بازدید 38329
پیمانه اقتصادی

پیش بینی مهم رئیس کل بانک مرکزی از آینده بازار ارز/ روش محاسبه دستمزد اشتباه است؛ هزینه سبد معیشت خانوار کارگری بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان/ خبر مهم برای متقاضیان مسکن در یازده کلانشهر

این پیمانه تیتر‌هایی همچون مجلس با دو فوریت لایحه حذف ارز ترجیحی مخالفت کرد، ایلان ماسک بخش دیگری از وعده فروش سهامش را عملی کرد، تقویت شاخص کل بورس، روابط عمومی بورس هم خبر از افزایش قیمت خودرو داد، زمان برگزاری مرحله نوزدهم حراج اوراق مالی اسلامی دولتی و آخرین وضعیت طرح واردات خودرو را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۸۷۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰ 14 November 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون مجلس با دو فوریت لایحه حذف ارز ترجیحی مخالفت کرد، ایلان ماسک بخش دیگری از وعده فروش سهامش را عملی کرد، تقویت شاخص کل بورس در دومین روز هفته، روابط عمومی بورس هم خبر از افزایش قیمت خودرو داد، زمان برگزاری مرحله نوزدهم حراج اوراق مالی اسلامی دولتی و آخرین وضعیت طرح واردات خودرو را در بر دارد.

مجلس با دو فوریت لایحه حذف ارز ترجیحی مخالفت کرد

نمایندگان مجلس با دو فوریت و یک فوریت لایحه حذف ارز ترجیحی مخالفت کردند. این لایحه به صورت عادی در دستور کار مجلس قرار گرفت. به گزارش ایسنا، در جلسه علنی امروز یکشنبه نمایندگان مجلس به بررسی تقاضای دو فوریت لایحه «تامین مطمئن کالاهای اساسی، نهاده‌های دائمی، دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست‌های جبرانی برای حمایت از معیشت اقشار آسیب‌پذیر» پرداختند. بعد از توضیحات میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و اظهارات مخالفان و موافقان دو فوریت لایحه حذف ارز ترجیحی یا لایحه «تامین مطمئن کالاهای اساسی، نهاده‌های دائمی، دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست‌های جبرانی برای حمایت از معیشت اقشار آسیب‌پذیر»  به رای مجلس گذاشت. نمایندگان مجلس با ۹۹ رای موافق و ۱۲۷ رای مخالفت و ۷ رای ممتنع از مجموع ۲۴۹ نماینده حاضر با تقاضای دو فوریت مخالفت کردند. مجددا تقاضای یک فوریت به رای مجلس گذاشته شد و این بار هم نمایندگان با ۱۰۲ رای موافق ۱۱۹ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۲۵۰ نماینده، حاضر با بررسی این لایحه به صورت یک فوریت نیز مخالفت کردند. سپس محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس گفت که این لایحه، عادی اعلام وصول می شود.

ایلان ماسک بخش دیگری از وعده فروش سهامش را عملی کرد

رویترز: بر اساس اطلاعات موجود، ایلان ماسک تنها در یک مرحله ۱.۲ میلیون دلار سهام متعلق به خود را به قیمت بیش از ۱.۲ میلیارد دلار در روز جمعه فروخت که آخرین مورد از انبوه معاملات سهام اوست. ایلان ماسک ثروتمندترین فرد جهان و برترین سهام دار شرکت تسلاست که هفته گذشته از تعقیب کنندگان خود در توئیتر در مورد فروش یا عدم فروش ده درصد از سهامش نظرسنجی کرد. تعداد این سهام در زمان ارسال توئیت ایلان ماسک برابر با ۱۷ میلیون سهم بود. ارزش دارایی‌های ایلان ماسک در روزهای اخیر به بیش از یک تریلیون دلار رسیده است. تعداد کل سهامی که ایلان ماسک در هفته منتهی به شنبه فروخته، به ۶.۳۶ میلیون سهم می‌رسد که برابر با ۳۷ درصد از ۱۷ میلیون سهمی است که ماسک برای فروشش برنامه‌ریزی کرده است. بنابراین وی باید حدود ۱۰ میلیون سهم دیگر خود را نیز بفروشد تا وعده‌اش را عملی کند. ارزش سهام تسلا با کاهش ۲.۸ درصدی در روز جمعه به ۱.۰۳۳ دلار به ازای هر سهم رسیده است. این اقدام ایلان ماسک از زمان تأسیس شرکت تسلا در سال ۲۰۱۳ تاکنون بی سابقه بوده است. منتقدان می‌گویند با توجه به برنامه‌های دولت آمریکا برای دریافت مالیات بیشتر از ثروتمندان سهام دار، ماسک قصد دارد از این طریق از میزان مالیاتی که باید بپردازد کم کند. وی تا قبل از آغاز فروش سهامش در تسلا در روزهای اخیر، ۲۳ درصد از کل سهام این شرکت را در اختیار داشت.

تقویت شاخص کل بورس در دومین روز هفته

در حالی که روز گذشته، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۷۳۰۱ واحدی معادل ۱.۱۹ درصدی به یک میلیون و ۴۳۹ هزار و ۱۷۸ واحد رسید، حال در معاملات امروز و در لحظه انتشار این پیمانه، نماگر کل بورس با رشد بیش از ۶۷۰۰ واحدی همراه شده است.

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

نبض بورس نوشت: در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۲ میلیون و ۶۰۱ هزار و ۵۶۳ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۲ درصد معادل ۲۵۹ هزار و ۲۳۴ تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۷ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۹۳۷ تومان رسیده است.

ارزش سهام عدالت ۲۲ آبان | چرا قیمت سهام عدالت افت کرد؟

زمان برگزاری مرحله نوزدهم حراج اوراق مالی اسلامی دولتی

مرحله نوزدهم حراج اوراق مالی اسلامی دولتی روز سه شنبه مورخ ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۰ اجرا می‌شود.

به گزارش بانک مرکزی، کارگزاری بانک مرکزی در راستای عرضه تدریجی اوراق مالی اسلامی توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی و پیرو اطلاعیه منتشر شده مورخ ۱۴۰۰.۸.۱۵ این بانک، مرحله نوزدهم حراج اوراق مالی اسلامی دولتی به منطور فروش به بانک‌ها، موسسات اعتباری غیربانکی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های بیمه‌ای و شرکت‌های تأمین سرمایه را در روز سه‌شنبه ۲۵ آبان‌ماه ۱۴۰۰ اجرا می‌کند. بر اساس اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی، اوراق عرضه شده در این حراج، مرابحه عام، کوپن‌دار و با تواتر پرداخت سود شش‌ماهه (پرداخت کوپن دوبار در سال) و به شرح جدول زیر است.

پیش بینی مهم رئیس کل بانک مرکزی از آینده بازار ارز/ روش محاسبه دستمزد اشتباه است؛ هزینه سبد معیشت خانوار کارگری بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان/ خبر مهم برای متقاضیان مسکن در ۱۱ کلانشهر

روابط عمومی بورس هم خبر از افزایش قیمت خودرو داد

محمد هادی سلیمی زاده مدیر روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار در یادداشتی در فضای مجازی نوشت: «موضوع اصلاح قیمت خودرو طی چند روز آینده مصوب می‌شود. با پیگیری‌های وزیر محترم اقتصاد و ریاست سازمان بورس، پس از جلسات فشرده دیروز با وزارت صمت و امروز با ریاست محترم جمهور و معاون اول، مقرر شد اصلاح قیمت خودرو طی چند روز آینده مجدداً در ستاد تنظیم بازار بررسی و اعمال شود.»

طرح واردات خودرو در کمیسیون صنایع نهایی شد

سیدجواد حسینی کیا نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به رفع ایرادات طرح ساماندهی صنعت خودرو در کمیسیون متبوعش، گفت: پس از اینکه شورای نگهبان به مصوبه قبلی مجلس درباره واردات خودرو ایراداتی وارد کرد، کمیسیون صنایع و معادن پس از برگزاری جلسات متعدد با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان خودروسازان، قطعه‌سازان و بانک مرکزی و اعضای شورای نگهبان، هفته گذشته اصلاحات این طرح را نهایی و در نتیجه مصوبه کمیسیون را برای بررسی به صحن علنی مجلس ارسال کرد. نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی در تشریح اصلاحات انجام گرفته از سوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، توضیح داد: بر اساس مصوبه کمیسیون، هر فرد حقیقی و یا حقوقی می‌تواند به ازای صادرات خودرو، قطعات خودرو یا سایر کالاها و خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرو محرکه یا از طریق ارز اشخاص با منشأ خارجی مورد تائید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نسبت به واردات خودرو نسبت به تنظیم بازار اقدام کند.

وی با اشاره به نهاد تصمیم‌گیر برای تعیین تعداد خودروهای وارداتی، اضافه کرد: شاخص کیفیت و مصرف سوخت خودروهای وارداتی و نیز سقف تعداد مجاز واردات آن‌ها (متناسب با مابه التفاوت تولید داخل و تقاضای موثر آن‌ها طی یک سال گذشته)، سالانه با پیشنهاد وزارت صمت و با تایید هیات وزیران تعیین می‌شود. این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: هرچند باید از تولیدات داخل حمایت کرد، تولید داخل توان پاسخ به نیاز بازار را ندارد، باید این تقاضا را با عرضه خودروهای وارداتی تامین کرد، این موضوع موجب شد که کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اصلاح طرح ساماندهی صنعت خودرو، واردات مدیریت شده این کالا را کلید بزند. نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: با واردات مدیریت شده، بازار تعدیل خواهد شد و حتی خودروسازان نیز برای تولید خودروهای باکیفیت‌تر تشویق می‌شوند.

پیش بینی مهم رئیس کل بانک مرکزی از آینده بازار ارز

علی صالح آبادی رئیس ‌کل بانک مرکزی، با بیان اینکه اکنون خوشبختانه در حوزه بازار ارز از یک ثبات نسبی برخوردار هستیم، گفت: از برنامه های جدی بانک مرکزی بحث برگشت ارز حاصل از صادرات غیرنفتی و عرضه آن در سامانه نیماست که در حال انجام است. وی ادامه داد: در هفت ماه و نیم ابتدایی امسال نسبت به کل سال گذشته، عرضه ارز در سامانه نیما بیشتر انجام شده و این موضوع حاکی از آن است که وضعیت درآمدهای ارزی کشور و ورود ارز حاصل از صادرات به چرخه تجاری کشور نسبت به قبل بهبود پیدا کرده است. ورود ارز به کشور یک نقطه مثبت بوده و این سیاست را حتما تداوم خواهیم داد. صالح آبادی در ادامه گفت و گو با خانه ملت، با تاکید بر اینکه ارز حاصل از صادرات نفت، میعانات و گاز نیز در بازار عرضه می شود، اظهار کرد: مشکلات و موانع یکسری از وجوهی که در خارج از کشور محدودیت استفاده داشت، رفع می‌شود و تا کنون وضعیت خوبی در این زمینه وجود دارد. باز شدن این موضوع هم توانسته به میزان عرضه ارز ما در بازار کمک کند. رئیس ‌کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه بحث رفع تعهد ارزی از واردکنندگان برای ما بسیار اهمیت دارد و جزو سیاست های بانک مرکزی است و دنبال خواهد شد، گفت: در بازار متشکل ارزی عرضه و تقاضا به شکل متعادلی وجود دارد و آن را نیز تقویت می‌کنیم و فکر می‌کنم بازار ارز وضعیت متعادلی را در آینده داشته باشد.

آزادسازی منابع مسدودی ایران تایید شد

مصطفی قمری وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: بانک مرکزی امروز حدود یک میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی اختصاص داد. روند تامین ارز تجاری به صورت روان در جریان است و بخشی از این یک میلیارد دلار تخصیص یافته به واردات کالاهای اساسی، از محل منابعی است که به تازگی در دسترس بانک مرکزی قرار گرفته است.

این در حالی است که به تازگی مطرح می‌شود که بیش از ۳.۵ میلیارد دلار مسدود شده‌ی ایران در یکی از کشورها آزاد و در حال ورود به چرخه تجاری کشور است.

روش محاسبه دستمزد اشتباه است؛ هزینه سبد معیشت خانوار کارگری بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان

تاجیک عضو شورای عالی کار با بیان اینکه همیشه نسبت به تورم یک سال عقب هستیم، ادامه داد: نرخ تورم امسال را مدنظر قرار می‌دهیم و بر آن اساس دستمزد سال بعد را محاسبه می‌کنیم؛ این موضوع یکی از دلایل عقب افتادگی دستمزد است. تاجیک گفت: ما باید بیشتر روی هزینه زندگی کارگران کار کنیم. ضمن اینکه باید تورم هزینه‌ها را حساب کنیم نه تورم درآمد را. ما هر سال به شرکای اجتماعی اعلام می‌کنیم که دلیل عقب افتادگی دستمزد، به دلیل اشتباه بودن روش محاسبه دستمزد است. باید تورم را روی هزینه‌های زندگی محاسبه و میزان افزایش را روی دستمزد اعمال کنیم اما مثلاً می‌گویند ۳۵ درصد تورم است و این درصد را روی درآمد محاسبه می‌کنند. وی افزود: امیدواریم در دولت جدید تغییر روشی در محاسبه داشته باشیم و هزینه زندگی را به عنوان اولویت اول بررسی کنیم.

عضو شورای عالی کار در مورد هزینه سبد معیشت کارگران، اظهار کرد: با توجه به آمار جامعه کارگری، هزینه سبد معیشت خانوار کارگری بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان و میانگین ۱۱ میلیون تومان است. بهترین راهکار برای نزدیک شدن درآمد به هزینه این است که دولت یک برنامه بلندمدت ۵ ساله تعریف و اعلام کند که به تدریج در این ۵ سال درآمد کارگران به هزینه نزدیک می‌شود. تاجیک گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد از هزینه زندگی کارگران از طریق دستمزدشان پوشش داده می‌شود. توقع از دولت این است که به شعارهای پیش از انتخابات جامه عمل بپوشانند، زیرا با حرف این موضوع حل نمی‌شود. /مهر

خبر مهم برای متقاضیان مسکن در یازده کلانشهر

بر اساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی افرادی که ساکن برخی کلانشهرها هستند این امکان را دارند که در شهرهای‌جدید ثبت‌نام کنند. همچنین متقاضیانی که در این مدت ثبت‌نام کرده‌اند، اما شهرهای دیگری را انتخاب کرده‌اند، می‌توانند ثبت‌نام قبلی خود را در سامانه لغو کرده و انصراف بدهند و مجدد با انتخاب درست شهر جدید، ثبت‌نام کنند. معاونت مسکن و ساختمان در اطلاعیه‌ای از امکان ثبت نام متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در ۲۸ شهر جدید در یازده استان خبر داد و تاکید کرد: ثبت ‌نام متقاضیان مسکن در یازده کلانشهر در شهرهای جدید انجام می‌شود. معاونت مسکن و ساختمان همچنین نحوه ثبت‌نام متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن را در برخی از کلانشهرها را اعلام کرد.

اسامی کلانشهرها و شهرهای جدیدی که امکان ثبت‌نام نهضت ملی مسکن برای آنها فراهم شده است به شرح زیر است:

استان آذربایجان شرقی ساکنان تبریز در شهر جدید سهند 

استان اصفهان ساکنان شهرهای شهرستان اصفهان در شهرهای جدید فولادشهر، شهر جدید بهارستان و شهر جدید مجلسي، ساکنان شهرستان های لنجان، نجف آباد، فلاورجان و خمینی شهر در شهر جدید فولادشهر، ساکنان کلیه شهرهای استان اصفهان در شهر جدید مجلسی

ساکنان شهرهای استان البرز (به غير از شهر نظرآباد) در شهر جدید هشتگرد

استان بوشهر ساکنان شهر بوشهر در شهر جدید عالیشهر، ساکنان شهر های عسلویه، نخل تقی و چاه مبارک در شهر جدید نایبند

استان تهران ساکنان شهر تهران در شهرهای جدید پرند، ایوانکی، هشتگرد، رباط‌کریم و پاکدشت، ساکنان شهر قیام دشت در پاکدشت، ساکنان شهرهای شهرستان های شهریار، بهارستان، ملارد، ری و قدس در شهر جدید پرند

استان خراسان رضوی ساکنان شهر مشهد در شهرهای جدید گلبهار و بینالود، ساکنان شهرهای شهرستان چناران در شهر جدید گلبهار و ساکنان شهرهای شهرستان نیشابور در شهر جدید بینالود-ساکنان کلیه شهرهای استان خوزستان در شهرهای جدید شیرین‌شهر و رامین

استان سمنان ساکنان شهر سمنان در شهر سمنان و شهر جدید ایوانکی، ساکنان شهرهای شهرستان گرمسار در شهر جدید ایوانکی

استان سیستان‌و‌بلوچستان ساکنان شهر زاهدان در شهرهای زاهدان و شهر جدید رامشار و شهر جدید تیس، ساکنان شهر چابهار در شهر چابهار و شهر جدید تیس، ساکنان شهرهای شهر ستان زابل در شهر جدید رامشار

استان فارس ساکنان شهر شیراز در شهر جدید صدرا

استان مرکزی ساکنان شهرهای شهرستان اراک در شهرهای جدید مهاجران و امیرکبیر، ساکنان شهرهای شهرستان های شازند و خمین در شهر جدید مهاجران و ساکنان شهرهای شهرستان های محلات و دلیجان در شهر جدید امیرکبیر

استان هرمزگان نیز ساکنان شهرهای شهرستان بندر عباس در شهر جدید علوی

ثبت‌نام نهضت ملی مسکن از ۲۸ مهر آغاز شد و به مدت یک ماه و تا ۲۸ آبان ماه ادامه دارد. یادآور می‌شود، سامانه ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن به نشانی saman.mrud.ir  یک ماه بعد از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن توسط رییس‌جمهور و از ۲۸ مهرماه به منظور ثبت‌نام و پایش متقاضیان مسکن آغاز به کار کرد. متقاضیان این امکان را دارند تا طی یک ماه و حداکثر تا ۲۸ آبان با داشتن شرایط متقاضی، نسبت به ثبت تقاضای خود برای مسکن اقدام کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۸
طرح ساخت اشتباه است. تشویق کننده مهاجرت به شهرهای بزرگ است. دولت بکل روستا ها را نادیده گرفته است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
واقعا این دولت و مجلس هم پس از یکسال که از

تصویب قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی میگذرد

چرا دولت برای تسویه بدهی ۳۶۰ هزار میلیارد تومان

به صندوق و همسان سازی حقوق آنها اقدام نمیکنند ؟
ارزش سهام شرکت های بورسی باید به عملکرد خود شرکت ها وابسته باشد نه با تصمیمات سیاسی دولت نوسان کند
یک سوال مهم این است که آیا کسی که ساکن تهران است مسکن در هشتگرد پاسخگوی نیاز او هست یا خیر یا مثلا مسکن ساکن سمنان در ایوانکی؟ این افراد به هر حال امکان پیمودن چنین مسافتهای طولانی برای رفت و آمد به محل کار خود را نخواهند داشت
بله جناب تاجیک روش محاسبه دستمزد اشتباه است .هر کارگاه ،هر محله،هر شهر، هر استان،هر صنف و هر کارگاه باید بصورت مجزا راجع به دستمزد بر اساس توافق دو جانبه کارگر و کارفر ما تصمیم بگیرد و دولت ابدا عددی را به عنوان دستمزد تعیین نکند و کلا حداقل دستمزد حذف شود.مکانیزم تعیین دستمزد باید مثل همه خدمات دیگر عرضه و تقاضا باشد هر کس هنر بیشتری دارد دستمزد بیشتری هم می گیرد.در این مدل ما کارگر 1 میلیونی داریم کارگر 100 میلیونی هم خواهیم داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
حداقل کف حقوق باید محاسبه و اعلام گردد

البته باید تناسبی منطقی با میزان رقم خط فقر باشد

و کارگران بهتر و ماهر تر ، خودشان قادر هستند تا

حقوق حقه خودشان را تا هر میزان بگیرنر و محدودیتی
نیست
الان دقیقا پیش بینی رئیس بانک مرکزی چی بود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
بازار به تعادل می‌رسد. یعنی همه چیز گران می‌شود.
کارگر ماهی 190 ساعت کار میکنه واسه برجی 4 میلیون حقوق. دهم ماه نکشیده حسابش خالیه
به جای معلما کارگرا باید هر روز اعتصاب کنن ولی حیف که هماهنگ نیستن و مظلوم ترین قشر جامعه هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
تو هم دو شب برو جلوی مجلس بخواب راست میگی و مطالبه گر هستی حتی شده خودت تنها مطالبه گری کمعلم ها
صدو نود ساعت کار میکنید اما پنجاه ساعت ساعتش هم
مفید نبوده وگرنه وضع کشور اینجوری نیپدد
"آزادسازی منابع مسدودی ایران"...این خبر صحت ندارد...بس است دیگر..تا کی دولت میخواهد با اینگونه اخبار خودش را گول بزند چون مردم دیگر گول نمیخورند...حرف نزنید..."کار کنید" تا بتوانید سقوط ریال را کنترل کنید.
اگر پیش بینی ثبات میکنن پس حتما گرون میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
گفته که الآن ثبات داریم ولی در آینده تعادل برقرار خواهد شد!یعنی همه چیز در آینده گران می‌شود!
بله ۳۵۰ تومان افزایش قیمت ارز روز گذشته باعث سبز شدن امروز بورس شد
فردا و پس فردا و فرداهای دیگر چه میشود؟؟
بیش از ۳.۵ میلیارد دلار مسدود شده‌ی ایران در یکی از کشورها آزاد و در حال ورود به چرخه تجاری کشور است.
اون کشوره اسم نداره؟؟
پس همینه که دلار امروز شد28هزاروهشتصد.
عجب پیش بینی مهمی!
ثبات؟ روز به روز داره گران‌تر میشود؟
اون آقایونی که در مورد خودرو وعده دادند که در سال اول قیمت خودرو را کاهش میدهیم و در سال سوم صادر کننده خودرو میشویم، چه پاسخی برای قیمت خودرو در این روزها دارند؟ چرا بر اساس توهمات خودتان صحبت کردید و اکنون پاسخی برای مردم ندارید؟ وارد کردن تکنولوژی در صنعت خودرویتان به کجا انجامید؟
توان کشورداری را از کشور سراسر کفر آمریکا یاد بگیرید که چند روز پس از تصویب قانونی برای اخذ مالیات از دارایی ثروتمندان، ثروتمندترین فرد جهان را مجبور به فروش 10 درصد سهامش برای پرداخت مالیات بر دارایی اش کردند. نه مثل قوانینی که شما تصویب و اجرا میکنید که در یک سال فقط 400 هزار تومان مالیات از خانه های لوکس گرفتید. اینقدر برای آمریکا شاخ و شانه نکشید، اگر میتوانید حریف همین دلالان و مفسدان وطنی شوید.
بزرگترین اشتباه در اعمال نرخ تورم در دستمزد، اعمال درصدی هست که باعث میشود شکاف طبقاتی روز به روز افزایش یابد. عادلانه ترین روش این است که میزان افزایش هزینه خانوار به طور مساوی به همه حقوقها اضافه شود. مثلا اگر هزینه خانوار در ماه 2 میلیون افزایش داشته است به همه حقوقها 2 میلیون تومان اضافه شود.
من گمون نکنم کسی بخاطر مردم قدم مثبتی برداره
همه خالی میبنندند رییس بانک مرکزی میگه ثبات ارز .ما که می بینیم هرروز دلار داره بالا میره .چرا هرکی پست میگیره خالی بند میشه
با واردات انواع خودروی آشغال و بی نام و نشون چینی ارز از مملکت خارج نمیشه؟ فقط اگه مردم بخوان چارتا خودروی درست حسابی سوار بشن، باعث خروج ارز میشه؟ چرا با دنیا تعامل درست ندارین که ما هم مثل آدم زندگی کنیم؟
2
کارمند یک شرکت دولتی (حمل و نقل ریلی) که در سال اخر دولت احمدی نژاد به شستا واگذار شد، هستم.
با 20 سال سابقه و لیسانس و کارشناس مسئول
دریافتی من هفت تومن است. در حالی که حقوق مدیران با حقوق مدیران شستا همسان سازی شد.
سواره هیچ وقت از پیاده خبر نداره.
دولت اگر بصورت نامحدود هم ارز داشته باشد چاره ای ندارد جز اینکه ارز را متناسب با تورم بالا ببرد در غیر اینصورت ورشکستگی صنایع داخلی اجتناب ناپذیر است
کار از کار گذشته است کاری از دست کسی برنمیاد دیگه فقط معلوم نیست اقتصاد کلا فرو بریزد
برای اصفهان و شهرهای خمینی شهر و اطراف آن پیشنهاد می شود بین نطنز و شاهین شهر اصفهان یک شهر جدید تعریف شود
این وزارت کار و شوری کار ، در واقع وزارت کار نکردن هستند . بخش خصوصی مجبور است قوانین خارج از عرف که فقط برای دولتی ها میتواند کاربر داشته باشد ، اجرا کند . بعنوان مثال شما وقتی قرارداد می بندید مجبور هستید تا اخر قرارداد ان را مراعات کند ، حال اگر همان فرد در طول قرارداد کار را ول کرده یا استعفا کند دست شما به هیچ جا بند نیست اینهم به این دلیل است که هیچکدام از کسانیکه قانون میگذارند شش ماه تا یکسال یک شرکت را موفق نگردانده اند .
علت فروش سهام تسلا توسط ایلان ماسک این واقعیت است که ماشین برقی توان رقابت با ماشین های سوخت فسیلی رابعلت هزینه بسیار بالا ماشین برقی ندارندوبزودی بازار خود را از دست خواهد داد .وایلان ماسک با درک این واقعیت بزودی تمام سهام خود را خواهد فروخت.کارشناس ارشد برق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
شاغل در ایرانخودرو یا سایپا
از اين قول ها همتي هم به وفور مي داد و ديديم كه وضعيت ارز به كجا رسيد . وضعيت اقتصاد كشور به سه چيز گره خورده . اول پيوستن به fatf و ايجاد ارتباط معقول با جهانيان تا بدينوسيله سرمايه وارد كشور شود و دوم جلوگيري از فساد و رانت خواري و سوم بكار گماشتن كارشناسان و متخصصين اقتصادي در تصميم گيري هاي كلان اقتصادي كشور و مشورت با متخصصين امر .
والا شما فقط برای نمونه جدول اشل حقوقی مهندس عمران رو ببینید! مهندس با 20 سال سابقه کار حقوقش به 9 تومان هم نمیرسه!!! خب قتی قشر مهندس که تحصیل کرده مملکت هست و برای پیشرفت هر مملکتی مهندسی هم در کنار دیگر شغلها مهم هست، اینجوری باشه وضعشون دیگه از حقوق کارگر چه انتظاری داری!!
دلار در عرض 3 ماه از 22 تومن شده 28 تومن! بعد شما خدار رو شکر می کنید ثبات ارزی بوده است!!! خسته نباشی دلاور خدا قوت پهلوون...
تمام مشکلات این سیاست‌ها این است که ما همه چیزازهمان جایی شروع میکنیم که که رسیده این قانون ومنطق اجرا نمیشود روی نقطه اخر تازه همان هم بگوهیم داریم کنترل کنند یه مبلغی هم اضافه میکنند
با ۱۵ سال سابقه ،و مدرک کارشناسی، از سازمان جهاد دانشگاهی تبریز کلا ۴ میلیون و ۶۲۰ هزار تومن حقوق میگیرم ،به صورت پیمانی ،آیا با این حقوق چیکار میتوان کرد ؟خواهشا راهنمایی کنید
متاسفانه دولت فکروذکرش شده فقط معلم ها سایر کارمندان دولت وکارگرها
وزير صمت صحبت از كاهش قيمت خودرو تا اخر سال مى كرد ، قيمت خودرو را اضافه كردند ، رئيس جمهور انرا به دليل اينكه مصوبه ستاد تنظيم بازار را ندارد ( ونه به دليل گران بودن قيمت ) لغو كرد و كيهان چه مانورى داشت بر اين لغو قيمت . اما دوروز ديگر ستاد تنظيم بازار هم مصوبه مى دهد با هزار توجيه غير منطقى براى افزايش قيمت ، خدا قوت مى گيم به اين كابينه جوان مردمى انقلابى متعهد متخصص شايسته ...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار