بازدید 6416

دیدار رییس اطلاعات عربستان با همتای سوری

«خالد الحمیدان» رییس دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی با «حسام لوقا» مدیر اطلاعات سوریه دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۱۰۸۷۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵ 13 November 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، رسانه‌های عربی از جمله رسانه‌های مصر امروز (شنبه) از دیدار «خالد الحمیدان» رییس دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی با «حسام لوقا» مدیر اطلاعات سوریه در حاشیه «گردهمایی مسئولان اطلاعاتی کشور‌های عربی» که به میزبانی مصر برگزار شد، خبر دادند.

این رسانه‌ها با انتشار تصاویر این نشست گزارش دادند که رییس دستگاه اطلاعاتی عربستان دیروز (جمعه) در حاشیه گردهمایی مسئولان اطلاعاتی کشور‌های عربی که از روز سه شنبه گذشته به میزبانی مصر در قاهره برگزار شد، با همتای سوری خود دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس گزارش رسانه‌های عرب زبان از جمله شبکه روسیه الیوم و پایگاه خبری خلیج اونلاین، این برای نخستین بار پس از درگیری‌های داخلی سوریه است که رییس دستگاه اطلاعاتی عربستان و سوریه با یکدیگر دیدار کردند.

این دیدار چند روز پس از سفر وزیر امور خارجه امارات به دمشق و دیدار وی با «بشار اسد» رییس جمهوری سوریه و گفتگو درباره احتمال بازگشت دمشق به اتحادیه عرب انجام شد.

لوقا از ژوئیه ۲۰۱۹ توسط رییس جمهوری سوریه به عنوان مدیر اطلاعات این کشور منصوب شد.

«لوقا» از برجسته‌ترین شخصیت‌های امنیتی سوریه است که روابط قوی با افسران اطلاعاتی روسیه و استان درعا دارد و به همین منظور اسد او را با حفظ سمت به عنوان مسئول کمیته امنیتی استان درعا منصوب کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل