بازدید 4302

ثبت بیش از ۲۴۹ میلیون مبتلا به کرونا در جهان

شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۴۹ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۴۹۸ نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و ۴۵ هزار و ۷۷ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده و همچنین ۲۲۵ میلیون و ۸۴۸ هزار و ۱۷۹ نفر از مبتلایان کووید نیز بهبود یافته‌اند.
کد خبر: ۱۰۸۵۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶ 05 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۱ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

بر اساس آمارهای جهانی، آمریکا با بیش از ۴۷.۱ میلیون مبتلا و بیش از ۷۷۲ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۳۴.۳ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۱.۸ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است. همچنین پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۶۰۸ هزار و هند با بیش از ۴۵۹ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید -۱۹ را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.

بنابر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (جمعه) به ترتیب به شرح زیر است:

# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان
۱ ایالات متحده ۴۷,۱۸۷,۲۵۶ ۷۷۲,۳۱۵
۲ هند ۳۴,۳۳۲,۴۰۷ ۴۵۹,۸۷۵
۳ برزیل ۲۱,۸۴۹,۱۳۷ ۶۰۸,۷۱۵
۴ انگلیس ۹,۲۰۸,۲۱۹ ۱۴۱,۳۹۵
۵ روسیه ۸,۶۷۳,۸۶۰ ۲۴۳,۲۵۵
۶ ترکیه ۸,۱۵۰,۷۰۸ ۷۱,۵۲۶
۷ فرانسه ۷,۱۹۰,۳۳۴ ۱۱۷,۸۴۹
۸ ایران ۵,۹۶۴,۸۲۴ ۱۲۶,۹۲۱
۹ آرژانتین ۵,۲۹۳,۹۸۹ ۱۱۶,۰۵۵
۱۰ اسپانیا ۵,۰۲۲,۵۴۶ ۸۷,۴۷۷

بر اساس این فهرست، روسیه نیز با گذشتن از آمار ۲۴۳ هزار جانباخته تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است. با این حال انگلیس با ثبت رسمی ۹ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۲۱۹ بیمار کرونایی، رکورد مجموع مبتلایان به این بیماری را در قاره سبز دارد.

همچنین ایران با مجموع پنج میلیون و ۹۶۴ هزار و ۸۲۴ ابتلا و ۱۲۶ هزار و ۹۲۱ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در رتبه هشتم در بین ۱۰ کشور دارای بیشترین آمار مبتلایان کرونا قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، بر اساس آمار فوق در حال حاضر در ۱۷ کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده‌ است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای انگلیس، روسیه، ترکیه، فرانسه، ایران، آرژانتین، اسپانیا، کلمبیا، ایتالیا، آلمان، اندونزی، مکزیک، لهستان و اوکراین نیز بیش از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار