بازدید 2880

فشار بی‌اثر آمریکا بر اوپک‌پلاس برای افزایش تولید‌نفت

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که احتمالا کشور‌های عضو سازمان اوپک پلاس در راستای خواسته‌های آمریکا تولید نفت خود را افزایش نخواهند داد.
کد خبر: ۱۰۸۶۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۱ 07 November 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، بایدن که روز شنبه به وقت محلی درباره تصویب طرح زیرساختی ۱.۲ تریلیون دلاری خود توسط کنگره سخن می‌گفت، در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد تصمیم دولت آمریکا برای استفاده از ذخایر راهبردی نفت این کشور گفت: اول باید بگویم پیش بینی نمی‌کنم که اوپک پاسخ دهد. پیش بینی نمی‌کنم که روسیه و عربستان پاسخ دهند. آن‌ها نفت تولید خواهند کرد، اما اینکه این تولید کافی باشد مساله دیگری است.
رئیس جمهوری آمریکا از پاسخ مستقیم به سوال خبرنگاران در این خصوص خودداری کرد و گفت که مذاکرات بین المللی در مورد این مساله ادامه دارد.
وی اظهار داشت: ابزار‌های دیگری در اختیار ما است که باید از آن‌ها استفاده کنیم و من با سایر کشور‌ها در ارتباط هستم. در زمان مناسب در مورد آن سخن خواهم گفت.
اوپک اعلام کرده است که طرح خود مبنی بر افزایش تدریجی تولید ۴۰۰ هزار بشکه نفت خام در روز را ادامه خواهد داد.
جنفیر گرانهولم وزیر انرژی آمریکا اعلام کرده است که بایدن به فکر استفاده از ذخایر استراتژیک نفت برای کاهش قیمت سوخت در آمریکا است.
دولت بایدن برای کنترل قیمت‌های در حال رشد انرژی تحت فشار قرار گرفته است. افزایش فعالیت‌های اقتصادی در آمریکا در نتیجه خروج تدریجی از همه گیری کرونا، قیمت نفت و گازوئیل را در این کشور افزایش داده است. قیمت متوسط بنزین در سرتاسر آمریکا به ۳.۴۲ دلار در هر لیتر رسیده است که بالاترین قیمت از سال ۲۰۱۴ تاکنون است. در ایالت‌های نوادا، واشنگتن و اورگان قیمت بنزین به ۴ دلار در هر لیتر رسیده است.
درحالی که افزایش قیمت سوخت برای هر رئیس جمهوری آمریکا یک تهدید سیاسی محسوب می‌شود، بایدن با فشار بیشتری مواجه است، زیرا وی قصد دارد اقتصاد آمریکا را از شوک کرونا خارج کرده و طرح‌های اجتماعی، زیرساختی و مالیاتی خود را اجرا کند.
افزایش قیمت بنزین می‌تواند پیامد‌های سیاسی برای دموکرات‌هایی که به انتخابات میان دوره‌ای سال آینده نگاه می‌کنند، داشته باشد.
بایدن به سوال خبرنگار دیگری که نظر او را در مورد توافق هسته‌ای ایران با توجه به از سرگیری مذاکرات در پایان ماه نوامبر و دستاورد‌های مذاکرات قبل و سرنوشت نقشه ب آمریکا پرسید، جواب نداد و گفت: نمی‌خواهم الان در مورد ایران نظر بدهم.
رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنانی نیز از تصویب طرح زیرساختی ۱.۲ تریلیون دلاری خود توسط کنگره استقبال کرد و آن را پس از ماه‌ها مذاکرات سخت، گامی بزرگ و رو به جلو خواند.
به گزارش ایرنا، مشاور ارشد امور امنیت انرژی جهانی وزارت خارجه آمریکا همزمان با تلاش‌های کاخ سفید برای کاهش بهای بنزین در این کشور به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند.
وزارت امور خارجه آمریکا روز شنبه به وقت محلی در بیانیه‌ای اعلام کرد "آموس هاشتاین" مشاور ارشد امور امنیت انرژی جهانی فردا یکشنبه هفتم نوامبر (۱۶ آبان ماه) به سرزمین‌های اشغالی سفر خواهد کرد.
دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود که این مقام آمریکایی در طول سفر دو روزه خود با مقامات ارشد اسرائیلی و فلسطینی برای گفتگو در مورد امنیت انرژی دیدار خواهد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی