بازدید 4064

دیدار هیئتی از طالبان با نخست وزیر پاکستان

اعضای هیئت وزارت امور خارجه طالبان با نخست وزیر پاکستان دیدار و گفت و گو کردند.
کد خبر: ۱۰۸۷۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹ 13 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاري صدا و سيما از اسلام آباد، اعضای هیئت وزارت امور خارجه طالبان با نخست وزیر پاکستان دیدار و گفت و گو کردند.

کاخ نخست وزیری پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد هیئت سیاسی طالبان که به سرپرستی «امیرخان متقی» وزیر امور خارجه این گروه به اسلام آباد سفر کرده است با «عمران خان» نخست وزیر پاکستان دیدار و درباره موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای رایزنی کردند.

در این بیانیه به نقل از عمران خان آمده است پاکستان دائماً خواهان امدادرسانی فوری به افغانستان است و بر نیاز فوری به احیای دارایی‌های مسدود شده افغانستان و تسهیل تراکنش‌های بانکی برای جلوگیری از بحران اقتصادی در این کشور تاکید دارد.

نخست وزیر پاکستان افزود اسلام آباد با هدف کمک به مردم افغانستان در فصل زمستان ارسال مایحتاج اولیه مانند غذا، لباس، گندم، برنج، دارو‌های اضطراری به این کشور را افزایش می‌دهد.

منابع خبری نیز اعلام کردند نخست وزیر پاکستان در این دیدار بار دیگر بر تعهد اسلام آباد برای ارائه همه کمک‌های ممکن به افغانستان تاکید کرد و گفت امیدواریم دولت موقت افغانستان به تعامل سازنده خود با جامعه جهانی ادامه دهد.

عمران خان با تاکید بر اهمیت یک افغانستان صلح آمیز، باثبات، مستقل و مرفه برای پاکستان و منطقه افزود تدابیر امنیتی و مبارزه با تروریسم، احترام به حقوق مردم از جمله بانوان و فراگیری در دولت و سیاست به ثبات بیشتر در افغانستان کمک می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار