بازدید 24806

رهگیری هواپیمای جاسوسی انگلیس توسط جنگنده روس

روسیه یک جت جنگنده را برای رهگیری هواپیمای جاسوسی انگلیس به پرواز درآورد.
کد خبر: ۱۰۸۷۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴ 12 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از رویترز از مسکو، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، یک جت جنگنده سوخوی سو-۳۰ را به منظور رهگیری یک هواپیمای تجسسی بوئینگ آر سی-۱۳۵ انگلیس که قصد داشت به کریمه نزدیک شود، به پرواز درآورد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، اقدام انگلیس بخشی از افزایش گسترده‌تر فعالیت نظامی آمریکا و متحدانش در منطقه دریای سیاه است.

این وزارتخانه افزود، این هواپیمای انگلیسی پس از آن که هواپیمای روس به آن نزدیک شد، تغییر مسیر داد و از کریمه دور شد.

در ادامه بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است، افزایش فعالیت ناتو شامل اعزام دو کشتی جنگی آمریکایی، هوانوردی راهبردی و پرواز چهار هواپیمای جاسوسی ناتو از جمله هواپیمای انگلیسی در ۲۴ ساعت گذشته می‌شود.

این وزارتخانه ادامه داد، به نظر می‌آید ناتو تلاش می‌کند، یک صحنه جنگ احتمالی ایجاد کند که ممکن است در صورتی که اوکراین تلاش کند به زور منطقه شرقی دونباس را پس بگیرد، به کار بیاید.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه در گفتگوی تلفنی با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در این خصوص شکایت کرد. پوتین در گفتگوی تلفنی روز پنجشنبه با مرکل گفت، اقدامات غرب در منطقه دریای سیاه بی ثبات کننده، خطرناک و تحریک آمیز است.

شبه جزیره‌ استراتژیک کریمه در دریای سیاه واقع است که حدود ۶۰ سال قبل، رهبر اتحاد جماهیر شوروی آن را به اوکراین هدیه داد. کی‌یف سال ۲۰۱۴ کنترل این منطقه را به جدایی طلبان مورد حمایت مسکو واگذار کرد و پس از برگزاری همه پرسی از اوکراین جدا شد و به روسیه الحاق شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها