بازدید 7734

ورود سامانه بارشی به کشور

کد خبر: ۱۰۸۶۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲ 10 November 2021

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان، کبری رفیعی کارشناس هواشناسی در خصوص آخرین وضعیت آب و هوایی کشور گفت: در بیشتر مناطق کشورمان برای امروز مانند چند روز گذشته که شاهد جوی آرام بودیم پدیده خاصی را نداریم؛ بنابراین در بسیاری از کلانشهر‌ها و مناطق صنعتی و پرجمعیت نظیر تهران، کرج و اراک افزایش غلظت آلودگی را داریم. اما پیش بینی می‌شود این شرایط طی روز‌های آینده با ورود سامانه بارشی به کشور تغییر کند.

وی ادامه داد: از بعدازظهر امروز با ورود سامانه بارشی از شمال و شمال غرب کشورمان شاهد آغاز بارندگی‌ها خواهیم بود. این بارندگی‌ها ابتدا در شمال غرب، سواحل غربی دریای خزر، استان گیلان، اردبیل و بخش‌هایی از آذربایجان شرقی اتفاق خواهد افتاد که این بارش‌ها در مناطق سردسیر به شکل برف خواهد بود. به خصوص برای روز پنجشنبه بر میزان و شدت بارش‌ها در شمال کشور افزوده خواهد شد.

این کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: روز جمعه این بارش‌ها کل نیمه غربی کشورمان را در بر خواهد گرفت. مناطقی از غرب، شمال غرب، دامنه‌های زاگرس و جنوب غرب کشورمان درگیر بارش خواهند شد که این بارندگی‌ها تا استان فارس هم پیش خواهد رفت. مناطق غربی استان اصفهان، لرستان، همدان، مرکزی و بسیاری از مناطق غربی کشور درگیر بارش خواهند شد. شدت بارش‌ها بیشتر در غرب و شمال غرب کشور خواهد بود.

رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: برای تهران امروز پدیده خاصی مشاهده نمی‌شود. اما برای روز جمعه بارش باران پیش بینی می‌شود. این بارش‌ها در دامنه‌های البرز هم اتفاق خواهد افتاد. اما از روز شنبه سامانه بارشی به سمت شمال شرق کشور حرکت خواهد کرد و استان خراسان شمالی و مناطقی از شرق کشور را در بر خواهد گرفت. به نظر می‌رسد در روز‌های ابتدایی هفته آینده این سامانه بارشی کشور را ترک کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست