بازدید 8710

واکنش وزیر اطلاع رسانی لبنان به درخواست استعفا

محافل نزدیک به «جورج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی لبنان، واکنش وی به اظهارات نجیب میقاتی نخست وزیر این کشور را فاش کرد که گفته بود قرداحی استفعا نمی‌کند و این موضع تغییر نخواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۸۵۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۳ 05 November 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، شبکه تلویزیونی الجدید لبنان گزارش داد: قرداحی استعفا از سمت خود را به تضمین‌هایی مرتبط کرده است که موضع شورای همکاری خلیج فارس را در قبال کشور تغییر دهد.

محافل نزدیک وزیر اطلاع رسانی لبنان یادآورشدند که قرداحی منتظر تماس نخست وزیر برای آگاهی از مواضع مسئولان عرب و دیگر کشور‌ها و شناخت این موضوع است که آیا این استعفا با پاسخ مثبت از سوی شورای همکاری روبه رو خواهد شد.

وی تاکید کرد که هرگونه استعفا بدون تغییر موضع شورای همکاری خلیج فارس در قبال لبنان، هیچ سودی به دنبال ندارد.

روسیا الیوم نیز گزارش داد که برخی منابع پیشتر به شبکه «آر تی» گفته بودند که قرداحی بدون دریافت تضمین‌هایی درباره تغییر موضع کشور‌های شورای همکاری در قبال لبنان، استعفا نخواهد کرد.

بر اساس این گزارش نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان از قرداحی خواسته بود که مصلحت ملی را ترجیح دهد و از شعار‌های پوپولیستی دوری کند.

وی تاکید کرد که لبنان قصد دارد بحران کنونی با عربستان و برخی کشور‌های شورای همکاری در پی اظهارات اخیر وزیر اطلاع رسانی در باره جنگ یمن را درمان کند.

در پی اظهارات وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در برنامه «برلمان شعب» (پارلمان ملت) شبکه تلویزیونی «الجزیره» قطر که در آن حمله کشور‌های ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی عربستان و امارات علیه یمن را محکوم کرد، عربستان سفیر خود در بیروت را فراخواند و سفیر لبنان را اخراج کرد.

قرداحی با انتقاد از تجاوز نظامی ائتلاف سعودی گفته بود، «انصارالله» به جایی تجاوز نکرده و از مردم خود که در جشن و عزا توسط جنگنده‌های سعودی بمباران می‌شوند، دفاع می‌کند.

کویت، بحرین و امارات نیز در دنباله روی از عربستان سفرای خود در بیروت را احضار کردند. بحرین و کویت نیز به سفیر و کاردار لبنان در کشور‌های خود ۴۸ ساعت فرصت دادند تا خاک این کشور را ترک کنند.

رسانه‌های لبنان پس از انتشار این مصاحبه گفتند که به دنبال اظهارات قرداحی در مورد جنگ یمن، بحران سیاسی جدیدی در افق میان لبنان و عربستان نمایان شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها