بازدید 31880
۴
بیشترین جست و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

ترند شدن نام سردار ناظری پس از دلاوری اخیر نیرو‌های سپاه/ طرح ملی مسکن همچنان در صدر جست و جو‌های مردمی/ جشن دیوالی چیست و چرا ترند شده است؟ / بازپخش سریال دلدادگان و مطرح شدن دوباره سامان صفاری

در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی، چون «سامان صفاری»، «سانیا سالاری»، «فوتبال ساحلی»، «سردار محمد ناظری»، «طرح نهضت ملی مسکن»، «جشن دیوالی» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۰۸۵۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 05 November 2021

ترند شدن نام سردار ناظری پس از دلاوری اخیر نیروهای سپاه/ طرح نهضت ملی مسکن همچنین در صدر جست و جوهای مردمی/ جشن دیوالی چیست و چرا ترند شده است؟/ بازپخش سریال دلدادگان و مطرح شدن دوباره سامان صفاری

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری در جریان ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند.  در بسته خبری پیش روی به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترند‌های گوگل در چهل و هشت ساعت اخیر اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی، چون «سامان صفاری»، «سانیا سالاری»، «فوتبال ساحلی»، «سردار محمد ناظری»، «طرح نهضت ملی مسکن»، «جشن دیوالی» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

سامان صفاری

سامان صفاری یکی از بازیگران جوان و پرکار سینما و تلویزیون ایران است که بازی او در سه سریال دلدادگان، خانه امن و اخیراً نیز سریال سرجوخه مورد توجه شهروندان ایرانی و کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفته است.

ترند شدن نام سردار ناظری پس از دلاوری اخیر نیروهای سپاه/ طرح نهضت ملی مسکن همچنین در صدر جست و جوهای مردمی/ جشن دیوالی چیست و چرا ترند شده است؟/ بازپخش سریال دلدادگان و مطرح شدن دوباره سامان صفاری

بازپخش سریال دلدادگان از شبکه آی فیلم و نیز پخش سریال سرجوخه از شبکه سه که در هر دو فیلم سامان صفاری نقشی محوری دارد، حالا او را به یکی از ترندهای گوگل تبدیل کرده است.

توضیح بیشتر در مورد صفاری اینکه سامان صفاری متولد ۳۰ شهریور ۱۳۶۶ در یزد، بازیگر سینما و تلویزیون و فارغ التحصیل لیسانس رشته جهانگردی است که کارش را با فیلم کوتاه شروع کرد و با تلویزیون به شهرت زیادی رسید.

ببینید 

سانیا سالاری

سانیا سالاری یکی از بازیگران کم کار و نچندان معروف سینما و تلویزیون ایران است که البته در حوزه تئاتر نیز فعال است.

بازی او در سریال دلدادگان در کنار سامان صفاری سبب شهرت او شد. حالا و با بازپخش این سریال از شبکه آی فیلم نام او نیز در لیست ترندهای گوگل قرار گرفته است و بسیاری به دنبال یافتن اطلاعات بیشتر در مورد سالاری از طریق گوگل هستند.

ترند شدن نام سردار ناظری پس از دلاوری اخیر نیروهای سپاه/ طرح نهضت ملی مسکن همچنین در صدر جست و جوهای مردمی/ جشن دیوالی چیست و چرا ترند شده است؟/ بازپخش سریال دلدادگان و مطرح شدن دوباره سامان صفاری

توضیح بیشتر در مورد سالاری اینکه او متولد ۲۰ تیرماه ۱۳۶۸ و تحصیلکرده رشته تدوین است که با سریال دلدادگان به شهرت رسید، ولی بعد از فعالیت خاص دیگری نداشته است.

 

فوتبال ساحلی

فوتبال ساحلی یکی از انواع ورزش فوتبال است که در ساحل یا بر زمینی پوشیده از ماسه برگزار می‌شود. البته انجام بازی فوتبال در ساحل سابقه طولانی دارد؛ اما برگزاری مسابقات رسمی و تدوین قوانینی برای این رشته ورزشی به سال ۱۹۹۲ و بنیان‌گذاری نهادی به نام فوتبال ساحلی جهانی در این سال بازمی‌گردد.

در حال حاضر جام بین قاره ای فوتبال ساحلی در حال برگزاری است و به واسطه همین مهم، فوتبال ساحلی نیز به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شده است.

در سومین روز از مرحله گروهی فوتبال ساحلی جام بین قاره‌ای که دیروز برگزار شد، تیم ملی فوتبال ساحلی ایران مدافع عنوان قهرمانی در سومین بازی خود به مصاف روسیه قهرمان جهان رفت که آن را ۴ بر ۳ واگذار و به عنوان تیم دوم به مرحله بعدی صعود کرد.

صعود تیم ملی ایران به نیمه نهایی فوتبال ساحلی جهان - تابناک | TABNAK

تیم ملی ایران در نیمه اول با تساوی یک بر یک راهی رختکن شد. این تیم در نیمه دوم عملکرد خوبی نداشت و در نهایت با اختلاف ۳ بر یک به رختکن رفتند. با شروع نیمه سوم، تیم ملی کشورمان که نتیجه را واگذار کرده بود، از فرصت‌های خود به خوبی استفاده نکرد و تنها توانست ۲ گل از گل‌های دریافتی را جبران کند و در پایان نتیجه ر ۴ بر ۳ به روسیه واگذار کرد.

قابل ذکر است، مسابقات فوتبال ساحلی با ۵ بازیکن (یک دروازه‌بان) و توپ فوتبال در ۳ وقت ۱۲ دقیقه‌ای برگزار می‌شود.

تعداد تعویض‌ها نامحدود است و مساوی وجود ندارد. به این ترتیب در صورت مساوی در پایان مسابقه، ۱ وقت اضافه ۳ دقیقه‌ای برگزار می‌شود و پس از آن ضربات پنالتی تکلیف برنده را مشخص خواهد کرد.

 

 در صورتی که یکی از تیم‌ها در وقت معمول بازی برنده شود، ۳ امتیاز، اگر در وقت اضافه برنده شود تنها ۲ امتیاز و اگر در پنالتی برنده شود ۱ امتیاز می‌گیرد.

برخلاف فوتبال که برنده در پایان ۵ پنالتی مشخص می‌شود، در فوتبال ساحلی هر تیمی که در پایان یک ضربه از حریف جلو بیفتد برنده است؛ که البته در مسابقاتی که در امارات در نوامبر ۲۰۱۳برگزار شد برنده پس از سه ضربه پنالتی مشخص می‌شد. از جام جهانی ۲۰۲۱ روسیه مانند فوتبال هر تیم زننده ۵ ضربه پنالتی است.

بیشتر بخوانید

سردار محمد ناظری

سردار محمد ناظری متولد سال ۱۳۳۳ در تهران بود که در سال ۱۳۹۵ در بندر لنگه آسمانی شد. او فرمانده و بنیانگذار یگان ویژه تکاوری نیروی دریایی سپاه پاسداران، مرکز آموزش هوابرد سپاه و از بنیانگذاران دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه (دافوس سپاه) بود.

ایشان رکوردار پرش هوایی در سطح تکاوری سپاه بود، متخصص در فنون دریایی، غواصی، بارریزی هوایی، هلی برن و رشته‌های رزمی از جمله جودو و همچنین از متخصصین طرح‌ریزی عملیات‌های منظم و نامنظم به‌شمار می‌رفت.

گفته می شود وی در ۱۱۷ روز ابتدای حضور نیروهای ایران در خلیج عدن نقش اساسی داشت.

پیشتر همسر شهید در مورد نحوه شهادتش به رسانه‌ها گفته بود: وی با اشاره به روز‌های پایان عمر شهید گفت: «حاج محمد در سوریه پایگاهی برای آموزش تکاوری سوری‌ها ایجاد کرده بود. ایشان ۴۸ ساعت قبل از شهادت از سوریه آمد و قرار بود ابتدا به بندر لنگه برود و به مناسبت روز پاسدار برای خانواده‌های نیرو‌های مسلح سخنرانی کند و پس از آن هم به جزیره فارو برود. آن روز خوشحال بود که این کار را انجام داده و به نتیجه رسیده است و صحبت‌هایی هم کرد که شبیه وصیت بود. حاج محمد فرد با محبتی بود، اما آن روز خیلی به دخترمان محبت کرد و هنگام خداحافظی چندین بار رفت و بازگشت و دخترمان را می‌بوسید.
فردای آن روز در بندر لنگه بمناسبت روز پاسدار سخنرانی کرد و از آنجا با من تماس گرفت، من تعجب کردم، چون سابقه نداشت ایشان موقعی که به ماموریت برود چند بار تماس بگیرد. آخرین بار که تماس گرفت احساس کردم حالشان خوب نیست. ایشان پس از اتمام سخنرانی حالشان بد می‌شود و از ناحیه ریه و قلب احساس سوزش می‌کند و کمی بعد هم به شهادت می‌رسد. نکته‌ی تعجب آور این بود که رسانه‌های غربی هنوز قبل از اینکه ایشان به شهادت برسد، خبر فوت ایشان را اعلام کردند.»

گفتنی است سردار ناظری نقش بی بدیلی در ارتقای توان نظامی ایران در سطح دریا داشته است و در جریان اتفاق اخیر که نیروهای نظامی سپاه پاسداران دلاورانه در برابر دزدی نیروهای نظامی آمریکا ایستادند، بسیاری از فعالان شبکه های مجازی نام شهید ناظری را به عنوان یکی از پایه گذاران قدرت آبی ایران عنوان می کنند که به ترند شدن نام ایشان منجر شده است.

بیشتر بخوانید

طرح نهضت ملی مسکن

جهش تولید مسکن، نام طرحی است که وزارت راه و شهرسازی در ابتدای دولت سیزدهم برای خانه دار کردن شهروندان فاقد مسکن در دستور کار خود قرار داد.  ثبت‌نام متقاضیان مسکن در اجرای قانون جهش تولید مسکن از ظهر روز ۲۸ مهرماه ۱۴۰۰ در سامانه saman.mrud.ir آغاز شد.

خبر خوش برای متقاضیان مسکن؛ جزئیات ثبت‌نام در طرح جهش تولید مسکن - تابناک |  TABNAK

انعکاس گسترده اخبار مرتبط با این طرح در رسانه های مختلف سبب شده است که این طرح نیز به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شود.

توضیح بیشتر در مورد طرح مورد اشاره اینکه طبق اعلام نظر مسئولان امر کسانی که در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند تمامی مزایای موجود در طرح قانون جهش تولید مسکن نیز مشمول آن‌ها نیز خواهد شد و تفاوت ماهیتی از نظر مزایا برای متقاضیان وجود ندارد و طبق زمانبندی در صورت مشارکت، پروژه‌ها، تحویل متقاضیان می‌شود.

همچنین برای این طرح شرایطی در نظر گرفته شده است که مشابه شرایط طرح مسکن ملی است و متقاضیان ضمن اثبات بومی بودن همچنین باید دارای فرم ج سبز باشند.

بیشتر بخوانید

جشن دیوالی

دیوالی یک جشنوارهٔ پنج‌روزهٔ هندوهاست که در سراسر هند اجرا می‌شود و تاریخ اجری آن به زمان‌های پیش از تاریخ بازمی‌گردد.

 این جشنواره پنج‌روزه بر اساس گاهشماری هندی، در روز پانزدهم کارتیکا آغاز می‌شود. از آنجایی که محاسبهٔ ماه‌های هندی، قمری است، تاریخ دیوالی در تقویم‌های دیگر متغیر است.

طی روزهای پیش از جشن، تمام خانه‌ها پاکیزه و مرتب شده و پنجره‌ها برای خوشامدگویی به لاکشمی، الههٔ توانگری و کامیابی گشوده می‌شوند.

 نام دیوالی، تغییریافته واژهٔ دیپاوالی دیپا به معنی نور و آوالی به معنای ردیف و صف - و در کل به معنای صفی از نور است. در واقع نمایش نور در این جشنواره، یکی از جذاب‌ترین بخش‌های آن است. تمام خانه‌ها، از فقیرانه‌ترین کلبه‌ها تا اشرافی‌ترین کاخ‌ها، با نور نارنجی رنگ فانوس‌هایی به نام دیا برای تبریک و سلام به لاکشمی روشن می‌شوند.

بر اساس تقویم شمسی دیروز پنجشنبه مصادف با سیزدهم آبان روز برگزاری این مراسم بود که به همین دلیل در ایران نیز این مراسم ترند شد.

ببینید

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۴
آقا چه حرفی میزنید؟
ترند شدن نام شهید ناظری عزیز،،چه مشکلی از ملت رو حل میکنه؟
آقای رئیس جمهور، وعده ها فراوان داد و همه بدبختی ها رو انداخت گردن دولت روحانی!!
خودش الان نمیتونه کاری کنه...ملت رو مسخره کردند
باسلام. نقش سامان صفاری در سریال سرجوخه خیلی برای این بازیگر زیاد است. بنظرم او در این نقش جالب نیست. این نقش برای یک بازیگری که دارای سّن بالاتری بود مناسب تر بود.
آقای رییسی حداقل نذار قیمتیا بره بالا نیخواهیم هم بیاریش پایین
سانسور نکن!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل