بازدید 7360
۹

آیا جریمه‌های رانندگی به حساب پلیس واریز می‌شود؟

سخنگوی ناجا در مورد نحوه هزینه‌کرد جرائم رانندگی توضیحاتی را ارائه کرد.
کد خبر: ۱۰۸۶۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶ 07 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، جریمه‌های رانندگی و نحوه هزینه کرد آنها موضوعی است که هر ازچندگاهی مورد توجه قرار گرفته و حتی شایعاتی هم درباره آن مطرح می‌شود. بعد از شیوع کرونا نیز با اجرای طرح منع تردد شبانه و برخی از محدودیت‌های ترافیکی مرتبط با کرونا بار دیگر موضوعاتی پیرامون سهم دستگاه‌های مختلف از جمله پلیس از محل این جرائم مطرح شده و برخی بر این باورند که مبالغ این جرائم به حساب پلیس واریز می‌شود.

سردار مهدی حاجیان، سخنگوی نیروی انتظامی به این ابهام پاسخ داده و در گفت‌وگو با ایسنا صراحتا واریز مبلغ جرائم رانندگی به حساب پلیس را رد می‌کند.

سخنگوی ناجا درباره اینکه جرائم رانندگی به چه حسابی واریز می‌شود، می گوید:‌ فرآیند جریمه و مبالغ ناشی از آن کاملا مشخص است و بر اساس قانون به خزانه دولت واریز می‌شود. بنابراین اینطور نیست که مبلغی از جرائم راهنمایی و رانندگی به حساب پلیس واریز شود.

وی با بیان اینکه در خزانه دولت هم تقسیم‌ بندی‌هایی در این مورد صورت می‌گیرد، اظهارکرد:‌ اینطور نیست که این مبالغ مستقیما به پلیس داده شود و همانطور که گفتم این مبالغ به خزانه دولت واریز می‌شود. اگر چنین تصور اشتباهی وجود دارد باید مردم بدانند که چنین موضوعی نیست.

حاجیان اضافه کرد:‌ در مورد جرائم نیز قانون و مقررات روشن است و پلیس طبق آن عمل می‌کند. در موضوعاتی مانند طرح منع تردد شبانه و محدودیت‌های ترافیکی مربوط به کرونا نیز پلیس آنچه را که ابلاغ شده اجرا می‌کند و جریمه‌های ناشی از آن نیز به حساب پلیس واریز نمی‌شود.

سخنگوی ناجا تاکید کرد:‌ در موضوع جرائم رانندگی بازدارندگی مطرح است و اینطور نیست که پلیس به دنبال جریمه باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۹
اگر پلیس ذینفع نیست ، چرا از جریمه کردن لذت می برد .
پاسخ ها
بیطرف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
مستقیم نه، اول به خزانه واریز می شود و با توجه به عملکرد عالی شما در جریمه مردم، مجدد تحت عناوین مختلف و ردیف های بودجه ای به حساب شما بر میگردد. دقیقا مثل هزینه های عمل جراحی بیمارستان که مریض به حساب بیمارستان میریزد و دکتر جراح آخر ماه حق العمل را به صورت چند صد میلیونی یکجا تحویل میگیرد. در دنیای مدرن و پیشرفته زشت است درج چنین مطالب که عموم مردم به سادگی به واقعیت آن پی میبردند. البته تابناک فقط هم عقیده ها را منتظر میکند
همان طور که یک نماینده سابق یکی از شهرهای آذری گفت همه اش خرج تهران میشود
در مورد بازدارندگی جرائم از تخلفات رانندگی باید گفت که در عمل شاهد هستیم که این جرایم بیشتر طبقات منوسط و ضعیف رو هدف قرار داده و طبقات مرفه ، این جرایم رو بیشتر از نگاه طنز میبینن.بگذریم از حرکتهای نمایشی بدون استمراری مانند توقیف ماشینهای میلیادری بالاشهر ، (همون داستان معروف دوردو)ر.اما از دید افزایش در آمد.واقعیت این هست که مبالغ جرایم پلیس چه قبل از کرونا و چه بعد از کرونا مبالغ قابل توجه نجومی رو شامل میشه .حالا اینکه به خزانه واریز میشه و پلیس هیچگونه دخل و تصرفی نداره منطقا دلیل بر این نمیشه که سهمی از این در آمد نجومی برا پلیس اختصاص پیدا نکنه به عنوان فاعل و کننده کار .پس خواهشا مسوولین لطف کنن خودشون رو از هر چیزی پاک و مبرا نشون ندن.و همه تقصیرا رو گردن مردم و متهم کردنه اونا به شایع سازی نندازن.به قول معروف خود شکن آیینه شکستن خطاست .!!!!!!!!!
ولی ایکاش درصدی به خودماموران راهنمایی میدادند.چون دربرخی شهرها ماموران درمقابل انواع تخلفات رانندگی با بیخیالی عمل میکنند واز جریمه رانندگانی با بارزترین خلافها هم خودداری میکنند وقتی هم علتش رامیپرسیم میگویند حوصله دردسرنداریم.
برخلاف ایراداتی که عوام به جرایم میگیرند مماشات بیش ازحد پلیس با رانندگان متخلف دربعضی شهرها ازجمله اردبیلی که بنده ساکنم شهر را ازحالت عادی خارج کرده ویک هرتی تمام عیار درخیابانها بوجود امده.وچون مردم هم دیگربه خلاف کاملا عادت کرده اند درموارد معدود جریمه کردن هم به جای بازدارندگی به سروصداواعتراض راننده میانجامد چون درواقع راننده نه به خاطر خلافش که به خاطربدشانسی که بصورت موردی ازهرهزارخلافش جریمه شده عصبانی میشود
متاسفانه بسیاری از جریمه ها واقعا به ناحق و فقط بخاطر حس غرور کاذب و قدرقدرت نشان دادن مامور به رانندگان تحمیل می شود.
آیا جریمه های رانندگی به حساب پلیس واریز نمی شود ؟؟
اگر نمی شود پس چرا جریمه ناحق و الکی می کنند در حالیکه در خانه نشستیم پیامک جریمه برایمان می اید؟؟
اینطور نیست که این مبالغ مستقیما به پلیس داده شود و همانطور که گفتم این مبالغ به خزانه دولت واریز می‌شود. همانطور که فرمودند مستقیم واریز نمی شود ولی بر اساس قانون بعد از اینکه بخش از آن کسر شد بعد به حساب درآمدهای پلیس واریز می شود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی