بازدید 10954

خروج ایران از فهرست ممنوعیت سفر به پاکستان

ستاد ملی مدیریت کرونا در پاکستان با اعلام شرایط جدید سفر‌های خارجی به مقصد این کشور، جمهوری اسلامی ایران را از فهرست ممنوعیت سفر‌های هوایی به مقصد فرودگاه‌های پاکستان خارج کرد.
کد خبر: ۱۰۸۵۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۴ 03 November 2021

خروج ایران از فهرست کرونایی ممنوعیت سفر به پاکستان

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از منابع رسمی پاکستان، ستاد ملی مدیریت عملیات مبارزه با کرونا روز چهارشنبه طی جلسه‌ای تصمیمات جدید برای سفر‌های خارجی به مقصد این کشور مطابق با شرایط جدید شیوع کرونا در سطح منطقه‌ای و جهان به ویژه گسترش واکسیناسیون کرونا در کشور‌های مختلف را اعلام کرد.

براین اساس، شش کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران که پیش‌تر در لیست C مربوط به ممنوعیت سفر‌های هوایی به مقصد پاکستان قرار داشتند، از این فهرست خارج و دیگر هرگونه ممنوعیت در این خصوص لغو شد.

ستاد ملی مدیریت عملیات مبارزه با کرونا در پاکستان گفت: از ۱۰ نوامبر ۲۰۲۱ تمامی پرواز‌های خارجی به مقصد فرودگاه‌های این کشور با ظرفیت کامل انجام خواهد شد البته مسافران خارجی و بومی باید ۱۰۰ درصد واکسینه بوده و هر شخص بالای ۶ سال باید تست منفی کرونا ۷۲ ساعت پیش از سوار شدن به هواپیما را در اختیار داشته باشند.

ارمنستان، کاستاریکا، بلغارستان، عراق و مکزیک در لیست "سی" خواهند ماند و ممنوعیت سفر‌های هوایی از مبدا این کشور‌ها به پاکستان ادامه دارد. همچنین مغولستان، اسلوونی، تایلند، ترینیداد و توباگو و اوکراین نیز از سوی پاکستان به عنوان کشور‌های پرخطر ناشی از شیوع ویروس کووید-۱۹ اعلام شده است.

این درحالی است که اوایل مهرماه نیز گذرگاه مرزی "تفتان" پاکستان به عنوان مرز مشترک با جمهوری اسلامی ایران در منطقه "میرجاوه" برای تردد تجار، دانشجویان و رانندگان کامیون‌های پاکستانی بازگشایی شد.

گذرگاه تفتان-میرجاوه پس از ۳ ماه تعطیلی به دلیل کنترل شیوع کرونا، روز ۱۱ مهرماه امسال بازگشایی شد.

اداره کنترل مهاجرت پاکستان موسوم به آژانس تحقیقات فدرال (FIA) همچنین روند مهاجرت منظم را در مرز تفتان آغاز کرده و به شهروندان پاکستانی اجازه می‌دهد وارد ایران شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی