بازدید 7515

نمایش آمادگی ارتش در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه توان و آمادگی رزمی ارتش در رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ به خوبی به نمایش گذاشته شد، خاطر نشان کرد: در مراحل مختلف رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش جمهوری اسلامی ایران شاهد همگرایی و هم افزایی فوق العاده‌ای بین این نیرو‌ها بودیم.
کد خبر: ۱۰۸۶۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۴ 08 November 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، امیر دریادار حمزه علی کاویانی جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش، با بیان اینکه «رزمایش مشترک ذوالفقار ارتش دارای ویژگی‌های خاصی است، اظهار کرد: این رزمایش مشترک با مشارکت نیرو‌های چهارگانه ارتش است و به همین دلیل نیز در مراحل مختلف این رزمایش شاهد همگرایی و هم افزایی فوق العاده‌ای بین نیرو‌های عمل کننده بودیم.

وی با اشاره به حضور تاثیرگذار نیروی دریایی ارتش در این رزمایش خاطر نشان کرد: تفنگداران و تکاوران نیروی دریایی از عمق دریا و با استفاده از همه شناور‌های سطحی و زیرسطحی و همچنین ناوگان هوادریا در این رزمایش به اجرای سناریو‌های رزمی پرداختند. در رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش همچنین شاهد حضور یگان‌های موشکی ساحل به دریا، انواع سامانه‌های جنگال ساحلی و دریایی مستقر روی شناور‌ها بودیم.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه به حضور یگان‌های مختلف نیرو‌های زمینی، هوایی و پدافند هوایی در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: با توجه به ویژگی‌های خاص رزمایش، در حوزه‌های زمینی، پدافند هوایی و هوایی نیز با استفاده از همه تجهیزات بومی و ساخت داخل ارتش، توانستیم قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را به رخ دشمنان بکشانیم.

دریادار کاویانی تصریح کرد: با حجم آتش، امکانات، تجهیزات و تسلیحات و موشک‌هایی که امروز در نیرو‌های مسلح وجود دارد، دشمنان باید خواب آن را ببینند که قدرت تعدی به منافع جمهوری اسلامی و مرز‌های ایران داشته باشند.

وی با بیان اینکه «رزمایش مشترک ذوالفقار ارتش۱۴۰۰ در سطح بالایی برگزار و توان و آمادگی رزمی نیرو‌های مسلح به ویژه ارتش به خوبی نمایش گذاشته شد»، اظهار کرد: امسال تجهیزات استفاده شده در مراحل مختلف رزمایش به مراتب پیشرفته‌تر از سال‌های قبل بود و شاهد الحاق تجهیزات بومی دیگری به ناوگان نیروی دریایی ارتش بودیم. در رزمایش امسال همچنین از ناوشکن تمام ایرانی دنا و سهند، زیردریایی‌های ساخت داخل و کاملاً بومی با ظرفیت و تناژ و ماموریت‌های مختلف استفاده کردیم و نشان دادیم که جمهوری اسلامی ایران و به ویژه نیروی دریایی از توانمندی بالایی در همه حوزه‌ها از جمله فناوری و تکنولوژی برخوردار است.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه اغلب تجهیزات مورد استفاده در نیروی دریایی ارتش به دست جوانان ایرانی و فرزندان انقلاب اسلامی، طراحی، تولید و بازآماد شده است، گفت: ان‌شاءالله جوانان نیروی دریایی بتوانند در اجرای فرمان و تدابیر فرمانده معظم کل قوا و در راستای تاکیدات معظم له در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، به نیروی دریایی ارتش در تراز انقلاب اسلامی و ملت عزیز ایران دست یابند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر