بازدید 5575
۳

تبرئه مردی در آمریکا پس از ۲۴ سال حبس

یک مرد آفریقایی- آمریکایی در ایالت کارولینای شمالی پس از آنکه ۲۴ سال به جرم قتل زندانی شده بود، تبرئه شد.
کد خبر: ۱۰۸۷۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 14 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، این مرد آفریقایی – آمریکایی به نام "دانته شارپ" اعلام کرده که در ۲۴ سال گذشته بارها به حکم خود اعتراض کرده و گفته است مرتکب قتل نشده است.

به گزارش ای بی سی نیوز، روی کوپر فرماندار ایالت کارولینای شمالی این مرد را پس از ۲۴ سال بی گناه شناخت و او را تبرئه کرد.

شارپ اکنون با تبرئه شدن از جرم،خواهد توانست از سیستم قضایی آمریکا تقاضای ۷۵۰ هزار دلار خسارت کند.
فرماندارایالت کارولینای شمالی گفت شارپ و دیگران که به اشتباه مجرم شناخته شده اند، حق دارند بی عدالتی نسبت به خود را به صورت عمومی اعلام کنند.

شارپ در سال ۱۹۹۵ درحالی که ۱۹ سال سن داشت، به جرم قتل جورج رادکلیف به حبس ابد محکوم شد. شارپ در تمام این سال ها بر بی گناهی خود تاکید کرده بود و در طول یک مصاحبه سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که به دلیل ایمان قوی و یقین از بی گناهی پیشنهادات پذیرش مجازات سبک تر را نیز نپذیرفته است.

وی روز جمعه پس از دریافت خبر آزادی و تبرئه خود اعلام کرد از این خبر شوکه شده است.

حکم شارپ بر اساس شهادت یک دختر ۱۵ ساله صادر شده است. این دختر ابتدا اعلام کرده بود هنگام ارتکاب به قتل شارپ را دیده است اما پس از مدتی شهادت خود را پس گرفت و گفت در محل ارتکاب جرم حضور نداشته است و به درخواست بازجویان چنین اظهاراتی را بیان کرده است. با این حال شارپ از زندان آزاد نشد.

شارپ پس از آزادی خود سیستم قضایی آمریکا را "فاسد" خواند و اعلام کرد پس از جشن آزادی خود به همراه خانواده، قصد دارد به سایر زندانیان در آمریکا که به ناحق بازداشت شده اند، کمک کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
شانس آورد
اگه اینجا بود هفت تا کفن پوسیده بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
جالبه كه بعضي از هم وطنها از آمريكاييها هم داغترن. حتي از فساد و اشتباهات فاحش اونجا براي خودتحقيري و نااميد كردن مردم استفاده مي كنن. خدا بيدارتون كنه
تابناک جان از شما بعید است .چرا ننوشتید 25 میلیون دلا بهش خسارت دادند ؟ بابا این روزا اکثر مردم به اطلاعات جهانی دسترسی دارد و شما خودتان را از اعتبار می اندازید .یا اصلا خبر نزنید که این بهتر است و یا کامل بزنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها