بازدید 20347

آخرین آمار کرونا در ایران تا بیستم آبان/ تزریق کمتر از ۱۶ هزار واکسن دوز اول در شبانه روز اخیر!

در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۹۷ میلیون و ۴۰۰ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش بیش از ۷ هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۳۵۸۲ تن از ایشان وخیم است.
کد خبر: ۱۰۸۷۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶ 11 November 2021
تابناک اجتماعیتاکنون ۵۵ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۳۰۰ دوز اول و ۴۱ میلیون و ۵۰۶ هزار و ۱۷۱ دوز دوم واکسن کرونا در کشورمان تزریق شده و همچنین ۳۹۳ هزار و ۸۶۵ نفر دوز سوم را دریافت کرده‌اند؛ تزریق مجموعا ۹۷ میلیون و ۴۰۰ هزار و ۳۳۶ دوز واکسن در ایران که ۷۷۲ هزار و ۲۳۷ دوز از آن‌ها در شبانه روز اخیر تزریق شده و کمتر از ۱۶ هزار دوز آن، دوز اول بوده است!

به گزارش «تابناک»؛ بر پایه اطلاعیه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۵۳۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده و از این بیماران، ۱۳۲۳ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۶ میلیون و ۱۹ هزار و ۹۴۷ تن رسید.

در ۲۴ ساعت اخیر، ۱۲۳ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان‌باختگان این بیماری در کشورمان به ۱۲۷ هزار و ۸۰۹ تن رسیده است، در حالی که تا به امروز خوشبختانه ۵ میلیون و ۶۵۶ هزار و ۴۴۷ تن از بیماران بهبود یافته‌اند.

همچنین ۳۵۸۲ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند و همچنین تاکنون ۳۶ میلیون و ۷۲۰ هزار و ۶۱۲ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.


در حال حاضر ۳۳ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۹۵ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۰ شهر در وضعیت زرد و ۱۰۰ شهر در وضعیت آبی قرار دارند. همچنین بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۲.۲ درصد است و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۷.۸ درصد؛ وضعیتی تقریبا مشابه میانگین جهانی.

 
 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۲
درصد بستری بالاست
واکسن رو اجباری کنید.دلیلی نداره که یک عده خودخواه با دلایل مسخره واکسن نزنن.اینجوری تا ده سال دیگه هم ایمنی جمعی حاصل نمیشه و باید دوزهای چهارم و پنجم و ... رو هم تزریق کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
ایمنی جمعی زمانی باعث رهایی از شر این ویروس میشه که همه یا کرونا بگیرن یا واکسن بزنن و ویروس هم جهش نداشته باشه، در جهش های ویروس افراد واکسینه شده بیشتر از افراد ایمنی طبیعی در معرض خطر هستن چرا که در بدن افراد با ایمنی طبیعی، طیفی از پادتن ها وجود داره اما در بدن افراد ایمنی شده با واکسن فقط یک نوع پادتن وجود داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
کامنت شما سراسر اطلاعات غلط دارد. تحقیق کنید، مطالعه کنید و تحت تاثیر رسانه ها نباشید.
اینهم جواب آنهایی که می گفتند اگر واکسن زودتر می آمد اینهمه نمی مردند. درهرصورت درصد واکسیناسیون ظاهرا قرارنیست در کشور از 65 درصد بالاتر برود (یعنی چیزی در حدود درصد کشورهایی مانند ترکیه و آمریکا؛ که اتفاقا هردو، درعین اینکه زودتر از ایران به این درصد رسیده بودند، حتی نسبت به جمعیتشان هم که حساب کنید، درحال حاضر تلفات روزانه ای حدود دوبرابر ایران دارند. البته ترکیه تلفات درمجموع کمتری دارد، نه چندان بخاطر واکسن، بخاطر کنترلهای شدیدی که چند دوره داشته بودند و نمی گذاشتند مردم از خانه دربیایند؛ که حالا با این تلفاتشان و بالانرفتن درصد واکسیناسیونشان از 65 درصد، آنهم ممکنه جبران شود).
اگر هم واکسن زودتر می آمد، باز هم همین داستان بود و با حداکثر واکسیناسیون حدود 65 تا 70 درصدی، اول مقدار ناچیزی از تلفات کاسته می شد، اما بعدا باز با بی احتیاطیها، تلفات و پیکهای جدیدی پیش می آمد که گرچه به شدت اولیه نبود، اما بازهم (مانند همین کشورها) تلفات کم کم به همین حدود می رسید.
واکسن تنها درصورتی می تواند مفید باشد که به حدود 95 تا 100 درصد برسد (مانند، تازه الانه، امارات).
بهرصورت اگر برای اجبار واکسیناسیون تدبیری نیندیشیده شود، آینده تاریکی را باید انتظار بکشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
اگر زیر ۱۲ سال رو از آمار دنیا کم کنیم میزان واکسیناسیون ایران نزدیک ۸۵ درصد و آمریکا ۹۰ درصد هست، امارات هم زیر ۱۲ سال رو در نظر نمیگیره و میگه ۱۰۰ درصد زدیم، برای کل جمعیت اگر در نظر بگیریم تا الان هیچ کشوری بالای ۸۰ درصد واکسن نزده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
یعنی تو واقعا الان متوجه نمی‌شوی که از موقعی که واکسیناسیون سرعت گرفته چقدر آمار مرگ پایین آمده!!!! خواهشا برای توجیح کارهای نادرست به هر شیوه ای متوسل نشوید!! حتی اگر یک نفر هم در اثر تاخیر واکسن جانش را از دست داده باشد کسانی که به هر صورتی قصور کرده اند باید پاسخگوی مردم باشند
ناشناس
| Malaysia |
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
من چیزی گه متوچه میشم اینه گه توجیح با ه است نه با ح
قطعا واکسیناسیون بی تاثیر نیست. اما قبل اژ واکسن هم پیکها تمام میشد و به تلفات روزی 50-70 می رسید، تمی رسید؟ الان هم پیک تمام شده و دوباره شروع میشه. چقدر؟ به آمارهای ترکیه، انگیس و آمریکا نگاه کنید که اتفاقا خیلی هم زودتر از ما به درصد بالاتری از واکسن زدن رسیده اند ، در کل تلفات موثر بوده؟ تاحدی، ولی الان انگلیس و آمریکا درصد کل تلفاتش هم بیش از یک و نیم برابر ایرانست با وجود همه واکسنهایشان. ترکیه هم کنترلش بهتر بوده برای دوره هایی که نمی گذاشت مردم خارج شوند. پس زودتر واکسن واردکردن تاثیرش بر چلوگیری از تلفات خیلی کمنر از اینی است که وانمود میشه. بخصوص که ستین بالای 60-70 هم اکثرا واکسنشون را تابستان زده بوده اند.. درتهایت اینکه، کسی منکر اثر واکسن نیست اما کنترلهای کرونا و فاصله اچتماعی و درصد بالای داوطلبین آماده به واکسن، بسیار مهمترند که ربطی به واردات واکسن ندارند
درضمن امارات ده میلیون جمعیت دارد و 8,8مییلیون هر
دو دز و 9,8 میلیون حداقل یک دز زذه. پس درصدش (98) واقعیست و ربطی به بالای 12رسال ندارد، مگر به عمد آمارهایش را دروغ داده باشه، که فکرنکنم
باید خدمات درمانی کرونا برای واکسن نزده ها پولی شود و باید برای تمام کارکنان دولتی و خصوصی و ارباب رجوع ارائه کارت واکسن را اجباری کنتد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
کلا پذیرش کرونایی نداشته باشن، شما که واکسن
زدین باید ایمن بشینن و ما هم که نزدیم و مسئولین قبول میکنیم، بعد این نباید هیچ کرونایی پذیرش بشه!
مانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
فقط یه لطفی بکن به اونهایی که کرونا نمیگیرن هم هزینه درمانی بقیه را بدید تا اگه گرفتن از جیب خرج کنن وگرنه که نوش جونشون
وقتی به خودتان اجازه می‌دهید که بر خلاف خواسته مردم واکسن‌های معتبر را وارد نکنید عده ای هم نمی‌توانند به شما اعتماد کنند و خیلی‌ها به خاطر نوع واکسن به مراکز مراجعه نمیکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
منظورت از واکسن معتبر فایزره که آمریکا با وجود تزریق بیشتر از دو دوز اون باز داره بالای هزار کشته میده؟
به نظر من شما فقط دنبال بهانه اوردنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
۱۵۰ میلیون دز واکسن معتبر با تأییدیهٔ سازمان بهداشت جهانی و تأییدیهٔ کشورهایی مثل انگلیس و فرانسه و آمریکا و… وارد کردیم و البته در برابر پرداختی ما به کواکس واکسن‌های ما را تا مدت‌ها ندادند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
اینطور نیست.این جماعت فایزر هم بیاد نمیزنن..اینها همش بهانه ست...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
اشتباهی منفی دادم
آقای مخبر از مونتاژ!!!!!!! واکسن چه خبر!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
به کوری چشم اونایی که نمیتونن ببینند تولیدش بالا رفته
خدا نگذرد از کسانی که وقتی دنیا شروع کرد به واکسیناسیون تازه شروع کردن به مخالفت با واکسن و این بلا را به سر مردم اوردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
البته وضعمون هنوز خیلی بهتر از اون دنیایی هست که قبل ما واکسیناسیون رو شروع کردند اونم با بهترین واکسن دنیا و الان ۹۰ درصد افراد بالای ۱۲ سال‌شان واکسن زدن ولی فوتی های بالای هزار نفر دارن!
تعداد اتوبوس های بی آر تی خط ولی عصر رو زیاد کنید. مردم سوار که می شن توی حلق هم هستند. چهار تا اتوبوس توی این خط راه بیندازید. امروز مامور ایستگاه میدان وتک سر زدن کارت با یکی از مسافران درگیری لفظی پیدا کرده بود، همه توی اتوبوس می گفتند برای سوار شدن به اتوبوس های این خط نه تنها باید جونمون رو دست مون بگیریم و سوار بشیم که باید کفاره بلیط رو هم بدیم!!! جناب شهرداری که خودت رو کشتی که شهردار بشی حالا فکری به حال مردم بکن!!!!!!
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
عزیز اتفاقا دولت باید تا اخر کرونا کل مترو و اتوبوس رانی را تعطیل کند حاکمیت مسئول جان مردم است نه ترددشان
واکسیناسیون باید 100% اجباری شود و افرادی که واکسن نمی زنند از کار اخراج شوند و دیگر حق استفاده از هیچیک از خدمات عمومی را نداشته باشند! برای یک سری ها تنها چوب و چماق جواب میدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
جوش نزن، بجاش واکسن بزن ایمن شی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
کمی جستجو کنید، کمی مطالعه کنید، کمی تحقیق کنید... خیلی زود تحت تاثیر رسانه ها قرار نگیرید...
تا زمانی که کسانیکه واکسن نزده اند از خدمات اجتماعی مثل امور بانکی و ... محروم نشوند دیگه کسی واکسن نمیزنه و همه مجبورن ماسک بزنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
مهندس واکسن جلو انتقال رو نمیگیره همه بزنن بازهم زنجیره قطع نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
کسی که واکسن زده، ایمنی داره،‌پس لازم نیست ماسک بزنه. الکی پیاز داغش رو زیاد نکنید.
دیگه باید بگیم واکسن زدن هم شعور میخواد؟ ای وای بر ما :((
واکسن جلو گیری میکند نه آب آلوده ی چینی
چرا ؟ واکسن مو اءثر وارد نکردند
من واکسن چینی نمی‌خواهم بزنم. واکسن آسترازنکا هم لخته خون می‌دهد. واکسن برکت هم هنوز تأییدیه بهداشت جهانی ندارد. من فقط می‌خواهم فایزر بزنم و منتظر هستم تا وارد شود. این از من یکی. حالا نمی‌دانم بقیه که 40 درصد جمعیت هستن که واسکن نزدن برای چی هست.
حداقل واکسن نزده ها باید هزینه درمانشان آزاد حساب شود بیمه قبول نکند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست