بازدید 5773

دستگیری زوج کلاهبردار ۱۰۰ میلیاردی

کد خبر: ۱۰۸۶۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰ 07 November 2021

فرمانده انتظامی استان هرمزگان از دستگیری زوج متواری به اتهام ۱۰۰ میلیارد کلاهبرداری طی یک عملیات منسجم اطلاعاتی و پلیسی خبر داد.

به گزارش میزان به نقل از پلیس، سردار غلامرضا جعفری افزود: در پی وصول پرونده‌های متعددی مبنی بر کلاهبرداری و انتقال مال غیر تعداد زیادی از واحد های مسکونی در شهرستان بندرعباس، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: طی اقدامات گسترده فنی، پلیسی و اطلاعاتی، محرز شد یک زوج کلاهبردار به بهانه واگذاری آپارتمان و پیش فروش آن، مقادیر قابل توجهی وجه نقد اخذ و بدون اطلاع تسهیلات بانکی دریافت کرده و از سال ۹۲ تاکنون متواری شده اند.

فرمانده انتظامی هرمزگان اظهار کرد: متهمان در دادگاه‌های کیفری و حقوقی هرکدام به چندین فقره حبس شامل ۷ و ۴ سال و جزای نقدی به میزان ۱۱ میلیارد ریال و رد مال به شاکیان محکوم شده بودند.

وی افزود: طی یک سال رصد اطلاعاتی و اقدامات گسترده فنی، محل اختفای نامبردگان در استان تهران شناسایی و مشخص شد متهمان محل سکونت خود را هر چند ماه یک بار جابه جا کرده و از تلفن همراه به ندرت استفاده یا از خطوط بی نام و متعلق به افراد غیر، استفاده می‌کردند.

سردار جعفری ادامه داد: در نهایت پس از شناسایی محدوده اختفای محکومان متواری، گروهی از مأموران با اخذ نیابت قضایی به استان تهران اعزام و طی تعقیب و مراقبت سه روزه در چندین نقطه، محل تردد و اختفای آن‌ها شناسایی شد.

ماموران متهمان را در حالی که از یک آپارتمان خارج و به صورت پیاده در خیابان در حال حرکت بودند، شناسایی و طی عملیات غافلگیرانه دستگیر وبه پلیس آگاهی بندرعباس منتقل کردند.

وی با تأکید بر این که طی بررسی‌های انجام شده مشخص شد متهمان مذکور در دادسرا‌های کیفری و حقوقی حدود ۲۳۰ شاکی دارند، خاطرنشان کرد: متهمان در تحقیقات و بررسی‌های به عمل آمده به چهار فقره کلاهبرداری ملکی به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال معترف شدند و تلاش برای شناسایی دیگر مال باختگان ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم