بازدید 4022

وضعیت تجارت خارجی کشور در ۶ ماهه اول ۱۴۰۰

بررسی روند صادرات کالا در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ حاکی از آن است که بیشترین صادرات و واردات کالا در شهریور ماه به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۱۰۸۷۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴ 13 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از میزان، بررسی آمار منتشره از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۹۱۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۲۳۱۲۱ میلیون دلار وارد کشور شده است.

بیشترین میزان واردات در شهریور ماه امسال با حجم ۶۴۹۰ هزار تن بوده، که با ارزش ۵۳۱۹ میلیون دلار بیشترین رقم واردات را به خود اختصاص داده است.

در این بین کمترین میزان واردات نیز مربوط به مرداد ۱۴۰۰ به میزان ۱۳۱۰ هزار تن و ارزش ۲۰۵۵ میلیون دلار بوده است که در آمار ماهانه صادرات واردات گمرکی کشور به ثبت رسیده است.

بررسی روند صادرات کالا در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد بالغ بر ۵۹۹۹۶ هزار تن کالا با ارزش ۲۱۸۰۶ میلیون دلار به کشورهای مختلف جهان صادرات شده است.

بیشترین حجم صادرات در شهریور ۱۴۰۰ با مقدار ۱۴۵۲۲ هزار تن وارزش بالغ بر ۴۱۴۵ میلیون دلار بوده است.

کمترین میزان صادرات نیز در فروردین ۱۴۰۰ با ارزش ۲۹۶۸ میلیون دلار صورت گرفته است، اما از نظر وزنی کمترین حجم صادرات مربوط به مرداد ۱۴۰۰ با وزن ۷۱۴۲ هزار تن بوده است.

رقم کل بدهی خارجی کشور در پایان شهریور ۱۴۰۰ براساس سررسید اولیه بدهی‌ها به ۹۰۳۱ میلیون دلار بوده است که از این رقم ۲۴۵۷ میلیون دلار مربوط به بدهی کوتاه مدت و ۶۵۷۴ میلیون دلار مربوط به بدهی میان مدت و بلند مدت است.

بدهی خارجی برحسب یورو نیز ۷۷۰۳ میلیون یورو بوده است که ۲۰۹۶ میلیون یورو کوتاه مدت و ۵۶۰۷ میلیون یورو میان مدت و بلند مدت بوده است.

متوسط ماهانه نرخ فروش دلار در بازار آزاد در شهریور ۱۴۰۰ رقم ۲۷ هزار و ۱۲۹ تومان بوده و نرخ در بازار بین بانکی ۴۲۰۰ تومان به ثبت رسیده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر