بازدید 4730

تمامی جاده‌های البرز باز است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: با وجود بارش‌های اخیر هیچ کدام از محورهای استان مسدود نیست.
کد خبر: ۱۰۸۶۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵ 06 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، علی زندی‌فر با اشاره به اینکه بارش‌ها در محورهای مواصلاتی استان ادامه دارد، اظهار کرد: در حال حاضر در ارتفاعات محور هشتگرد- طالقان و محور کرج – چالوس شاهد بارش پراکنده برف هستیم و در سایر محورها هم بارش باران ادامه دارد.

وی بیان کرد: بارش برف از چهارشنبه هفته گذشته در ارتفاعات طالقان و چالوس شروع شده ولی منجر به مسدود شدن مسیری نشده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز تصریح کرد: در حال حاضر نیروهای راهداری در آماده باش قرار دارند تا در صورت ادامه بارش‌ها نسبت به نمک پاشی و برف روبی مسیر اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح زمستانه راهداری از ۱۵ آذر آغاز می‌شود، توضیح داد: همزمان با آغاز فصل سرما و اجرای طرح زمستانه، ۱۶ پایگاه راهداری البرز آماده خدمت‌رسانی به کاربران جاده‌ای می‌شوند.

زندی‌فر از آمادگی و تجهیز ۱۳ راهدارخانه ثابت و سه راهدارخانه سیار در راه‌های استان خبر داد و گفت: راهداری البرز پس از اطلاع از وضعیت آب و هوایی که توسط سازمان هواشناسی و سایت‌های معتبر هواشناسی مشخص می‌شود، چیدمان زمستانی را قبل از شروع بارش انجام و اکیپ‌های راهداری را در این پایگاه‌ها مستقر می‌کند که امسال ۱۶۰ نفر از نیروهای راهداری زمستانی شامل نیروی انسانی ثابت، فصلی و پشتیبان در قالب ۱۱ اکیپ راهداری برای خدمات‌رسانی به کاربران جاده‌ای ساماندهی شده‌اند.

وی تصریح کرد: این اکیپ‌ها مسئولیت‌هایی مانند برف‌روبی، نمک‌پاشی، نظافت علائم، ترمیم روشنایی‌ها و ارائه خدمات مورد نیاز در هنگام بارش برف را به مسافران جاده‌ای برعهده دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز خاطرنشان کرد: همچنین با اجرای طرح زمستانه اکیپ‌ها با استفاده از ۱۱۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری از جمله ماشین‌های برف‌روب و نمک‌پاش که همگی تجهیز، بازسازی و آماده‌سازی شده‌اند در ۱۵۰۰ کیلومتر از راه‌های تحت پوشش برف‌روبی وظیفه خدمت‌رسانی به مردم را برعهده دارند.

وی به میزان ذخیره شن و نمک در انبارهای راهداری البرز اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از مشکلات احتمالی ناشی از بارش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی ۱۵ هزار تن نمک و شن لازم است که تاکنون هفت هزار تن آن تهیه و در هشت انبار ذخیره شده است و به زودی مابقی آن نیز تأمین می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار