بازدید 6748

گفت و گوی پوتین و پاشینیان درباره حوادث قفقازجنوبی

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان درباره وضعیت پس از حوادث اخیر در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفتگو کردند.
کد خبر: ۱۰۸۸۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۶ 17 November 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از مسکو سایت مطبوعاتی کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین و نیکول پاشینیان نخست‌وزیر جمهوری ارمنستان عصر روز سه شنبه طی گفت‌وگوی تلفنی که به ابتکار طرف ارمنستان انجام شد، وضعیت پس از حوادث متعدد در مرز ارمنستان و آذربایجان را بررسی کردند.
به گزارش ایرنا به نقل از وزارت دفاع روسیه، شویگو وزیر دفاع روسیه نیز عصر سه شنبه در گفت و گوی تلفنی از «استپان پاپیکیان» و «ذاکر حسنوف» همتایان خود در کشور‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان، خواست تا از تشدید تشدید در مرز خودداری کنند.
در این پیام آمده است: وزیران دفاع سه کشور در مورد تشدید وضعیت در مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان در نزدیکی کوه کیلیسالی گفتگو کردند. شویگو از هر دو طرف خواست تا اقدام‌هایی را که باعث تشدید اوضاع می‌شود، متوقف کنند.
روز سه شنبه در مناطق مرزی منطقه سیونیک بین یگان‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان درگیری رخ داد.
به گزارش ایرنا، هر دو طرف یکدیگر را متهم به آغاز این تنش و درگیری در مرز می‌کنند. گفته می‌شود یکی از دلایل عمده این شرایط پیش آمده، اختلاف نظر طرفین در خصوص تحدید حدود و تعیین مرز‌ها در برخی نقاط مرزی دو کشور است.
پس از جنگ ۴۴ روزه سال گذشته و امضای بیانیه سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان، روسیه و نخست وزیر ارمنستان درباره پایان این جنگ، موضوع تحدید حدود و تعیین مرز‌ها بعنوان یکی از مسایل عمده میان ارمنستان و جمهوری آذرربایجان در دستور کار قرار گرفت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان