سوم را نیز سینوفارم دریافت کنند. کسانی که واکسن اسپوتنیک تزریق کرده‌اند نیز باید نوبت سوم را از نوع آسترازنکا تزریق کنند.

علوی با اشاره به اینکه برخی کشورها واکسن سینوفارم مسافران را قبول نمی‌کنند، بیان کرد: برخی کشورها برای پذیرش مسافر، کسانی که واکسن آسترازنکا دریافت کرده‌اند را می‌پذیرند بنابراین با اخذ رضایت‌نامه، برای افرادی که واکسن سینوفارم دریافت کرده‌اند و می‌خواهند به سفر خارج از کشور بروند، واکسن آسترازنکا تزریق می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: افرادی که واکسن سینوفارم دریافت کرده‌اند بعد از چهار ماه و کسانی که واکسن اسپوتنیک دریافت کرده‌اند نیز عموما پس از گذشت شش ماه از نوبت اول اسپوتنیک، می‌توانند واکسن آسترازنکا را دریافت کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۵
درمورد نوبت سوم واكسن كرونا هرفردي از مسولين بهداشت ودرمان يك حرفي ميزنند مردم نمي دانند حرف كدام درست است مگر بهداشت ودر مان سخنگو نداريد اجازه بدهيد مردم فقط از طريق ايشان بشنوند
خبر ضعيف و اشتباهي تهيه شده است. اول گفته دوز سوم همون واكسن را بزنيد يعني کسانی که واکسن اسپوتنیک تزریق کرده‌اند نیز باید نوبت سوم را از نوع آسترازنکا تزریق کنند!!!
مورد دوم اينكه نگفته بعد از چه مدت از سينوفارم آسترازنكا بزنيم.
با دریافت رضایت نامه. یعنی خونت گردن خودته.
از اول بیشتر وارد میکردید انقدر مردم رو اذیت نمی کردید. خود مردم انتخاب میکردن چی بزنن نه اینکه از ترس جونشون بزن سینوفارم رو بزنن چون استرازنکا به اندازه کافی نبود
بالاخره می توانند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی