بازدید 29603
آخرین تحولات خاورمیانه

سقوط بی‌سابقه ارزش لیر ترکیه/ توئیت علی باقری از رایزنی هایش در چهار پایتخت اروپایی/ طرح قانونگذار آمریکایی برای توقف فروش سلاح به عربستان/ سفر معاون وزیر خزانه داری آمریکا به خاورمیانه

سقوط بی‌سابقه ارزش لیر ترکیه، توئیت علی باقری از رایزنی هایش در چهار پایتخت اروپایی، طرح قانونگذار آمریکایی برای توقف فروش سلاح به عربستان، سفر معاون وزیر خزانه داری آمریکا به خاورمیانه و افشاگری وزیر سابق اسرائیلی درباره تمایل قذافی برای عادی سازی روابط با تل‌آویو، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۸۷۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰ 13 November 2021

سقوط بی‌سابقه ارزش لیر ترکیه/ توئیت علی باقری از رایزنی هایش در چهار پایتخت اروپایی/ طرح قانونگذار آمریکایی برای توقف فروش سلاح به عربستان/ سفر معاون وزیر خزانه داری آمریکا به خاورمیانه

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: سقوط بی‌سابقه ارزش لیر ترکیه، توئیت علی باقری از رایزنی هایش در چهار پایتخت اروپایی، طرح قانونگذار آمریکایی برای توقف فروش سلاح به عربستان، سفر معاون وزیر خزانه داری آمریکا به خاورمیانه و افشاگری وزیر سابق اسرائیلی درباره تمایل قذافی برای عادی سازی روابط با تل‌آویو، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

سقوط بی‌سابقه ارزش لیر ترکیه

منابع خبری روز جمعه از سقوط ارزش لیر ترکیه به پایین ترین سطح خود خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ارزش لیر ترکیه در میان نگرانی‌ها نسبت به سیاست‌های پولی این کشور به دنبال کاهش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی ترکیه به پایین ترین سطح خود در برابر دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش، دلار آمریکا امروز در بازارهای ترکیه به مبلغ ۹ لیر و ۹۲ قروش معامله شد که رکورد جدیدی محسوب می‌شود.

لیر که امسال بدترین عملکرد را در میان ارزهای بازارهای نوظهور داشته، در پنج سال گذشته دو سوم ارزش خود را از دست داده و در کنار افزایش تورم، با کاهش ارزش خود درآمد مردم ترکیه را کاهش داده است.

روند سقوط ارزش پول ملی ترکیه در هفته‌های اخیر پس از تغییر دو معاون بانک مرکزی این کشور آغاز شد. هرچند تنها مساله یاد شده را نمی‌توان دلیلی بر آغاز سقوط ارزش لیر خواند، مداخله سیاستمداران ترکیه در بانک مرکزی این کشور مساله‌ای بوده که در سال‌های اخیر مسبوق به سابقه است.

برکناری روسای سابق بانک مرکزی از سوی رییس جمهوری در سال‌ها و ماه‌های اخیر از دید ناظران هم دلیلی بر مداخلات سیاسیون در بازارهای مختلف پولی و مالی این کشور بوده و هم به عنوان یکی از دلایل کاهش ارزش لیر محسوب شده است.

توئیت علی باقری از رایزنی هایش در چهار پایتخت اروپایی

‏علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از سفر به پاریس، براین، لندن و مادرید در توئیتی نوشت: در‌ جریان سفر به فرانسه، آلمان، انگلیس و اسپانیا گفت و گوهای جدی و سازنده‌ای در‌ مورد موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله مذاکرات پیش روی داشتم. همچنین با چندین رسانه مصاحبه کردم.

وی افزود، لغو موثر تحریم‌های غیرقانونی و اهمیت تضمین به عدم‌‌ تکرار مورد تاکید قرار گرفت.

باقری امروز در محل سفارت ایران در مادرید با انریکه مورا، هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام، دیدار و درباره دور آتی مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ در وین به گفت‌وگو پرداخت.

سقوط بی‌سابقه ارزش لیر ترکیه/ توئیت علی باقری از رایزنی هایش در چهار پایتخت اروپایی/ طرح قانونگذار آمریکایی برای توقف فروش سلاح به عربستان/ سفر معاون وزیر خزانه داری آمریکا به خاورمیانه

باقری و مورا پنجم آبان ماه در بروکسل و ۲۲ مهر ماه نیز در تهران دیدار و گفت‌وگو کرده بودند.

علی باقری در سفر اخیرش به اروپا به پاریس، برلین و لندن رفت و با همتایان خود دیدار و درباره دور جدید مذاکرات بین ایران و گروه ۱+۴ و مناسبات دوجانبه به رایزنی پرداخت.

ایران و ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) قرار است هشتم آذر ماه در وین دیدار و به گفت‌وگو بنشینند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده که هدف اصلی گفت‌وگوهای آتی در وین، لغو تحریم‌های غیرقانونی اعمال شده علیه ملت ایران است.

طرح قانونگذار آمریکایی برای توقف فروش سلاح به عربستان

ایلهان عمر نماینده مسلمان کنگره آمریکا که فروش سلاح به عربستان را از سوی آمریکا به دلیل کشتار یمنی ها غیرقابل قبول می داند، خواستار توقف فروش موشک به عربستان سعودی به ارزش ۶۵۰ میلیون دلار شد.

نماینده دموکرات ایالت مینه سوتای آمریکا روز جمعه به وقت محلی با ارائه طرح خود موسوم به قطعنامه مشترک عدم تایید، دلیل آن را نقش عربستان در جنگ یمن و سابقه حقوق بشر این کشور دانست.

به گزارش تارنمای هیل، ایلهان عمر گفت: وجدانی نیست درحالی که عربستان سعودی به کشتار مردم بیگناه، گرسنگی دادن میلیون ها نفر در یمن، قتل و شکنجه مخالفان و حمایت از برده داری مدرن ادامه می دهد، به این کشور سلاح فروخته شود.

وی افزود: ما هیچ گاه نباید به آنهایی که حقوق بشر را نقض می کنند، سلاح بفروشیم و بدون شک در میان یک بحران انسانی که آنها (عربستان) مسئول آن هستند، نباید این کار را انجام دهیم. کنگره دارای قدرت برای توقف این گونه فروش هاست و ما باید از قدرت خود استفاده کنیم.

سقوط بی‌سابقه ارزش لیر ترکیه/ توئیت علی باقری از رایزنی هایش در چهار پایتخت اروپایی/ طرح قانونگذار آمریکایی برای توقف فروش سلاح به عربستان/ سفر معاون وزیر خزانه داری آمریکا به خاورمیانه

این طرح برای تصویب به دو سوم آرای مثبت در سنا و مجلس نمایندگان آمریکا نیاز دارد.

این طرح از سوی سازمان "دموکراسی برای جهان عرب" که از سوی جمال خاشقجی پیش از قتلش حمایت می شد، مورد حمایت قرار گرفته است.

«جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی که سال ۲۰۱۸ در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه به قتل رسید.

وزارت خارجه آمریکا به تازگی اعلام کرد که از فروش موشک های هوا به هوا به عربستان به ارزش ۶۵۰ میلیون دلار حمایت می کند.

وزارت خارجه آمریکا مدعی شد، فروش این موشک ها به عربستان برای دفاع از حملات پهپادی فرا مرزی که پرسنل عربستانی و آمریکایی را در خطر قرار داده است، کمک می کند.

استفاده از موشک های آمریکایی برای هدف قرار دادن اهداف غیر نظامی در یمن توسط جنگنده های سعودی، انتقادات و نگرانی های زیادی برای قانونگذاران و مدافعان حقوق بشر ایجاد کرده است.

سناتور دموکرات ایالت مینه سوتا به تازگی در واکنش به توئیت خبرنگار آمریکایی مبنی بر انتقاد دموکرات ها از تصمیم بایدن برای فروش ۶۵۰ میلیون دلار سلاح های جدید به عربستان سعودی به دلیل ادامه سبعیت این کشور در یمن گفت: موافقم، فروش سلاح به عربستان سعودی در حالی که آنها به کشتار یمنی ها ادامه می دهند، غیرقابل قبول است.

این قانونگذار آمریکایی افزود که اگر واقعا به اولویت دادن حقوق بشر در سیاست خارجی مان باور داریم ناقضان حقوق بشر را مسلح نمی کنیم. این هفته بر روی قانونی برای متوقف کردن این فروش کار می کنیم.

عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

یونیسف اعلام کرده است که از هر پنج کودک چهار نفر، حدود ۱۱ میلیون کودک به کمک‌های بشردوستانه در یمن نیاز دارند و این در حالی است که ۴۰۰ هزار کودک دچار سوء تغذیه شدید هستند و دو میلیون کودک نیز از تحصیل محروم هستند.

تصمیم برای فروش موشک به عربستان همچنین درحالی صورت می گیرد که روابط آمریکا و عربستان پس از قتل جمال خاشقجی خبرنگار سعودی دچار تنش شد. این قتل روابط آمریکا با عربستان سعودی و محمد بن سلمان ولیعهد این کشور را در واشنگتن زیر سوال برد.

موافقت با فروش موشک به عربستان همچنین در حالی صورت می‌گیرد که جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا به دنبال متقاعد کردن عربستان سعودی و سایر تولیدکنندگان نفت برای افزایش تولید در میان افزایش قیمت‌های انرژی در جهان است.

سفر معاون وزیر خزانه داری آمریکا به خاورمیانه

یک سخنگوی وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که والی آدیمو معاون وزیر خزانه داری این کشور روز جمعه به خاورمیانه سفر کرده است تا همکاری واشنگتن در منطقه برای باج‌افزارها و امنیت سایبری را گسترش دهد.

به گزارش "رویترز"، آدیمو به عنوان بالاترین مقام وزارت خزانه داری آمریکا در دولت جو بایدن به خاورمیانه سفر کرده و قرار است از سرزمین‌های اشغالی، عربستان، امارات و قطر دیدار و با آنها در مورد مقابله با تامین مالی تروریسم و اشاعه تسلیحات و همچنین بهبود اقتصادی پس از همه گیری ویروس کرونا گفت و گو کند.

سخنگوی وزارت خزانه داری آمریکا توضیح داد: در سرزمین‌های اشغالی آدیمو در مورد استفاده از تکنولوژی در مقابله با باج‌افزار و سایر تهدیدهای سایبری گفت و گو خواهد کرد.

سقوط بی‌سابقه ارزش لیر ترکیه/ توئیت علی باقری از رایزنی هایش در چهار پایتخت اروپایی/ طرح قانونگذار آمریکایی برای توقف فروش سلاح به عربستان/ سفر معاون وزیر خزانه داری آمریکا به خاورمیانه

آدیمو به موضوع جاسوس‌افزار پگاسوس ساخت شرکت صهیونیستی "ان اس او" اشاره‌ای نکرد. آمریکا در ماه جاری این شرکت صهیونیستی را در لیست سیاه قرار داد.

وزارت بازرگانی آمریکا در بیانیه‌ای گفت: این اقدام بخشی از تلاش‌های دولت بایدن و کاملا هریس معاون وی برای قرار دادن حقوق بشر در مرکز سیاست خارجی آمریکا از جمله توقف گسترش ابزار دیجیتالی برای سرکوب است.

پس از وقوع چندین حمله سایبری به آمریکا در سال جاری که ثبات شبکه تامین انرژی و غذای این کشور را تهدید کرد، بایدن رییس جمهوری آمریکا امنیت سایبری را در اولویت امور دولت خود قرار داد.

نرم‌افزار باج‌افزار با رمزگذاری داده‌های قربانیان کار می‌کند. به طور معمول هکرها در ازای دریافت صدها هزار یا حتی میلیون‌ها دلار باج، یک کلید برای باز کردن سیستم هک شده در اختیار قربانی قرار می‌دهند.

شرکت تولید کننده گوشت آمریکا به نام "جی بی‌ اس" در سال جاری مجبور شد ۱۱ میلیون دلار به هکرهایی که با باج‌افزار به سیستم‌های آن حمله کرده بودند پول پرداخت کند. آمریکا هکرهای مستقر در روسیه را به انجام این حمله متهم کرده بود.

همچنین شرکت خط لوله به نام "کلونیال پایپ لاین" مجبور شد به هکرها پنج میلیون دلار باج پرداخت کند تا حملات به سیستم‌های خود را متوقف کند؛ این دو شرکت آمریکایی باج خواسته شده را به شکل رمز ارز بیت کویین پرداخت کردند.

وزارت خزانه داری آمریکا در ماه گذشته اعلام کرده بود که ارزهای دیجیتالی و سیستم‌های پرداختی سایبری می‌توانند اثربخشی تحریم‌های آمریکا را کاهش دهند و انتقال پول خارج از شبکه دلار را فراهم سازند.

افشاگری وزیر سابق اسرائیلی درباره تمایل قذافی برای عادی سازی روابط با تل‌آویو

یک وزیر سابق دولت رژیم صهیونیستی از تمایل دیکتاتور سابق لیبی به عادی سازی روابط با این رژیم پرده برداشت.

 ایوب قرا، وزیر ارتباطات سابق دولت رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه عبری زبان "i۲۴NEWS" برای نخستین بار فاش کرد که در زمان حضورش در دولت دیدارهای محرمانه‌ای را با مقامات برجسته لیبی در جزیره "رودوس" انجام داده است.

وی در این باره تصریح کرد که موضوع این دیدارها عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بوده است.

سقوط بی‌سابقه ارزش لیر ترکیه/ توئیت علی باقری از رایزنی هایش در چهار پایتخت اروپایی/ طرح قانونگذار آمریکایی برای توقف فروش سلاح به عربستان/ سفر معاون وزیر خزانه داری آمریکا به خاورمیانه

قرا در ادامه گفت که معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی تمایل به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی داشته است.

این درحالی است که اخیرا رسانه‌های عبری فاش کردند که صدام حفتر، پسر خلیفه حفتر، رهبر نیروهای "ارتش ملی لیبی" به اراضی اشغالی سفر و پیامی را از طرف پدرش به مقامات رژیم صهیونیستی منتقل کرده است که در آن از اسرائیل درخواست کمک سیاسی و نظامی در ازای تعهد به برقراری روابط دیپلماتیک میان آنها در آینده کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷۳
حالا کو تا 28 هزار تومن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
ترکیه چند سال پیش 6 تا صفر از جلوی پولش حذف کرده است.
ایران در صد سال گذشته با همه انقلاب و جنگ و بی سیاستی مسوولین و وطنفروشی برخی هنوز صفری از جلوی پولش بر نداشته است.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
منابع خبری روز جمعه از سقوط ارزش لیر ترکیه به پایین ترین سطح خود خبر دادند..خواهش می کنم اینقدر با کلمات بازی نکنید.کار خوبی نمی کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
28500 عزیزم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
شش تا از صفرهاشون رو حذف کردن، در ضمن درصد افزایش مهم هست نه عدد نهایی
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
نگران ایرانی هایی هستیم که در ترکیه ملک خریده اند.
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
این مجموعه هیچ درک درستی از اقتصاد ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
28660 الان
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
یک دلارشده 92000000 لیر ترکیه بدون احتساب صفرهای برداشته شده.
لیر در پنج سال گذشته دو سوم ارزش خود را از دست داده است و در کنار افزایش تورم، با کاهش ارزش خود درآمد مردم ترکیه را کاهش داده است

اونوقت از ریال خبری دارید احیانا؟!!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
ضمن اینکه دلار هم افزایش ارزش پیدا کرده. رباره ریال حرف زده نمیشه. چون مرغ همسایه فازه. چون چوالدوز رو تو چشم خودمون نمیبینیم ولی سوزن رو تو چشم همسایه میبینیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
بیچاره شدم کاش خونه نمی خریدم.
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
شما زحمت بده به خودت تیتر رو بخون زده اخبار بین المللی نه داخلی!
شما به لير تركيه كاري نداشته باش، برو با ارزش بالاي ريال مَلّق بزن.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
شما هم با خونه ای که تو ترکیه خریدی و داره بی ارزشتر میشه ملق بزن.
انشالله که ارزش پول ما با وزیران باهوش پارسی سقوطی نخاهد داشت!
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
شما پانترکی؟
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
مهم این هست که الان وزیران باهوش پارسی دارن از گاز پارس جنوبی گرمت میکنن..
باقری کنی در این تور اروپا نشان داد که ، شیوه مذاکراتش

دقیقا مشابه و کپی برداری از شیوه جناب جلیلی است !!!!

و خدا کمک مان کند که نتیجه قطعا تحریم های جهانی جدید

خواهد بود و بس !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
دوران جلیلی بیشتر ضرر کردیم و توم و تحریم داشتیم یا دوران ظریف؟!
در کدام دوران اروپایی ها به هواپیمای وزیر امور خارجه سوخت ندادند!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
یعنی از تحریم های فعلی بیشتر!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
فکر کنم شماها معنی تحریمهای شورای امنیت رو که ظریف برداشت نمیدونید.
خب خدا رو شکر که در ایران سقوط ارزش پول ملی رو نداشتیم!!
ریال خودمون جایی برای جر خوردن بیشتر براش نمونده از لیر ترکیه میگیم.هیی هییییی
قذافی یک نمونه تمام عیار از عاقبت اعتماد و همراهی با غرب و علی الخصوص آمریکاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
قذافی یک دیکتاتور روانی بود . قصاب و متجاوز بود در زیر زمین کاخش چه ها که نمی کرد محافظینش زن بودند و هزاران بلا بر سرشان می آورد الان شما ناراحتی چرا گورش را گم کرده؟؟؟ یعنی الان هنوز داشت همان کارها را ادامه میداد شما خوشحال بودی ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
مطالعه کنید حداقل الان که اینترنت دارید: قذافی دست نشانده روسیه بود مثل بشار اسد
ما خودمون گشنه ایم دنبال این میگردیم برای خودمون یار پیدا کنیم همیشه خودمون رو با بالاتر از خودمون باید مقایسه کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
از دست وطنفروشان داخلی است.
گرنه چه مشکلی برای میوه جات و سبزیجات و محصولات داخلی به وجود آمده است!؟
چرا باید 100 ها هزار تن (هزار کیلو) دان مرغ در بندر خراب شود؟!
در مورد ارزش پول کشورهای دیگه من جمله کشور خودمون چی خبر دارید؟ افت ارزش لیر بدلیل افزایش ارزش جهانی دلاره یه مقدارش هم مثل کشور خودمون سیاست دخالت دستوری تو نرخ سود بانکیه
کجا باقری با همتایان اروپایی اش دیدار کرده، نه تنها او را نپذیرفتن بلکه با چندین درجه پایین تر از خود اگر دیداری داشته است. این روزها حقیقت و صداقت گوهر نایابی شده است.
دلار 29500
اما ریال در برابر دلار روز به روز دارد تقویت می شود......وای به حال لیر و ترکیه.....
به این تیم مذاکره کننده امیدی نیست. چون به نفع خودشون مذاکره می کنند و به ضرر مردم نتیجه بدتر از این خواهد شد. چون تمایلی برای مذاکره ندارند. برای اینکه زیاد بد نشه سوری مذاکره می کنند.
واقعا چطور می تونید خبر سقوط ارزش یک کشور دیگر بزارید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
نخون
اردغان یک سد را هم افتتاح کرد/ خوب اون را هم بنویسید که چه بلای سر ایران وعراق خواهد اورد و چه پولی برای اون بدبختا!
این خبر در واکنش به جلسه شورای ترک تنظیم شده است؟
باز ارزش پولشون ۲۸۰۰۰ برابر ماست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
البته با حذف پنج شش تا صفر
نتر سید بابا بلاخره راهی پیدا میشه برای حفظ ارزش لیر مائیم که هیچ راهی نداریم چون نمی دونیم چه خبره فقط یه مشت حرف میزنن
یعنی ارزش لیر از ارزش پول ماهم کمتر شده بخدا زشته این حرفا نزنید .
خداراشکر که پول ملی مادردنیا ارزشش ازهمه بیشتره ( 1دلار = 27هزارتومان ) اینه که پول مااززش دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
شده ۲۸۵۰۰ اون ۲۷ رفت پی کارش. ماشالاه به مسئولای ما
یک جوری میگید سقوط بی سابقه لیر که فکر می کنی چه شده است هر دلار شده یازده لیر در حالیکه الان هر دلار 28000تومان هست یا ما نمی دانیم سقوط یعنی چه یا.....نمی دانم شما یادتون هست یا نه همین بیست و چند سال پیش هر یک میلیون لیر ترکیه تقریباً 1500تومان ایران بود.
چراآقای باقری نمی خواهد اسم برجام را بیاورد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
چون کیهان گفته برجام بو میده متعفنه
لیر نرکیه را نچسب برو بورس در سه روز 9هزار صعود کرده بود حالا در عرض یکساعت 14هزار پایین اومد اینارو جمع کن
دلار ۳۰ تومن
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
تا چند ماه دیگه قیمت دلار به حدود ۶۰ هزار تومن میرسه.
گفتین منابع ایران آزاد شده لابد باید دلار بیاد پایین، رفت بالا. حالا برای پوشش اون خبر میرین درباره لیر ترکیه میگین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
دلار که گرون نمیشه! این ریاله که داره نابود میشه.‌ دلیلش هم رشد افسارگسیخته نقدینگی است. با خبرهای فیک و جعلی پول ملی باارزش نمیشه.
این خط و این نشان این آقای مذاکره کننده هیچ فرقی با جلیلی ندارد مردم را سر کار گذاشته
رئیس‌جمهور محترم در جلسه با اقتصادخوانان ۴ پرسش مهم را مطرح کرد:
1- چرا شاخص‌های کلان اقتصاد کشور مطلوب نیست؟
2- چرا تورمی که قرار بود تک رقمی شود اتفاق نیفتاده است؟
3- چرا ده‌ها میلیارد دلار یارانه پنهانی که دولت پرداخت می‌کند، مردم آثار مطلوب آن را در زندگی خود نمی‌بینند؟
4- چرا با وجود هزاران هزار میلیارد تومان مصارف دولت در ۸ سال گذشته، رشد اقتصادی کمتر از یک درصد داشته‌ایم؟
نظر خسرو سلجوقی کارآفرین اجتماعی:
فکر کنم رئیس‌جمهور محترم نباید به دنبال چرایی باشند چون بالاخره نظام در این چهل سال دست دشمن نبوده است تا چرایی را پیدا کنیم بلکه دست خودی بوده است، بلکه باید به دنبال کسب راهکارهای سؤالات زیر باشند:
1- چگونه و چطور شاخص‌های کلان اقتصاد کشور را مطلوب کنیم؟
2- چگونه و چطور تورم را تک رقمی کنیم؟
3- چگونه و چطور یارانه پرداخت کنیم، مردم آثار مطلوب آن را در زندگی خود ‌بینند؟
4- چگونه و چطور مصارف دولت را کاهش دهیم، رشد اقتصادی افزایش پیدا کند؟
نمونه راهکارهای پیشنهادی:
1- چگونه و چطور شاخص‌های کلان اقتصاد کشور را مطلوب کنیم؟
اقتصاد کشور وابسته به سایر بخش‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور است و ضروری است هر نوع تصمیم‌گیری برای اقتصاد، یکپارچگی در آن مدنظر قرار گیرد و شناسایی میزان اثربخشی هر یک از این بخش‌ها و ایجاد یکپارچگی بین این بخش‌ها در دستور کار رئیس‌جمهور قرار گیرد و با توجه به ساختار سیاسی، اجتماعی، اقتصادی دولت و حاکمیت، چگونه و چطور می‌توانند این یکپارچگی را بین زیرمجموعه حاکمیت، دولت و ملت فراهم کنند را بررسی کنند و مشکل شترسواری دولادولا را برطرف کنند.
با توجه به تفاوت دولت و اندازه و وظایف آن در ایران با دولت در غرب چگونه و چطور صدای واحد حکومت را رئیس‌جمهور می‌تواند به گوش مردم و جهانیان برساند؟
2- چگونه و چطور تورم را تک رقمی کنیم؟
تورم ناشی از چاپ اسکناس و یا ایجاد انواع پول بدون وابسته به تولید است و این پول هم برای تأمین پرداخت هزینه دولت و یا حکومت است و بهترین راهکار کاهش هزینه مصرفی هم‌زمان با ایجاد فضای مناسب برای تولید است. جرأت کوچک‌سازی دولت و حکومت نیاز است و نظام پرداخت حقوق و دستمزد باید بر مبنای عملکرد تنظیم گردد تا نیاز به چاپ اسکناس و تولید انواع پول کاهش یابد.
اقتصاد رقابتی باید جایگزین اقتصاد پوپولیستی شود و این هم جراحی فرهنگی می‌خواهد تا شعارهای بعد از انقلاب را اصلاح کنیم.
فضای تولید کشور بدون اصلاح چند قانون ضد تولید همچون قانون کار، قانون بیمه، قانون مالیات و امثالهم امری رؤیایی است و پیدا کردن کسی که قدرت این تغییرات را داشته باشد آرزو است!
موضوع بهره‌وری منابع در اختیار کشور امری فراموش شده است و متأسفانه اعضای کابینه در هیئت دولت وقت مبارک خود را برای بررسی کارپوشه‌های بی‌خاصیت خود می‌کنند در حالی که همه اعضای کابینه برای رفع تعارض، تضاد و هم‌افزایی بین مصوبات مسئول هستند و این یکپارچگی در چهل سال گذشته به کرار مشاهده شده نادیده گرفته شده است و از هیئت دولت برای قانونی کردن مصوبات دستگاه‌های اجرایی و بقولی حلال کردن درخواست‌های درست و نادرست دستگاه‌های اجرایی استفاده شده است.
3- چگونه و چطور یارانه پرداخت کنیم، مردم آثار مطلوب آن را در زندگی خود ‌بینند؟
یارانه برای گروه اقشار نیازمند باید پرداخت شود و نه یارانه برای کل کشور، در نتیجه پرداخت یارانه در قالب انواع بیمه از درمانی، بهداشتی، عمر، سرمایه‌گذاری و در نهایت امکان خرید کالاهایی اساسی با کارت اعتباری فراهم شود تا عزت افراد حفظ و برای تلاش جامعه در انجام فعالیت اقتصادی فراهم گردد؛ و بالعکس برای تولیدکنندگان پرداخت یارانه قدرت رقابت را از بین برده و رانت فراوانی را ایجاد می‌کند؛ و فضای لازم برای انواع قاچاق مهیا می‌شود.
4- چگونه و چطور مصارف دولت را کاهش دهیم، رشد اقتصادی افزایش پیدا کند؟
اولین کار تغییر نظام پرداخت حقوق و دستمزد بر مبنای عملکرد است و در نتیجه نیروی انسانی فاقد عملکرد و یا بدون نیاز به‌سرعت از سامانه خارج گردد؛ و دستگاه‌های اجرایی فاقد نیاز تعطیل گردد.
دومین کار نظام بهره‌وری در بخش‌ها و بین بخشی و در دستگاه‌های اجرایی و بین دستگاهی و غیره فعال شود برای نمونه هم‌اکنون از اطلاعات ایجاد شده بین دستگاه‌های اجرایی به همدیگر خدمات نمی‌دهند و هر دستگاهی موظف است چرخ را از نو اختراع کند. یا شرکت‌های حکولتی، دولتی، خصولتی زیان ده چرا باید ادامه فعالیت دهند!
اقتصاد پوپولیستی به اقتصاد رقابتی تغییر کند.
میزان حضور سازمان‌های حکولتی، دولتی، خصولتی در اقتصاد کشور شفاف و امکان رقابت بخش غیردولتی و حضور در بازار تبیین شود.
خیلیهاقربانی اعتماد به امریکا شدن فقط قذافی نیست .کافیه یک نگاهی به اطراف بندازید .
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
اتفاقا ترکیه تا زمانی که با آمریکا و اروپا رابطه خوب داشت پیشرفت کرد از زمانی که وارد بلوک روسیه شده داره مسیر بدبختی رو طی می کنه
شمایی که سقوط پول کشورهای دیگه را ذکر میکنی چرا سقوط پول ایران را نمینویسی که هر روز داره بی ارزش تر میشه ؟؟؟؟
بگو لیر ترکیه در مقابل ریال چقدر افت کرده تو را چکار به دلار
ده درصد کاهش پول ترویه سقوط است
بعد ۳۰۰ درصد کاهش ارزش پول ایران فقط حباب است
کاهش ده درصدی پول ترکیه سقوط است
ولی سقوط ۹۰۰ درصدی پول ایران در طی ۳ سال فقط حباب است
سلام
چی شد آقا محسن می خئاست ارزش پول ملی رو حفظ کنه می خواست دلار رو بی ارزش کنه:، می خواست نیازی به دلار نباشه مثل انسانهای اولیه مبادله کالا به کالا بکنه، چی شد عراق پولتون رو نمی ده؟ چی شد هیچکس بدون اجازه آمریکا با شما معامله نمی کنه؟ چی شد طرح های ابتکاری؟
بابا به خدا به پیغمبر به دین به امام به .. اینها خیلی ساده هست نیاز به سواد نداره نیاز به سیاست نداره
به سوره جنگ زده به عراق داغون نگاه کنید تورم تو ائن کشورها و تورم تو کشور ما
فقط و فقط با دنیا ارتباط دارن همین وبس
کلا همه کشورهایی که به بلوک روسیه و چین می روند بدبخت می شوند ترکیه هم در این ۵ سال ارزش پولش در برابر دلار بیش از ۵ برابر سقوط کرده تورم ترکیه هم دو رقمی شده جالبه حکومت اردوغان هم پست و منصب ها را فامیلی و خودی و غیر خودی کرده که خیلی برای ما آشناست شبکه های مجازی ترکیه هم پر شده از انتقاد به اردوغان و اردوغان هم فیلترینگ را یواش یواش شروع کرده اینا همش از عوارض متمایل شدن به روسیه و چینه
الن ترکیه تحریم پس نمیشه گفت مشکل ترحیم ارزش پول ترکیه از کره شمالی کمتر شد
لطفا یه نیم نگاهی به سقوط ارزش پول ملی خودمان در دوره آقای روحانی هم بیاندازید سقوط 700 درصد ارزش پول ملی از سال 97 ما را رکورد دار در این زمینه کرده . امیدوارم با روی کار آمدن دولت اانقلابی شاهد تغییر در این روند باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
دعاکنیدسرعت سقوط ارزش پولمان همان که دردوره قبل بودبماندالان که اول کاراست که خیلی وضع ریالمان خوب نیست هرروزبی ارزشترازدیروز
شما به لیر چکار داری، گیریم چند دهم درصد هم بالا پایین رفت چه ربطی به ما داره. فقط میخواد رو خرابی اوضاع اقتصادی خودمون سرپوش بزارید. بهتره در مورد سقوط چند صد درصدی ریال بنویسید که همه ما را بیچاره کردید. دلار هم که همینطور در حال صعوده.
سقوط بی‌سابقه ارزش لیر ترکیه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
باباجان به اقتصاد ترکیه چه کار دارید صفر بشه یا هزار چه دردی از ما دورا میشه ؟ پنج سال پیش بنده در هنگام سفر به ترکیه لیر را خریدم 1/282/300 تومان با همه این چیزهایی که میفرمایید امروز لیر ترکیه را باید بخریم 2/896/800 تومان حالا پیدا کنید پرتقال فروش را ا ؟
از سقوط آزاد ریال ایران چه خبر؟ دلار ۲۹ تومنی؟؟؟
الهی ترکیه به سرنوشت ایران دچار شه,،
منظوره تابناک از خبره سقوط لیرع ترکیه اینه که هرکی با امریکا در افتاد و به طرف روس و چین غش کرد؛ ور افتاد.درسته تابی جون؟
علی باقری در سفر اخیرش به اروپا به پاریس، برلین و لندن رفت و با همتایان خود دیدار و درباره دور جدید مذاکرات بین ایران و گروه ۱+۴ و مناسبات دوجانبه به رایزنی پرداخت.
اگر با همون فرمان قدیم رانندگی کند همانطور که دکتر احمدی نژاد گفت آینده روشن است.
خوش بحال ما که هرگزریالمان سقوط بی سابقه نمیکند بلکه سقوط ریال هرروزه و مسبوق بسابقه است لیر بیزبان ترکیه یکبارسقوط بیسابقه میکند ریال قدرتمند ماهرروز رکوردروزقبل رامیشکند بخاطرهمبن احساس غرورمیکنیم
سلام: ضمن دعوت به هوشیاری و دوراندیشی تیم جدید مذاکره کننده نسبت به نقشه ها و حیله های جدید غرب، مذاکره و توافق مجدد با غرب و امریکا( اگر ایران خواستارجبران خسارت و لغو قطعی و همیشگی همه انواع تحریم ها بدون مذاکره در سایر امور نشود وآمریکاهمه انواع برچسب های تحریم علیه ایران را بطور دائمی لغو نکند)براساس عبرت ها و تجربه های تلخ تاریخی، محاسبات متقن وغیرقابل خدشه ذیل موجب حراج دادن مولفه های قدرت ، زیانبار برای اقتصاد،باج خواهی و زیاده خواهی دشمن، آب در هاون کوبیدن و باعث ممانعت در توسعه وپیشرفت کشور می گردد:
1- هدف امریکاه از مذاکره لغوکامل تحریم ها نیست بلکه ساختار آن باقی مانده وتحریم اساساً وسیله و ابزاری است برای اینکه از ایران درهمه زمینه ها ی چهار گانه ازجمله درموضوعات هسته ای،حضورمنطقه ای،موشکی و حقوق بشرامتیاز گرفته بلکه اگر بتواند پیشرفت کشور را درهمه علوم به سراشیبی سقوط بکشاند.
2- آمریکا اگر کوچکترین امتیازی به ایران بدهد با بدعهدی و بد قولی زیر تعهدات می زند و با عمل نکردن به آن ،ایران چند باره رکب خورده و بازگشت کامل کشور به برجام یعنی پس ازطی هزینه سنگین راه اندازی غنی سازی 60درصدی نابودی آن دستگاه ها وممنوعیت توسعه و تحقیقات هسته ای و عقب گرد وعقب ماندگی نسبت به کشورهای دارای علوم و فنون پیشرفته هسته ای.
3- عبرت های تاریخی معاصرمثل اعتماد دکتر مصدق به امریکا و سقوط دولت او،اعتمادو مذاکره معمر قذافی در زمینه های هسته ای ،موشکی و تجاری با امریکا وغرب ،یافتن تمام نقشه های نظامی وغیر نظامی آن و در پی آن نابودی برنامه هسته ای و موشکی لیبی و سرانجام به خاک سیاه نشاندن اقتصادلیبی و معمرقذافی توسط امریکا و اروپا ،اعتماد صدام جنایتکاربه بازرسان سازمان ملل و یافتن تمام نقشه های نظامی و غیر نظامی عراق ودادن اطلاعات آن به امریکا، نابودی موشک های عراق و پس از آن جنگ راحت امریکا و متحدانش علیه صدام و شکست او. مذاکره تحویل دیپلمات های امریکایی در لبنان در زمان مرحوم هاشمی وعدم آزاد شدن پول های بلوکه شده ایران توسط آمریکا،معاهده سعد آباد مبنی بر قبول داوطلبانه تعلیق غنی سازی و پروتکل الحاقی توسط روحانی در دولت خاتمی با سه کشوراروپایی وعدم اجرای تعهد توسط آن سه کشوراروپایی و آمریکا.ومعاهده برجام مبنی برممنوعیت حدود صد نوع فناوری هسته ای ایران با1+5 خروج از برجام توسط امریکاواضافه شدن بیش از 1500 نوع تحریم قبلی وجدیدعلیه ایران .
4- اساس، انگیزه و داستان وضع تحریم ها ازطرف دشمن به طمع فشارهمه جانبه برملت و دولت از طریق گشودن باب مذاکره بوده و انگیزه و هدف نهایی مذاکره هم از طرف غرب راهی برای به حراج دادن مولفه های قدرت ایران یکی پس از دیگری و زیاده خواهی ،جری شدن دشمن و باج خواهی های مضاعف از کشورو مردم ودر ادامه تغییر رفتار نظام و در نهایت تقییر رژیم و تجزیه کشور و اجرای طرح خاورمیانه جدید یعنی تجزیه کشورهای منطقه واز بین بردن قدرت کشور ها و غارت منابع آن است.
5- غرب صرفاً با تله وحیله مذاکره می تواند اهرم های حیاتی قدرت را با نیرنگ از ایران بگیرد درصورتیکه بجز مذاکره هیچ راهی برای به زیر کشیدن قدرت ایران ندارد مانند ممنوعیت صد نوع فناوری هسته ای در برجام وموارد ذکر شده بند های این موارد.
6- با عنایت به اینکه انرژی هسته ای در بسیاری از حوزه ها و طیف وسیعی از صنایع کاربرد علمی و صنعتی دارد ازجمله انرژی های تجدید پذیر، تولید برق هسته ای، تولید باصرفه پیشران ها و باطری های اتمی برای کشتی ها،شیرین کردن پاک آب های خلیج فارس و انتقال آن به فلات خشک ایران و در پی آن ایجاد رونق کشاورزی و صنعتی ، کاربرد انرژی هسته ای در علوم پزشکی و رادیو دارو ،گداخت ،کوانتوم و حوزه های کشاورزی ،صنعتی و ... مذاکره با غرب باعث محدویت و عدم صنعتی سازی در اکثر این حوزه ها گردیده و موجب زیان آشکار و محدودیت گسترده برای توسعه و پیشرفت کشور می گردد.
7- به دلیل عدم لغو کامل همه تحریم ها از طرف غرب و با بدعهدی احتمالی امریکا و اروپا پس از مدتی برگشت دوباره تحریم ها،اقتصاد و معیشت مردم به لحاظ وابستگی به تحریم ها و شرطی شدن در مقابل آن بسیار ضربه پذیر وآسیب زا می شود.
8- درصورت بازگشت به برجام وعضویت در آن از طرف آمریکا، به هر بهانه ای دوباره می تواند از مکانیزم ماشه یا همان اسنب بک استفاده کرده وتحریم ها را ازطریق قطعنامه های شورای امنیت به بکباره برگرداندوایران را ذیل بند 7 منشور ملل متحد ببرد.
9- مشکلات اقتصادی به هیچ وجه با مذاکره قابل حل نیست زیرا ساختار کلی وپایه اصلی تحریم ها همچنان حفظ شده وآمریکا به تعهدات خود عمل نکرده و آنرا بطور کامل لغو نمی کند زیرا هر تحریمی و یا بیشتر آن بابرچسب های چهار گانه هسته ای ، موشکی ،حضور منطقه ای ایران و حقوق بشراست.اگرغرب و امریکا یک موضوع از تحریم یعنی هسته ای را بردارند سایر برچسب های تحریم باقی می ماند و این یعنی لغو تحریم ها کاملاً بی خاصیت و دروغ بوده وایران در گرداب،تله و دور بی حاصل موضوعات متعدد تحریم و مذاکره برای باج دادن فاجعه بارسایراهرم های قدرت یکی پس از دیگری قرار می گیرد.
10- خدای نخواسته در صورت مذاکره موشکی و مذاکره حضور منطقه ای ایران برای کمک به محور مقاومت جهت جنگ با داعش و ترروریست و در صورت امتیاز دادن این موضوع و در پی آن به باد دادن توان موشکی ،قدرت دفاعی و منطقه ای کشور، امریکا ، اروپا و حتی کشورهای مثل عربستان و اسرائیل می توانند امنیت ایران را نابود کرده وکشور و ملت رامثل لقمه ای چرب خودغارت و تجزیه کرده یا داعش و سایرگروهای تروریستی خون آشام را به جان،مال و ناموس ملت بیاندازند.
11- در صورت عدم لغو تحریم ایسا ( ممنوعیت سرمایه گذاری خارجی درایران) وتحریم یوترن( گردش مالی آزاد ایران از طریق دلار باجهان) که متاسفانه هیچکدام در برجام توسط تیم منفعل مذاکره کننده قبلی ایرانی آقایان ظریف و عراقچی، از امریکا درخواست لغو نشده است .برداشتن تحریم ها بدون لغو این دو بی معنی، همراه با فریب ،مضحک و بی خاصیت است .
12- با تکیه بر توانمندی های و ظرفیت های عظیم داخلی اثرو نقش تحریم هارا باید بی خاصیت وخنثی کرده و ازبین برد و امریکا را از حربه تحریم و سپس مذاکره مایوس کرداز جمله راهکارها:ایجاد فشار به اروپا ازطریق آزاد کردن مزر ها و انتقال سیل مهاجرین به اروپا،استفاده درهمه حوزه های علمی،فنآوری و تولیدی ازجوانان نخبه ، شرکتهای دانش بنیان و دانشگاهای برترصنعتی،استفاده از قرار گاه سازندگی و شرکت مپنا به عنوان تجربه موفق وراهگشای خنثی سازی تحریم ها، ،جذب سرمایه عظیم ایرانیان مقیم خارج ،برنامه ریزی بودجه سالانه بدون کسری بودجه توسط دولت وعدم چاپ بی پشتوانه اسکناس وعدم افزایش پایه پولی بدون پشتوانه افزایش تولید، اصلاح نظام بانکی و کنترل تورم تک رقمی ،ممنوعیت قطعی هرگونه تعطیلی واحد ها وشرکت هایی تولیدی از طرف بانک ها،اعطای تسهیلات قرض الحسنه و بسیار کم بهره به واحد ها ی تولیدی متوسط و کوچک ، تک نرخی کردن ارز وحذف قطعی ارز 4200 تومانی که این ارز رانت زا و فساد آفرین بوده و بدلیل عدم رقابت پذیری باعث نابودی تولید داخلی می شود،استفاده ازظرفیت معادن بصورت غیر خام فروشی ، برنامه ریزی مدون علاوه بر خود کفایی دارای اهداف صادراتی برای تولیدات گسترده صنعتی وکشاورزی ، تدوین برنامه چهار ساله آبخیزداری و آبخوان داری برای تولید بیش از 400میلیون تن کالاهای کشاورزی)،شناسایی آموزش و نصب رایزن کارامد و امین اقتصادی حداقل به تعداد 100نفردرکشورهای همسایه ،همسو و غیر همسوبرای جهش صادرات ،برنامه ریزی صادرات به همسایگان ازمیزان2درصد کنونی به 20 درصد طی برنامه 4 ساله یعنی رسیدن به حدود 200میلیارد دلارصادرات به 15 کشورهمسایه، با توجه به عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری های شانگهای و بازار 3میلیارد نفری در کشور های عضو این سازمان هدف گذاری4 ساله برای جهش صادرات از 11 میلیارددلار کنونی به کشورهای عضواین سازمان به حدود50 میلیارد دلار صادرات ،حمایت همه جانبه از تولید داخل با کیفی سازی وبا وضع تعرفه باز دارنده کالاهای خارجی مبازره هدفمند با قاچاق و فساد، پیمان های پولی دو وچند جانبه با کشورها ، ممنوعیت وقطع همیشگی فروش نفت خام وتبدیل آن به مواد پتروشیمی از طریق تاسیس انبوه پترو پالایشگاها و پالیشگاه در صنایع با محوریت صادرات محصولات آن به همسایگان، اخذ مالیات عادلانه از ثروتمندان و عایدی سرمایه، خانه خالی و ماشین های لوکس واخذ مالیات از گردش حساب های بانکی ،تکمیل زنجیره پروژه های آزاد راهی، ریل وراه آهن از طریق کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب برای دریافت حق ترانزیت از کشورهای ذی نفع، داخلی سازی با کیفیت خودرو با پلتفرم پیشرفته کاملا ایرانی و بومی، داخلی سازی با کیفیت و صادرات محورلوازم خانگی و لوازم ساختمانی ،استفاده از ظرفیت عظیم بسیج و نیروهای جهادی در تمام این مراحل برنامه ریزی پیشرفت و توسعه کشوروعدم اجازه ورود مجدد به شرکت هایی بیگانه عهد شکن مانند توتال ،پژو ،سامسونگ ، ال جی و... که به بهانه تحریم کشور را ترک کرده و باعث شوک و خسارت به اقتصاد و معیشت مردم شدند، بطور قطع با پیاده سازی این برنامه ها باید حربه دو گانه تحریم ومذاکره را ازدشمن گرفت.در غیر این صورت مانند 8 سال اخیر با بدعهدی و شرطی کردن اقتصاد به دشمن توسط دولت بی تدبیر، شیفته و تشنه مذاکره با آمریکاوغربگرای روحانی، شیرازه اقتصاد مبتنی برتوانمندی و ظرفیت های داخلی و رویکرد اقتصاد مقاومتی ازهم می پاشد و باعث مشکلات عدیده ازجمله تورم غیر متعارف و افسار گسیخته ،نابودی تولید داخلی و تعطیلی کارخانجات و بیکاری فزاینده، جهش عجیب و غیر عادی قیمت ارز، ریزش غیر طبیعی بورس و گرانی بی ضابطه کالا،مسکن و خدمات گردیده ونارضایتی بحق ملت را در پی دارد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار