بازدید 9715

تاکید مراجع عظام تقلید بر لزوم حفظ محیط زیست

تنی چند از مراجع تقلید در دیدار با معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست ضمن انتقاد از نابودی سواحل و جنگل‌ها برای احداث ویلا و فعالیت واحد‌های آلاینده صنعتی در حریم شهرها، محیط زیست را حق همه مخلوقات جهان هستی دانسته و بر حفظ آن برای نسل‌های آینده تاکید کردند.
کد خبر: ۱۰۸۵۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۱ 05 November 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، علی سلاجقه معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در سفر روز پنجشنبه خود به قم با آیات حسین همدانی و علوی گرگانی از مراجع تقلید و حجت الاسلام سیدجواد شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی مرجعیت عالی عراق در ایران دیدار و گفتگو کرد.

طی این دیدار‌ها مراجع تقلید قم از کم توجهی به مباحث زیست محیطی و نابودی برخی از عرصه‌های جنگلی و سواحل برای احداث خانه و ویلا انتقاد کردند و بر جمع آوری و دفع اصولی زباله‌ها و پسماند‌ها برای حفظ سلامتی محیط و زیست گیاهی و جانوری تاکید کردند.

معاون رییس جمهوری نیز در دیدار با مراجع تقلید قم با اشاره به اهمیت روزافزون مباحث زیست محیطی در روابط بین الملل، از کاهش منابع آبی و افزایش پدیده ریزگرد‌ها و کم توجهی فعالان صنعتی به مباحث زیست محیطی به عنوان چالش‌های مهم کشور نام برد و بر تلاش برای احیای تالاب‌ها و حقابه‌های محیط زیست تاکید کرد.

سلاجقه همچنین در این سفر از تالاب شکار ممنوع مره این استان بازدید به عمل آورد.

آیت‌الله نوری همدانی: واحد‌های صنعتی آلاینده به بیرون از حریم شهر‌ها منتقل شود

آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در نخستین دیدار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان محیط زیست در سفر به قم، گفت: مساله انتقال واحد‌های صنعتی آلاینده از حریم شهر به خارج از آن و دفع اصولی زباله‌ها یک اقدام مهم و اساسی است که باید مورد توجه سازمان حفاظت محیط زیست باشد.

وی با بیان اینکه بزرگی شهر‌ها و توسعه شهرنشینی باعث حساسیت بیشتر مسائل زیست محیطی شده است، اظهار داشت: با بزرگی شهر‌ها بسیاری از واحد‌های صنعتی و تولیدی در وسط شهر یا حریم زندگی مردم قرار گرفته و لازم است برای حفظ سلامت مردم و جلوگیری از آثار سوء آن‌ها تدبیری شود.

آیت الله نوری همدانی یادآور شد: از بین بردن سواحل و جنگل‌ها برای احداث خانه و ویلا نیز باعث وارد شدن خسارت به محیط زیست شده است.

وی اهمیت دفع اصولی پسماند‌ها را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: پسماند‌ها و زباله‌ها باید به نحوی مدیریت شود که هیچ آسیبی به سواحل، دریاها، جنگل‌ها و ... وارد نشود و موجودات زنده از تولید این زباله‌های انسانی لطمه نبینند.

این مرجع تقلید افزود: حفظ محیط زیست وظیفه تمام مردم است و در این بین همه رسالت‌ها فقط بر عهده سازمان محیط زیست نیست.

آیت‌الله علوی گرگانی از سفر‌های استانی رییس جمهوری قدردانی کرد

آیت‌الله سیدمحمد علوی‌گرگانی از مراجع تقلید نیز در دیدار با سلاجقه با تقدیر از سفر‌های استانی هیات دولت گفت که خیلی خوب است که رییس جمهوری در بررسی مشکلات استان‌های کشور به صرف گزارش و سخنان اطرافیان بسنده نکند و بصورت مستمر در استان‌ها سفر کند و با مدرم گفتگو کند.

وی خاطرنشان کرد: محیط زیست یکی از مسائلی است که کمتر در کشور ما به آن توجه می‌شود، امکانات و ظرفیت‌های محیط زیست متعلق برای تمام مخلوقات خداوند است و از بین بردن آن فقط جفا به انسان نیست بلکه ظلم به جهان خلقت است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم یادآور شد: مسائل و مباحث زیست محیطی طی سال‌های گذشته در کشور ما مورد کم توجهی قرار گرفته است.

این مرجع تقلید تاکید کرد: علاوه بر کم توجهی به محیط زیست فرهنگ اسراف و استفاده از منابع غذایی نیز در کشور ما مطلوب نیست.

وی با بیان اینکه محیط زیست یک حق همگانی است، اظهار داشت: فرهنگ محیط زیست هنوز در جامعه به درستی جا نیفتاده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار