بازدید 6096
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با تابناک اقتصادی؛

کمبود کادر متخصص اصلی‌ترین دلیل فشار مضاعف به کادر درمان؛ عامل اصلی پیشرفت توریسم سلامت، آموزش نیروی متخصص انسانی

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: عامل اصلی پیشرفت در حوزه توریسم سلامت تکیه بر آموزش پزشک و نیروی متخصص انسانی است در کنار این موضوع نیز اگر امکانات رفاهی و اقامتی در شهرهای مرزی فراهم شود و زیرساخت‌های درمانی تقویت شود، پیشرفت توریسم سلامت امری بدیهی است. متاسفانه وقوع کرونا وضعیت بحرانی کمبود پزشک در کشور را به خوبی روشن کرد
کد خبر: ۱۰۸۶۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰ 08 November 2021

مسئله کمبود پزشک یکی از مهم‌ترین مسائل حوزه درمان است که آقای رئیسی رئیس جمهور منتخب نیز در جریان مناظرات انتخاباتی به آن اشاره کرد. شاخص دسترسی به پزشک در سطح کشور بسیار بد است و همه تمرکز پزشکان متخصص در شهرهای بزرگ و مرکزی کشور است. از این رو به عنوان مهم‌ترین موضوع موردپیگیری وزارت بهداشت بعد از واکیسناسیون سراسری، مسئله افزایش ظرفیت پزشکی است.

مصطفی نخعی نماینده ی خراسان جنوبی در رابطه با بی عدالتی در زمینه پزشکان متخصص به خبرنگار تابناک اقتصادی گفت: دلیل اصلی بی عدالتی در حوزه دسترسی به پزک و پراکندگی پزشکان متخصص در شهرهای بزرگ کشور به دلیل مافیایی است که اجازه‌ی افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی متخصص را نمی‌دهد. این باندها با زیرکی کامل به صورتی عمل می‌کنند که افزایش ظرفیت پذیرش اتفاق نیوفتد و در مقابل افرادی هم که موفق به گذر از این تنگنای پذیرش می‌شوند؛ به صورت طبیعی مناطق برخوردار ر را برای ادامه خدمت انتخاب می کنند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در رابطه با لزوم افزایش ظرفیت پزشکی و مقابله با مافیای پزشکی افزود: وظیفه‌ی دولت و حاکمیت در قانون اساسی این است که شرایط بهداشتی درمانی مناسب را برای همه اقشار جامعه ایجاد کند. عامل بازدارنده عدالت اجتماعی در این زمینه سیاست‌های انقباظی در پرورش پزشکان عمومی و متخصص و همچنین مافیای قوی در حوزه ی پزشکی است. ما امیدوار هستیم جناب دکتر عین اللهی با توجه به برنامه هایی که در زمان اخذ رای اعتماد ارائه داده اند بهترین راهکار سیاستی را پیش بگیرند و در رفع این معضل با همراهی کمیسیون تخصصی به این معضل ورود کنند و برای رفع موانع موجود اقدامات لازم را انجام دهند.

نخعی در رابطه با گفت: دست‌های پشت پرده و مافیای پزشکی طوری عمل می‌کنند که شرایط درمانی در کشور بسیار نامتعادل شده، وقوع کرونا نیز این وضعیت بد را به خوبی روشن کرد. متاسفانه آنها اجازه نمی‌دهند تعداد دانشجوهای متخصص پزشکی در کشور افزایش پیدا کند و تا زمانی که تعداد پذیرش محدود باشد؛ طبیعی است که افراد تخصص گرفته برای کار و زندگی در مناطق محروم حضور پیدا نمی‌کنند. وجود سیاست‌های انقباضی و تنگ نظرانه در زمینه آموزش پزشک باعث بوجود آمدن یک بی عدالتی معنادار در اقصی نقاط کشور شده است و هر روز نیز این فاصله و محرومیت بیشتر می‌شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به توریسم سلامت و الزامات آن، گفت: اگر زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی از جمله توسعه فضاهای درمانی و بهداشتی، افزایش تخت‌های بیمارستانی و افزایش پذیرش ظرفیت نیروی متخصص در دانشگاه رخ بدهد می‌توانیم در حوزه توریسم سلامت پیشرفت خوبی داشته باشیم. عامل اصلی پیشرفت در حوزه توریسم سلامت تکیه بر آموزش پزشک و نیروی متخصص انسانی است و در کنار آن نیز عوامل محیطی، فیزیکی و امکانات رفاهی هم به کمک رشد و رونق این بخش خواهد آمد. به طور مثال اگر امکانات رفاهی و اقامتی را در شهرهای مرزی فراهم کنیم و زیرساخت‌های درمانی تقویت شود، پیشرفت توریسم سلامت امری بدیهی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر