بازدید 3159

واشنگتن میزبان مقامات تایوان می‌شود

پس از دیدار مجازی ۱۵ اکتبر (۲۴ آبان ماه) جو بایدن رییس جمهوری آمریکا با شی جین پینگ رییس جمهوری آمریکا واشنگتن این هفته میزبان مقامات ارشد تایوان خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۸۸۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۴ 17 November 2021

به گزارش «تابناک»، ایرنا به نقل از نیوزویک نوشت، قرار است گفت و گوهای سالانه نظامی آمریکا و تایوان و مذاکرات دفاعی آنها در سال ۲۰۲۱ برگزار شود.

جان ساپل یک سخنگوی پنتاگون روز سه‌شنبه به نیوزویک گفت: ما در مورد عملیات‌ها، تعامل ها یا آموزش‌های خاصی اظهار نظر نمی‌کنیم، اما حمایت و روابط دفاعی ما با تایوان همسو با مقابله با تهدید کنونی چین است. ما از پکن می‌خواهیم به تعهد خود نسبت به حل مسالمت‌آمیز اختلافات، همانطور که در سه بیانیه مشخص شده است، احترام بگذارد.»

مقامات ارشد تایپه که نامشان فاش نشده است،گفتند که این مذاکرات به درخواست آمریکا برگزار می شود.

به گفته این نشریه آمریکایی، این نشست احتمالا شامل توضیحات در مورد نشست سران آمریکا و چین در دوشنبه شب خواهد بود. دیگر موضوعات در دستور کار شامل بحث در مورد امنیت منطقه ای، روابط با تایوان و فروش تسلیحات است.

دیدار مجازی ۱۵ اکتبر (۲۴ آبان ماه) بایدن و شی جین پینگ ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه شامگاه دوشنبه به وقت محلی (واشنگتن) در کاخ سفید برگزار شد که در دقایق اولیه آن تعدادی از خبرنگاران حضور داشتند و پس از آن، مذاکرات بصورت خصوصی ادامه یافت.

به گزارش ایرنا، این روزها روابط تایوان و پکن به پایین ترین سطح در چند دهه گذشته رسیده است.

آمریکا در سال ۱۹۷۹ رسما سیاست چین واحد را به رسمیت شناخت؛ در این سال آخرین پادگان نظامی آمریکا در تایوان از این جزیره خارج شد.

ارتش آمریکا سپس در اوایل سال ۲۰۲۰ ویدئویی را منتشر کرد که نشان می داد نیروهای آمریکایی در حال آموزش سربازان در تایوان هستند. در نوامبر ۲۰۲۰ وزارت دفاع تایوان اعلام کرد نیروهای آمریکایی سربازان بومی را در این جزیره تعلیم می دهند، اما بعدها این خبر را تکذیب کرد.

اگرچه آمریکا روابط دیپلماتیک خود با تایوان را قطع کرد، اما همچنان گوشه چشمی به این جزیره دارد و می خواهد از آن به عنوان کارتی برای فشار بر چین استفاده کند؛ به ویژه اینکه در دوره ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا این وضعیت تشدید شد و تنش ها میان دو کشور بر سر ارتباط واشنگتن با تایوان افزایش یافت.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به تازگی مدعی شد واشنگتن تعهدی محکم به تایوان دارد و ما عمیقا نگران اقدامات قهری چین هستیم.

همچنین نیروی دریایی آمریکا چندین بار و به بهانه دفاع از آزادی ناوبری در آب‌های بین‌المللی و به قصد حمایت از جدایی‌طلبان تایوان، کشتی‌های جنگی خود را از تنگه تایوان عبور داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی